Työhyvinvoinnin suunnitelmallinen kehittäminen (2,5 h)
järjestää nyt koulutuksen:

Työhyvinvoinnin suunnitelmallinen kehittäminen (2,5 h)

05.09.2023, Webinaari , Webinaari 30 elokuun, 2023 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Tiimityö , Työhyvinvointi, -ilmapiiri , Webinaarit

Kaipaako organisaatiosi työhyvinvointi kehittämistä, mutta et oikein tiedä mistä aloittaa?

Lisääntyneet sairauspoissaolot, huonosti voiva henkilöstö, tuloksellisuuden heikentyminen… Heikko työhyvinvointi näkyy työpaikalla monenlaisina haasteina. Työhyvinvointiin panostaminen sen sijaan parantaa esimerkiksi tuloksellisuutta ja vähentää henkilöstön työkyvyttömyydestä ja vaihtuvuudesta aiheutuvia kustannuksia. Mutta miten näitä hyötyjä konkreettisesti saavutetaan?

Tässä webinaarissa saat eväät työhyvinvoinnin suunnitelmallisen ja tavoitteellisen kehittämisen aloittamiseen. Opit ymmärtämään, mikä kaikki vaikuttaa työhyvinvointiimme ja opit arvioimaan organisaation työhyvinvoinnin tilaa. Opit asettamaan työhyvinvoinnin kehittämisen tavoitteita ja tekemään niiden pohjalta työhyvinvointisuunnitelman. Lisäksi opit seuraamaan suunnitelman toteutumista ja tuloksia.

Saat myös konkreettisia työkaluja työhyvinvoinnin suunnitelmalliseen kehittämiseen!

Hyödyt osallistujalle
– Ymmärrät mistä kaikesta työhyvinvoinnin kokemus muodostuu
– Opit kartoittamaan työhyvinvoinnin tilaa ja sen kehittämistarpeita
– Opit kehittämään työhyvinvointia kohti valittuja tavoitteita
– Osaat tehdä työhyvinvointisuunnitelman ja seurata sen toteutumista
– Osaat sitoa työhyvinvoinnin kehittämisen osaksi strategiaa ja työvuoden kiertoa
– Saat konkreettisia työkaluja työhyvinvoinnin kehittämisen avuksi

Webinaari on suunnattu esihenkilöille ja muille organisaation työhyvinvoinnin kehittämisestä vastaaville tahoille.

Pieta Kivelä, medianomi, ratkaisukeskeinen valmentaja (LCAF Certified Coach)
Pieta Kivelä, yritysvalmentaja
Työhyvinvoinnista kiinnostunut Pieta on koulutukseltaan medianomi ja ratkaisukeskeinen valmentaja (LCAF Certified Coach). Viestintätaitojaan Pieta on kehittänyt yli kymmenvuotisen viestinnän ja markkinoinnin aloilla tehdyn uransa aikana. Valmentajana Pietan vahvuus onkin kyky tavoittaa asian kuin asian ydin ja viestiä selkeästi, helppotajuisesti ja innostavasti.

Työhyvinvoinnissa Pietaa kiinnostaa erityisesti se, miten lähijohtamisen laatu, ihmisen oma suorituskyky ja työelämän erilaiset kuormitus- ja voimavaratekijät vaikuttavat työssä viihtymiseen ja jaksamiseen. Työhyvinvoinnin merkitys arjessa työntekijän ja esihenkilön näkökulmista tarkasteltuna on Pietan valmentamistyön ytimessä. Pietan kiinnostus työhyvinvointiin ja johtamiseen heräsi hektisen nykytyöelämän jatkuvasta muutoksesta ja johtamisen haasteista.

Valmentamisen lisäksi Pieta kirjoittaa ja toimii markkinoinnin asiantuntijana monipuolisissa tehtävissä.

Erityisosaamisalueet
– Työhyvinvointi
– Työyhteisötaidot
– Ratkaisukeskeinen valmentaminen
– Esihenkilötyö ja tiiminvetäminen
– Ajanhallinta

09:00 Mistä puhumme, kun puhumme työhyvinvoinnista?
– Mistä työhyvinvointi koostuu?
– Miksi työhyvinvointiin kannattaa panostaa?
– Kuka on vastuussa työhyvinvoinnista?

09:45 Miten työhyvinvointia kehitetään?
– Työhyvinvoinnin kehittämisen prosessi
– Työhyvinvoinnin vuosikello

10:00 Tauko

10:15 Työhyvinvoinnin kehittämisen vaiheet
– Työhyvinvoinnin arviointi
– Tavoitteiden asettaminen
– Työhyvinvointisuunnitelman tekeminen
– Työhyvinvoinnin kehittämisen seuranta

11:30 Webinaari päättyy

Webinaari

ti 5.9.2023, klo 9.00-11.30

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.