Työyhteisön jännitteiset tilanteet – Mitä tarkoittaa työyhteisösovittelu ja miten toimia itse? (3 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

12.03.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 2 helmikuun, 2024 Sampo Korppoo

Toiminnan kehittäminen

Koulutuksen tavoite on lisätä ymmärrystä työyhteisöissä esiintyvistä ristiriidoista ja konflikteista sekä niiden tehokkaasta ja rakentavasta ratkaisemisesta työyhteisösovittelun avulla.

Tilaisuudessa käydään läpi työnantajan toimimisvelvollisuutta konfliktitilanteissa sekä työntekijöiden velvollisuutta osallistua asian ratkaisemiseen.

Koulutus antaa valmiuksia tunnistaa ja ohjata henkilöstön tulehtuneita tilanteita sovitteluun sekä ymmärtää sovitteluprosessin kulku.

Hyödyt:
Tilaisuuden jälkeen osallistujalla on käsitys työyhteisösovittelun hyödyistä, sekä itsellään ymmärrys sovittelevista keinoista työpaikan haastaviin vuorovaikutustilanteisiin.

Ensisijaisesti + 30 hengen yrityksien ja yhteisöiden HR ja esihenkilöt

Kouluttaja:
Harri Väisänen
, Oy Sovittelutoimisto TySo Ab perustaja ja toimitusjohtaja
Sovittelija, työyhteisövalmentaja Vahva käytännön kokemus yli sadasta sovittelusta eri toimialoilla ja työntekijäryhmissä. Kohtaamisen ja korjaamisen työyhteisö- ja esihenkilövalmennuksia jo lähes kahdenkymmenen vuoden ajan Työyhteisösovittelun erityisosaaja. HY Palmenia 30 op 2013. HPI:n 30 op Ratkaisukeskeinen Työyhteisösovittelija -koulutuksen valmentaja vuodesta 2015. Rikos- ja riita-asioiden sovittelija vuodesta 2011. Sovittelu- sekä koulutusosaamista ja -kokemusta myös ruotsin- ja englanninkielellä.

8.50 Etäyhteyden avaaminen

9.00 Ristiriidat ja niiden ratkaiseminen työyhteisössä
– Konfliktit työyhteisössä: synty ja kehittyminen
– Työnantajan toimimisvelvollisuus konfliktitilanteissa
– Työntekijöiden osallistumisvelvollisuus asian käsittelyyn

Työyhteisösovittelu ristiriitojen ratkaisukeinona
– Työyhteisösovittelu konfliktien ja ristiriitojen ratkaisukeinona
– Sovitteluprosessi, periaatteet, osalliset
– Sovittelun hyödyt yksilölle ja työyhteisölle

Sovittelevat keinot työyhteisön arjessa
– Milloin on syytä sovitella?
– Sovittelusta oivalluksia työyhteisön arkeen

12.00 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus

12.3.2024, klo 9.00-12.00

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vuoden aikana max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.