Työsuhteen ehdon yksipuolinen muuttaminen (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Työsuhteen ehdon yksipuolinen muuttaminen (2 h)

03.03.2020, Webinaari , Webinaari 21 tammikuun, 2020 Sampo Korppoo

Lakitieto , Toiminnan kehittäminen

Milloin työntekijän työsuhdetta voidaan yksipuolisesti muuttaa, ja miten se tehdään oikein? Miten toimia, kun työtehtäviä muutetaan? Miten hoituvat työajan tai -paikan muutokset? Miten menetellä vakiintuneiden käytäntöjen suhteen?

Tilanteet muuttuvat työelämässä usein. Työnkuvat kehittyvät ja tarvitaan uudenlaista osaamista. Toimipisteetkin voivat muuttaa. Kuinka paljon työnantaja voi muuttaa työntekijöiden työsuhteen ehtoja? Millainen prosessi on käytännössä? Missä voi mennä pieleen ja miten se estetään? Miten työnantaja voi vaikuttaa ehtojen joustavuuteen?

Tässä laajassa lähikoulutuksessa pureudutaan syvälle työsuhteen ehdon muuttamista koskeviin kysymyksiin. Koulutuksessa käsitellään teemaa havainnollistavien oikeustapauksien ja esimerkkien kautta. Lisäksi pääset esittämään mieltäsi askarruttavat kysymykset suoraan kouluttajalta ja jakamaan ajatuksia muiden osallistujien kanssa.

Koulutukseen voi osallistua myös webinaarin kautta ja tallenne on sekä etä- että lähiosallistujien käytössä 2 viikkoa koulutuksen jälkeen.

Voit osallistua webinaariin omalta tietokoneeltasi ja esittää kouluttajalle kysymyksiä webinaarin chattitoiminnolla.

• HR-johdolle ja -asiantuntijoille
• esimiehille
• työoikeusjuristeille
• työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttaja:
Professori Seppo Koskinen, Turun yliopisto
OTT, VTK Seppo Koskinen toimii työoikeuden professorina Turun yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa. Koskinen on kirjoittanut noin 500 julkaisua työoikeuden eri osa-alueilta. Hän on erikoistunut työsuhteen päättämiskysymyksiin. Seppo Koskinen on laajasti käytetty asiantuntija kaikenlaisissa työlainsäädäntöön liittyvissä asioissa.

10:00 Tervetuloa Edilex Pro -koulutukseen!

10:00 Ehtomuutoksen suorittamisen yleiset lähtökohdat: direktio-oikeus, irtisanomisperuste

Esimerkkinä työtehtävien muutokset
– Tilapäiset, vähäiset muutokset? Muutokset irtisanomisaikana?
Työnantajan direktio-oikeus erityistilanteissa

– Työturvallisuuslakiin perustuva direktio-oikeus: kuormittavuus, häirintä
– Direktio-oikeus ja seksuaalinen häirintä, ikääntyneet, etninen tausta

11:50 Loppukeskustelu ja yhteenveto

12:00 Koulutus päättyy

Crowne Plaza Helsinki-Hesperia, Mannerheimintie 50, Helsinki

tiistai 03.03.2020

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

(Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 18.02.2020