Uuden työntekijän perehdytys (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Uuden työntekijän perehdytys (1 pv)

07.05.2024, Life Science center, Espoo Keilaranta 10-18, Espoo 9 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , HR ja henkilöstöhallinto , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Toiminnan kehittäminen

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Koulutus oli erittäin onnistunut. Käytännön vinkkejä saatiin rutkasti eikä päivä käynyt hetkeksikään tylsäksi. Kiitos mukavasta ja tietorikkaasta koulutuksesta! -Tiina Hiltunen, Meltex

• Koulutus oli mukavan vuorovaikutteinen ja vastasi hyvin tarpeisiin -Emma Raunila, Palkeet

• Koulutus oli todella hyvä ja antoisa. Itse vaikutan ruohonjuuri tasolla, joka siis rekryää ja perehdyttää, niin meille tulee olemaan tästä perehdytyskoulutuksesta 100%:n varmasti hyötyä jatkossa -Jussi Kairus, Zigizagi

Tuliko perehdytys taas puskista etkä ehtinyt valmistautua kunnolla? Joudutko perehdyttämään parhaasi mukaan muun työn ohessa? Tuntuuko siltä, että homman voisi hoitaa paremminkin?

Jos vastasit johonkin edellä mainituista kysymyksistä kyllä, tämä valmennus on sinua varten! Onnistunut perehdytys auttaa uutta työntekijää pääsemään nopeasti työyhteisön tuottavaksi ja sitoutuneeksi jäseneksi. Tämän koulutuksen jälkeen tiedät, mitä valmisteluja tehdä ennen työntekijän saapumista, miten vastaanottaa uusi työntekijä, miten suunnitella perehdytysprosessi ja miten tukea uuden työntekijän oppimista ja kehittymistä käytännössä läpi koko koeajan. Koulutuksessa teet konkreettisen suunnitelman perehdytyksen toteuttamiseksi ja saat runsaasti uusia ideoita perehdytykseen.

Ei tylsää luennointia! Tässä lähikoulutuksessa pääset osallistumaan ja vaihtamaan ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Pienryhmätoteutus mahdollistaa joustavan ja mukavan oppimisen.

Hyödyt osallistujalle
    – Ymmärrät, mitkä tekijät vaikuttavat työntekijän sitoutumiseen jo alkumetreiltä asti
    – Osaat laatia perehdytyssuunnitelman, joka on selkeä ja helposti seurattavissa
    – Ymmärrät uuden työntekijän oppimisen edellytykset perehdytyksessä
    – Tiedät, mitkä perehdytyksen osa-alueet ovat sinun vastuullasi ja mitkä osa-alueet kannattaa delegoida
    – Ymmärrät sosiaalisen perehdytyksen merkityksen ja osaat osallistaa koko työyhteisön perehdytykseen
    – Saat motivoivia ideoita ja vinkkejä niin lähi- kuin etäperehdytykseen

Kaikille, joiden vastuulla on perehdytyksen suunnittelu ja toteutus.
    Voit osallistua koulutukseen vaikka sinulla ei olisi esihenkilöasemaa, kunhan perehdyttäminen on sinun vastuualuettasi.

Kouluttaja:

Valmentaja Annina Silvonen
    Annina Silvonen, yritysvalmentaja.
    Anninan mielestä vaikuttava koulutus syntyy innostavasta ja avoimesta ilmapiiristä. Anninaa kiinnostaa, miten yksilöiden ja tiimien potentiaali voidaan löytää, ja miten siihen voidaan vaikuttaa käytännössä johtamisen eri keinoin.

Anninan kiinnostus psykologiaa ja käyttäytymistieteitä kohtaan tekee jokaisesta koulutuksesta erittäin ihmislähtöisen vastapainona diplomi-insinöörin taustalle, joka tuo tekemiseen järjestelmällisyyttä ja syvällistä asiantuntijuutta. Anninan vahvuuksiin kuuluu monimutkaistenkin asioiden selittäminen selkeällä tavalla. Hän kirjoittaa kirjoja ja blogitekstejä sekä seuraa aktiivisesti alan tieteellistä tutkimusta.

Annina on sertifioitunut RMP Motivaatiovalmentaja. Hän syventyy motivaatiotekijöihin The Reiss Motivation Profile -työkalun avulla, ja auttaa asiakkaitaan hyödyntämään profiilia esihenkilötaitojen ja tiimityön kehittämisessä.

Erityisosaamisalueet
    – Osaamisen kehittäminen
    – Perehdytys
    – Tiimityö
    – Motivaatio

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:00 Mitä voimme saavuttaa onnistuneella perehdytyksellä?
    – Käytämmekö riittävästi aikaa perehdytykseen?
    – Onko perehdytys vain uusille työntekijöille?
    – Perehdytyksen tavoitteet määrittävät perehdytysprosessin sisällön
    – Esihenkilön vastuu perehdyttäjänä

10:15 Tauko

10:30 Perehdyttäjän tärkeimmät taidot
    – Oppimisen mahdollistaminen perehdytyksessä
    – Fasilitointi- ja koulutustaidot perehdyttäjänä
    – Yksilöllinen perehdytys ja erilaiset persoonat
    – Sosiaalinen perehdytys ja työyhteisön rooli

11:45 Harjoitus: Minä perehdyttäjänä

12:00 Lounas

13:00 Perehdytysprosessin suunnittelu ja seuranta
    – Selkeän perehdytyssuunnitelmaan laatiminen
    – Perehdytysprosessin osa-alueet
    – Kehittymisen seuranta ja tukeminen
    – TOP 20 -vinkkilista perehdytykseen!

14:15 Tauko

14:30 Psykologinen sopimus ja sitoutuminen
    – Arvot, odotukset ja luottamus
    – Molemminpuolinen sitoutuminen
    – Mihin perehdytys päättyy?
    – Miten perehdytyksen onnistumista arvioidaan?

15:15 Harjoitus: Oma suunnitelmani motivoivaan perehdytykseen

15:30 Tilaisuus päättyy

Life Science Center, Keilaranta 10-18, 02150 Espoo

ti 7.5.2024, klo 09.00-15.30

– sisältää koulutusmateriaalit, Uuden työntekijän perehdytys – e-kirjan, lounaan ja kahvitarjoilut päivän aikana.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
    toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.