Työoikeuden ajankohtaiswebinaari (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Työoikeuden ajankohtaiswebinaari (2 h)

14.05.2020, Webinaari , Webinaari 9 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

Koronatilanteeseen liittyvät väliaikaiset työlait, yhteistoimintalain muuttaminen, kilpailukieltosopimuksia koskevat muutokset, nollatuntisopimukset: Työoikeuden ajankohtaiswebinaarissa käydään läpi tärkeimmät Suomen työlainsäädännön muutoshankkeet ja luodaan arvioiva silmäys maalis-huhtikuussa voimaan tulleisiin määräaikaisiin työlakeihin.

Koulutuksessa perehdytään myös EU:ssa valmisteilla oleviin hankkeisiin ja EU:n oikeuskäytäntöön: Whistleblower-direktiivi tekee väärinkäytösten ilmoituskanavista pakollisen myös suomalaisissa organisaatioissa. Mitä muuta uutta EU:sta on tulossa, ja miten se vaikuttaa käytännön työelämässä? Entä mitä olisi hyvä havaita EUT:n käytännöistä ja niiden tarjoamasta argumentaatioavusta?

Ajankohtainen webinaarikoulutus päivittää tietojasi työlakien muutoksista ja työoikeudellisten kysymysten tulkinnasta. Työ- ja elinkeinoministeriön Nico Steinerin ja SAK:n Anu-Tuija Lehdon asiantuntijapuheenvuoroja kommentoi webinaarikoulutuksen puheenjohtaja OTT, työ- ja sosiaalioikeuden dosentti Jaana Paanetoja.

– työoikeusjuristeille
– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille
– työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttajat:
Anu-Tuija Lehto
, lakimies, SAK
Varatuomari, LL.M., Anu-Tuija Lehto on SAK:n lakimies sekä työtuomioistuimen jäsen. Hän on osallistunut työaikalakia valmistelleen työryhmän työhön.

Jaana Paanetoja, OTT, työ- ja sosiaalioikeuden dosentti
OTT, varatuomari, dosentti Jaana Paanetoja on puolueeton työoikeuden moniosaaja. Hänellä on laaja ja monipuolinen kokemus opettajana ja kouluttajana eri yhteisöissä sekä kirjojen ja artikkeleiden kirjoittajana. Muun ohessa hän on osallistunut lainvalmisteluun, työneuvoston ja työtuomioistuimen toimintaan.

Nico Steiner, vanhempi hallitussihteeri, työ- ja elinkeinoministeriö
Nico Steiner toimii työ- ja elinkeinoministeriössä vanhempana hallitussihteerinä työelämän sääntely -ryhmässä. Pääasiallisesti hänen tehtäviinsä kuuluu työlainsäädännön valmistelu.

9.15 Webinaariympäristö avautuu

9.30 Tervetuloa!
Webinaarin puheenjohtaja OTT, työ- ja sosiaalioikeuden dosentti Jaana Paanetoja.

9.35 Meneillään olevat työlainsäädännön hankkeet ja muuta ajankohtaista
– Koronatilanteeseen liittyvä työlainsäädäntö
– Vireillä olevat lakihankkeet (kilpailukieltosopimukset, yt-laki, nollatuntisopimukset ym.)
Nico Steiner, vanhempi hallitussihteeri, työ- ja elinkeinoministeriö

10.25 Kommenttipuheenvuoro: Mitä opittavaa tilanteesta on työnantajan ja työntekijöiden väliseen yhteistyöhön?

Jaana Paanetoja

10.35 Mitä uutta EU:sta, ja miten se vaikuttaa käytännön työelämässä?
– Whistleblower-direktiivi
– Mitä olisi hyvä havaita EUT:n käytännöistä ja niiden tarjoamasta argumentaatioavusta?
Anu-Tuija Lehto, lakimies, SAK

11.20 Kommenttipuheenvuoro: Lojaliteettivelvoitteen ja yritysvastuun toteuttaminen oma-aloitteisesti

Jaana Paanetoja

11.30 Webinaarikoulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

torstai 14.05.2020, klo 9.30-11.30

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.