Uskaltaako irtisanoa? Työsuhteen päättämisprosessi, sopiminen ja riidat (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Uskaltaako irtisanoa? Työsuhteen päättämisprosessi, sopiminen ja riidat (2 h)

23.05.2024, Webinaari , Webinaari 28 helmikuun, 2024 Sampo Korppoo

Henkilöstöhallinto , Lakitieto , Toiminnan kehittäminen

Millainen prosessi työntekijästä johtuva työsuhteen päättäminen on, ja mitkä ovat riskipaikat työnantajan näkökulmasta? Milloin oikea valinta on irtisanominen, ja milloin työsuhde kannattaa päättää sopimalla? Miten varaudutaan irtisanomisriitaan, ja miten riitaprosessi etenee?

Tässä webinaarikoulutuksessa työoikeuden arvostetut ammattilaiset Mika Kärkkäinen, asianajaja, VT, ja Suvi Knaapila, asianajaja, osakas (Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy) käyvät käytännönläheisesti läpi työsuhteen päättämisprosessin eri vaiheet ja neuvovat, miten työsuhteen päättämisestä voidaan sopia. Koulutuksessa käsitellään myös erimielisyys- ja riitatilanteita: miten riitaprosessi etenee, ja mitä se vaatii työnantajalta.

Koulutus tarjoaa vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Missä tilanteissa työsuhde kannattaa päättää sopimalla?
– Mitä asioita sopimuksessa tulee huomioida?
– Miten työnantajan kannattaa varautua mahdolliseen erimielisyyteen työsuhteen päättämisen perusteista?
– Miten työnantaja voi ennalta varautua mahdolliseen riitaan?
– Miten riitaprosessi etenee?

– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– Esihenkilöille
– Yritysjohdolle
– Asianajajille
– Työoikeusjuristeille
– Työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntijoille, asiamiehille, juristeille.

Kouluttajat:
Suvi Knaapila
, asianajaja, osakas, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Suvi Knaapila on arvostettu työoikeuden ammattilainen ja toinen asianajotoimisto Dittmar & Indreniuksen työoikeuspraktiikan vetäjistä. Suvi neuvoo asiakkaita mm. työoikeuteen, ulkomaankomennuksiin sekä palkitsemiseen liittyvissä toimeksiannoissa.

Mika Kärkkäinen, asianajaja, VT, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Mika Kärkkäinen on harjaantunut työoikeuden ammattilainen. Mikalla on laaja kokemus työsuhteeseen liittyvien riita-asioiden hoitamisesta. Hän on myös kirjoittanut useita kirjoja ja artikkeleita työoikeudesta.

13.00 Tervetuloa koulutukseen!

13.05 Yksilöperusteinen irtisanominen – päättämisprosessi, sopiminen ja riidat

– Työsuhteen päättämisprosessi – mitä vaiheita siihen liittyy?
– Työntekijän työsuorituksen ohjaaminen ennen päättämismenettelyä
– Sopiminen irtisanomisprosessin vaihtoehtona. Miten työsuhteen päättämisestä sovitaan ja mitä asioita sopimuksessa tulisi ottaa huomioon?
– Entä jos irtisanominen riitaantuu? Miten varaudutaan irtisanomisriitaan ja miten riitaprosessi etenee? Mitä tämä vaatii työnantajalta?

15.00 Koulutus päättyy

Webinaaritoteutus verkossa.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

23.5.2024, klo 13:00-15:00

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24 % / hlö

Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.