Työntekijästä esihenkilöksi – lähtölaukaus esihenkilötyöhön (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Työntekijästä esihenkilöksi – lähtölaukaus esihenkilötyöhön (3 h)

08.03.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 15 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot

Usein esihenkilöksi tullaan kolmella tavalla; siihen pyydetään, siihen haetaan tai päästään, kun on hoitanut hommansa hyvin. Monelle se on urakehityksen tavoite. Esihenkilötyö on myös keino saada parempaa palkkaa ja vaikutusvaltaa. Parhaimmillaan esihenkilö on innostava, sekä esihenkilö että työntekijät kehittyvät ja yhdessä saadaan enemmän aikaan. Osa esihenkilötyöhön päätyvistä on erinomaisia tehtävissään. Osalle esihenkilötyö on pakkopullaa, jatkuva kiire ja työn paljous aiheuttavat turhautumista. Kuitenkin hyvä esihenkilötyö on melko yksinkertaista, kunhan muistaa terveen järjen käytön, kiinnostuksen sekä itseään, että muita kohtaan ja muutaman perusasian. Tällä esihenkilötyön valmennuksella saat perusopit ja käytännön neuvot, joiden avulla voit aloittaa hyvän ja menestyvän esihenkilötyön. Työntekijät tulevat innostumaan ja organisaatiosi hyötymään.

Tavoitteet
Tässä valmennuksessa osallistujat saavat hyvät peruslähtökohdat esihenkilötyön tekemiseen.
Tavoitteena on antaa riittävät tiedot itsensä johtamiseen, vuorovaikutuksen luomiseen, kannustamiseen ja tiimihengen synnyttämiseen. Näillä päästään siihen, että esihenkilö työstä tulee henkilölle itselleen mielekäs ja työntekijöille inspiroiva ja tuloksellinen.

Koulutus sopii kaikille, jotka aikovat esihenkilötehtäviin, tiimivetäjiksi tai tiimin vastuuhenkilöksi. Tämä koulutus sopii mainiosti johdannoksi Uusi esimies -koulutukseen.

Jukka Kataja
, valmennuskonsultti, ryhmätyönohjaaja, tietokirjailija , Easy Living Oy

Jukka on lähes 30 vuotta toiminut johtajien, johtoryhmien ja esimiesten valmentajana, kouluttajana ja fasilitaattorina. Jukka toimii useiden maajoukkueiden ja MM-tason urheilijoiden psyykkisenä valmentajana. Näitä kokemuksia voidaan soveltaen käyttää työyhteisöissä tavoitteiden saavuttamiseen ja ihmisten piilossa olevan hyvän löytämiseen.

ESIHENKILÖN KESKEISET TEHTÄVÄT JA VASTUUT
• Tehtävät
• Vastuut

ITSENSÄ JOHTAMINEN
• Esihenkilön rooli
• Itsensä johtaminen esihenkilön näkökulmasta
• Esihenkilön toivottavat ominaisuudet

KANNUSTAMINEN JA MOTIVAATION KEINOT
• Palaute – oikein annettu palaute innostaa
• Motivaation keinoja
• Tavoitteet ja niiden merkitys

VUOROVAIKUTUKSEN SYNTY JA LUOMINEN
• Kuinka oppia vuorovaikutusta?
• Arvostavan puheen taito

NÄKÖKULMIA TIIMIN JA RYHMÄN VALMENTAMISEEN
• Hyvän ryhmähengen luominen

Etäkoulutus

08.03.2023, klo 9:00-12:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaalit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.