Työoikeuspäivä (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Työoikeuspäivä (1 pv)

14.09.2021, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 16 elokuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

Työoikeuspäivässä tarjoamme ajankohtaisimman työoikeudellisen tiedon mahdollisimman tehokkaasti käyttöösi.

Ohjelmassa
• Lainsäädäntökatsaus; mitä uutta työlainsäädäntöä on tullut voimaan, mitä on tulossa ja mitä valmistellaan?
• Uutta työoikeudellista oikeuskäytäntöä
• Uusi YT-laki – mitä se tarkoittaa yrityksille?
• Mitä uutta whistleblowingissa ja työelämän tietosuojassa?

Asiantuntijat:
Asianajaja Petteri Uoti, Dittmar & Indrenius, tilaisuuden puheenjohtaja Hallitusneuvos Tarja Kröger, Työ- ja elinkeinoministeriö
Hallitusneuvos Nico Steiner, Työ- ja elinkeinoministeriö
Yhteistoiminta-asiamies Joel Salminen, Työ- ja elinkeinoministeriö
Asianajaja Jukka Lång, Dittmar & Indrenius

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu (8.50 Etäyhteyden avaaminen)

09.00 Tilaisuuden avaus
Tilaisuuden puheenjohtaja, asianajaja Petteri Uoti, Dittmar & Indrenius

09.10 – 10.30 Lainsäädäntökatsaus

• Mitä uutta työlainsäädäntöä on viime aikoina tullut voimaan?
• Mitä uutta työlainsäädäntöä on tulossa voimaan tai ollaan valmistelemassa?

Hallitusneuvos Tarja Kröger, Työ- ja elinkeinoministeriö

10.30 – 10.45 Kahvitarjoilu (tauko)

10.45 – 12.00 Uutta työoikeudellista oikeuskäytäntöä

• Onnistuuko työsopimuksen irtisanominen työntekijän vapaa-ajalla tekemän rikoksen takia?
• Mikä on lain tarkoittama kohtuullinen aika irtisanoa?
• Mitä uutta liikkeen luovutuksissa – entä jos liiketoiminta luovutetaan usealle vastaanottajalle?
• Työsuhdesaatavan vanhentumisesta
• Missä mennään kiky-riidoissa?

Asianajaja Petteri Uoti, Dittmar & Indrenius

12.00 – 13.00 Lounastarjoilu (tauko)

13.00 – 14.35 Uusi YT-laki – mitä se tarkoittaa yrityksille?

• Lain keskeiset uudistukset
• Uusi YT-laki YT-asiamiehen kannalta
• Paneelikeskustelu
• Mitä laki tarkoittaa käytännössä yrityksille?
• Mitä kysymyksiä uudesta laista nousee?

Hallitusneuvos Nico Steiner, Työ- ja elinkeinoministeriöYhteistoiminta-asiamies Joel Salminen, Työ- ja elinkeinoministeriöAsianajaja Petteri Uoti, Dittmar & Indrenius

14.35 – 14.50 Kahvitarjoilu (tauko)

14.50 – 16.00 Mitä uutta whistleblowingissa ja työelämän tietosuojassa?

• Mitä uusi whistleblowing-sääntely edellyttää työnantajilta?
• Miten työnantajan oikeudet valvonnan järjestämiseen ja toteuttamiseen ovat muuttumassa?

Asianajaja Jukka Lång, Dittmar & Indrenius

16.00 Seminaaripäivän päätössanat

Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki

14.9.2020

Jäsenetuhinta 520 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 720 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Striimit 12 kk -kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vaikka kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.