Uuden ajan esihenkilö (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Uuden ajan esihenkilö (1 pv)

30.03.2022, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 24 helmikuun, 2022 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Kouluttaja selkeästi osaa asiansa ja on intohimoinen sitä kohtaan. Hän osasi luoda alusta asti keskustelevan ilmapiirin ja kannusti osallistujia kertomaan omia kokemuksiaan" "Erinomainen ja luonteva esiintyjä. Piti homman hyvin paketissa." "Henrietta on loistava kouluttaja. Agenda tulee esille sujuvasti ja mukavasti huumorilla höystettynä."

Käytännönläheisessä koulutuksessa käsitellään kattavasti esihenkilötyön ja johtamisen merkittäviä osa-alueita tavoitteena tuloksellinen uuden ajan toimintaympäristöä vastaava esihenkilötyö. Valmennuksessa tunnistetaan ja käsitellään tekijöitä, joita hyödyntämällä esihenkilö ylläpitää ja rakentaa työyhteisöä, jossa voidaan hyvin ja saavutetaan työlle asetetut tavoitteet.

Koulutuksessa käsitellään esihenkilötaitojen kehittämisen lisäksi myös työyhteisötaitojen kehittämistä. Yhtenä tavoitteena onkin kehittää onnistumista tukevan kulttuuri työyhteisössä. Koulutuksessa käsitellään myös työn hallinnan tunnetta ja henkilökohtaista tehokkuutta tavoitteena tukea työntekijöiden työhyvinvointia, jaksamista ja onnistumista työssä. Esihenkilö tunnistaa omassa roolissaan olennaisen ja saa myös välineitä tukemaan sitä, että työyhteisössä keskitytään olennaiseen, tehdään oikeita asioita.

Lisäksi käsitellään esihenkilötyön vuorovaikutusta Jatkuvan keskustelun mallin kautta. Käsittelyyn nousee myös 2020- luvulle räätälöity tapa käydä kehityskeskusteluita ja lisäksi pureudutaan vuorovaikutustilanteisiin ja arjen vuoropuheluun.

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
    Koulutukseen voi osallistua myös etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiatuntija Ratkaisukeskeinen valmentaja, YTM Henrietta Aarnikoivu, ProTulos Oy

(8.50 etäyhteyden avaus)

9.00 Uuden ajan esihenkilö

Mahdollistavan esihenkilön orientaatio
    Adaptiivinen esihenkilö
    Yhteistyötä tekevä, osallistava esihenkilö
    Työn imua ruokkiva esihenkilö

Yhteisen tekemisen ja jaetun vastuun kulttuuri

Onnistumisen kivijalka yhdessä tekeminen ja jaettu vastuu
    Tavoitekulttuuriin tunnistaminen ja suunnitelmallinen kehittäminen
    Työyhteisötaidot kivijalkana ja niiden kehittäminen
    Olennainen ja yksinkertainen keskiössä -vähemmän on usein enemmän
    Olennaisen tunnistaminen ja siihen keskittyminen
    Kiireestä työnhallintaan ja henkilökohtaisen tehokkuuden kehittämiseen
    Enemmän tekemisestä fiksummin tekemiseen

Työyhteisön vuoropuhelu – miten tehdään dialogista totta

Jatkuvan keskustelun malli
    Vuorovaikutusfoorumit
    2020 -luvun kehityskeskustelu käytännössä

klo 16.00 Koulutus päättyy

lounastauko 12.00-12.30, taukoja noin tunnin välein

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki TAI ETÄ

30.3.2022

Jäsenetuhinta 490 euroa /hlö + alv 24 %.
    Normaalihinta 690 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan lähes kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.