Työyhteisön hankalat tyypit ja heidän kohtaaminen (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Työyhteisön hankalat tyypit ja heidän kohtaaminen (1 pv)

13.12.2018, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 10 joulukuun, 2018 Sampo Korppoo

Tiimityö , Työilmapiiri

Ratkaisuja työpaikan ankeuttajien case-tilanteisiin!

Tutkimustemme ja kokemuksemme perusteella osaamme sanoa, että 70% työyhteisöistä esimiehellä on tiimiläisenään, kolleganaan tai asiakkaanaan ankean hankala tyyppi, jonka kanssa on vaikea tulla toimeen.

Koulutuspäivässä keskitymme tunnistamaan näitä hankalia käytös-tyyppejä ja niitä tilanteita, jotka synnyttävät ylitsepääsemätöntä kitkaa työyhteisöömme.  Tunnistamisen lisäksi etsimme myös aktiivisesti konkreettisia ratkaisuja.

• Miksi yksilö käyttäytyy näin?
  • Kuinka voin itse toimia siten, että saamme ongelmia ratkottua ja keskusteluistamme tuottavampia?

Esimiehet ovat usein organisaation kaikkein vaativimmassa paikassa: heillä on vastuu omalle tiimille, vastuu esimiehille, vastuu asiakkaille ja vastuu myös omistajille. Lisäksi työpaikalla tulee liian usein vastaan erilaisia hankalasti käyttäytyviä tyyppejä, joiden kanssa samaa sävellajia ja ymmärrystä ei vain tunnu löytyvän.

• Miten heidät tulisi kohdata ja kuinka ratkoa esimiehenä turhauttavia ristiriitoja ja energiaa syöviä pattitilanteita?

Tässä valmennuksessa käsittelemme konkreettisia toimintatapoja ja annamme työkaluja työpaikan ankeuttajien häätämiseen.

Kenelle

Päivä sopii kaikille esimiehille ja tiimin vastuuhenkilöille toimialasta ja organisaatiotasosta riippumatta. Koulutukseen osallistujat saavat apua omien ajatusten ja tapojen päivityksessä ja myös uusien ratkaisumallien ja käytännön toimien opettelussa.

Mitä saat

• Voimme valita erilaisiin ongelmatilanteisiin erilaisia ratkaisuja ja työkaluja, mutta ensin työkalut pitää tuntea. Usein esimiehet tarjoavat ratkaisuksi ongelmaan sitä ratkaisua, joka on hänelle yksilönä luonnollisin. Tässä koulutuspäivässä opettelemme näkemään erilaisia työkaluja ja vaihtoehtoja, kuinka ongelmia voi lähestyä ja ratkoa.
  • Koulutuksessa käymme läpi useita käytännön caseja ja ratkomme niitä yksin ja ryhmässä. Koulutuksessa on mukana riittävä määrä teoriaa, mutta pääpaino on kuitenkin käytännön tekemisessä ja oman toiminnan kehittämisessä.

Kouluttajat

Koulutuspäivän valmentajina toimivat työelämän tutkimus- ja valmennusyritys VIKTOR Work-Life Metrics Oy:n Jussi Leinonen ja Marika Raitaniemi.

Molemmat valmentajat ovat olleet itse esimiehinä ja mukana hankalissa tilanteissa jo 10 vuoden ajan.

Ennen koulutusta lähetämme ennakkokyselyn sähköpostitse jokaiselle valmennukseen osallistujalle. Kyselyn avulla pystymme tekemään päivästä henkilökohtaisemman ja mielenkiintoisemman kaikille, joten vastaathan kyselyyn ajatuksella.

Koulutus toteutetaan valmennustyyppisesti. Käytännön esimerkit, koulutettavien omat kokemukset ja keskustelu pyrkivät avaamaan silmiä siihen, että esimiestyön haasteet ja piirteet ovat samat lähes kaikilla toimialoilla. Tästä syystä on mahdollista myös rakentaa joitain yleisiä ratkaisumalleja ja näkökulmia erilaisten vaikeiden tilanteiden ratkaisuun.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Hankalat tyypit ja tilanteet eri toimialoilla

• Kokemuksia eri toimialojen esimiestyöstä ja hankalista tyypeistä
  • Hankalat tilanteet yllättävät edestä ja takaa, alhaalta ja ylhäältä
  • Miten reagoimme ihmisinä hankalissa tilanteissa?
  • Omien oletusten harha ongelmien ratkaisussa
  • Mitä tunteita kohtaamme ongelmatilanteissa?

10.30 Tauko

Hankalan tyypin kohtaaminen

• Miksi meillä on ankeita tyyppejä työelämässä?
  • Miten käsittelen erilaisia ongelmatilanteita ja -käytöksiä?
  • Konkreettisten keissien käsittelyä – Miten pääsen ongelmista ratkaisuun erilaisten hankalien tyyppien kanssa?

11.45 – 12.30 Lounas

Kohtaamisten harjoittelu jatkuu

• Konkreettisten keissien käsittelyä – Miten pääsen ongelmista ratkaisuun erilaisten hankalien tyyppien kanssa?

14.00 Iltapäiväkahvi

Yleisavain hankaliin tyyppeihin – onko sellaista?

• Sisäisen eheyden merkitys yksilön elämässä
  • Puheeksi ottamisen vaikeus
  • Rohkeus johtaa
  • Kuinka kuuntelen oikein?

15.45 Loppukeskustelu

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 13.12.2018

Hinta: 597 euroa/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta) kaksi hlöä tai enemmän 557 euroa/hlö

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.