Työsuhteen päättäminen (2,5 h)
järjestää nyt koulutuksen:

Työsuhteen päättäminen (2,5 h)

28.04.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 21 huhtikuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Toiminnan kehittäminen

Työsuhteen päättäminen on tärkeää tehdä oikein. Näin vältytään monilta epäselvyyksiltä ja oikeudellisilta ongelmilta, jotka voivat pahimmillaan tulla työnantajalle myös kalliiksi. Käytännönläheinen koulutuksemme käsittelee työsuhteen päättämisen eri muotoja sekä niihin liittyviä erityispiirteitä, jotka jokaisen esihenkilön tulisi tuntea ja osata huomioida harkitessaan työsuhteen päättämistä. Webinaarikoulutuksemme käytyäsi osaat toimia juridisesti oikein ja saat rohkeutta tarttua toimeen näissä haastavissa johtamistilanteissa. Valmennuksen yhteydessä on myös mahdollista nostaa esiin omia kysymyksiä työlainsäädäntöön erikoistuneen juristin vastattavaksi.

Hyödyt osallistujalle
– Tunnet eri työsuhteen päättämisen muodot (esim. irtisanominen, purkaminen, purkautuneena pitäminen, koeaika)
– Ymmärrät varoituksen antamisen merkityksen sekä itsenäisenä seuraamuksena ja keinona puuttua havaitsemiisi epäkohtiin että osana irtisanomismenettelyä
– Osaat ennakoida päättämistilanteisiin liittyvät haasteet ja valmistautua päättämistilanteisiin
– Osaat toimia rohkeasti ja rakentavasti työsuhteen päättämistilanteissa
– Opit välttämään virheellisestä toiminnasta aiheutuvat epäselvyydet ja ongelmat

Koulutus on suun­niteltu esimie­hille sekä henkilöstön kehittämisestä vastaa­ville ammattilaisille, organisaation koosta tai toimialasta riippumatta.

Kouluttajat
Laura-Maria Poikela, Juristi, Inventio Oy

Laura-Maria Poikela on mm. työ- ja palvelussuhdeasioihin erikoistunut juristi. Laura-Marialla on kokemusta erityisesti sosiaali- ja terveysalalla, rahoitusalalla ja palvelualalla toimivien työnantajien avustamisesta ja työsuhdeasioihin liittyvästä päivittäisestä neuvonnasta. Lisäksi Laura-Marialla on erityisosaamista vuokratyöhön liittyvistä erityiskysymyksistä sekä työelämään liittyvistä rikosasioista, kuten esimerkiksi työturvallisuusrikokset ja liikesalaisuusrikokset.

Laura-Maria ei puhu vain juridiikkaa, vaan haluaa auttaa löytämään aidosti käytännöllisen ratkaisun kaikkiin työelämän haasteisiin ja mahdollisiin ristiriitatilanteisiin. Kouluttajakokemusta Laura-Marialla on yli 10 vuoden ajalta.

Erityisosaamisalueet
– Työ- ja palvelussuhteisiin liittyvät asiat
– Riitojen ratkaisu

pe 28.4.2023, klo 9-11.30

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.