Työsuhteen ajankohtaispäivä – Marja-Liisa Manka ja Kati Mattinen (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Työsuhteen ajankohtaispäivä – Marja-Liisa Manka ja Kati Mattinen (1 pv)

27.11.2019, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 18 syyskuun, 2019 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto

Työsuhteen ajankohtaispäivä tarjoaa monipuolisen katsauksen työlainsäädännön tuoreisiin muutoksiin. Tänä vuonna perehdytään mm. työaikalain ja vuosilomalain muutoksiin.

Työsuhteen ajankohtaispäivässä käsitellään lisäksi Marja-Liisa Mankan johdolla työhyvinvointia. Seminaarissa kuulet, miten voimavarat saadaan muutostilanteissa suunnattua yhteisten tavoitteiden edistämiseen.

Työhyvinvoinnilla on selkeä yhteys yrityksen tulokseen; miten muutostilanteissa saadaan voimavarat suunnattua yhteisten tavoitteiden edistämiseen? Hyvinvoivat työntekijät ovat innovatiisivia ja tekevät hyvän tuloksen. Organisaatiokulttuuri on eräänlainen viitekehys, silmälasit, jonka kautta työpaikalla tarkastellaan työntekoa, asenteet ovat yksilön silmälasit, joiden perusteella hän työskentelee.
Erityisesti muutostilanteissa jumiudutaan vanhoihin tapoihin, ongelmakeskeisyyteen. Työ ei suju ja ihmiset voivat huonosti. Silloin on syytä siirtää katse ongelmista ratkaisuihin: mikä meillä työpaikalla ja itsellä on hyvin? Mikä meillä estää hyvinvointia, mikä minulla estää hyvinvointia?

Työhyvinvoinnin johtava dosentti Marja-Liisa Mankka johdattaa vankalla kokemuksella ajatukseen, että hyviä muutoksia on aina mahdollisuus saada aikaiseksi!

Kenelle:
Työsuhdepäivät on tarkoitettu kaikille työsuhde- ja henkilöstöasioista vastaaville.

Kouluttajat:
Lakimies, VT Kati Mattinen, Helsingin seudun kauppakamari
Työhyvinvoinnin johtamisen dosentti, FT, YTM Marja-Liisa Manka, Tampereen yliopisto

8.45 Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

9.00 Ajankohtaisia lakimuutoksia
• uusi työaikalaki
• vuosilomalain lisävapaapäivät
• muita muutossuunnitelmia

Uutta oikeuskäytäntöä

Lakimies Kati Mattinen, Helsingin seudun kauppakamari

12.00 Lounas

12.45 Organisaatiokulttuuri – hyvinvoinnin perusta
• organisaatiokulttuuri – mitä se on ja miten sen tunnistaa?
• voimavaralähtöisyys (kulttuuri)muutoksen johtamisessa
• työn voimavarojen edistäminen – informaatioergonomia, työn tuunaaminen ja yhteisöllisyys
• omien voimavarojen edistäminen: asenteet, psykologinen pääoma ja stressi
• ikäjohtaminen – osallisuus arvona ja luovuuden perustana

15.30 Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

keskiviikko 27.11.2019

Jäsenetuhinta:

Normaalihinta:

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.