Uudistuva maankäyttö- ja rakennuslaki (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Uudistuva maankäyttö- ja rakennuslaki (2 h)

04.03.2021, Webinaari , Webinaari 3 joulukuun, 2020 Sampo Korppoo

Ympäristö

Maankäyttö- ja rakennuslain mittava uudistus on viimeistelyvaiheessa. Hallituksen esitys on tavoitteena antaa lausunnoille alkuvuodesta 2021. Mikä muuttuu uudistuksessa? Miten uudistukset vaikuttavat kuntiin, muihin maanomistajiin ja rakennuttajiin? Mikä muuttuu rakentamisen vastuissa? Miten ilmastotavoitteet otetaan huomioon rakentamisen lainsäädännön uudistamisessa?

Uudistuva maankäyttö- ja rakennuslaki -webinaarikoulutus käy dialogisella otteella läpi tärkeimmät uudistukset ja niiden vaikutukset. Webinaarin pääkouluttajana toimii talousoikeuden professori Ari Ekroos. Aiheesta hänen kanssaan keskustelevat ympäristöministeriön Rakennukset ja rakentaminen -yksikön päällikkö Kirsi Martinkauppi, RAKLIN yhdyskunta ja infra -yksikön johtaja Kimmo Kurunmäki ja Suomen kuntaliiton kehittämispäällikkö Anne Jarva.

Webinaarikoulutus on osa Maankäytön webinaarisarjaa, joka koostuu seuraavista osista:

– Maankäyttösopimukset 3.2.2021
– Uudistuva maankäyttö- ja rakennuslaki 4.3.
– Maankäytön tuore oikeuskäytäntö 13.4.2021
– Maankäyttö, rakentaminen ja ilmastotavoitteet (toukokuu 2021)

Osallistu edullisesti koko sarjaan tai valitse webinaareista itseäsi kiinnostavat.

Koulutus on suunnattu:
– ympäristöjuristeille
– maankäyttöpäälliköille
– ympäristöpuolen virkamiehille
– kuntapäättäjille
– ympäristö- ja rakentamispuolen asiantuntijoille laajasti.

12.45 Webinaariympäristö avautuu

13.00 Tervetuloa

13.05 Maankäyttö- ja rakennuslain kokonaisuudistus – uudistuksen tavoitteet ja kulmakivet
Ari Ekroos, talousoikeuden professori, Aalto-yliopisto

13.15 MRL:n maankäytön suunnittelua koskevat muutokset. Miten uudistukset vaikuttavat kuntiin ja rakennuttajiin?
Ari Ekroos, talousoikeuden professori, Aalto-yliopisto, Kimmo Kurunmäki, johtaja, yhdyskunta ja infra, RAKLI ry ja Anne Jarva, kehittämispäällikkö, maankäyttö ja kaavoitus, Suomen Kuntaliitto ry

14.15 Tauko

14.25 MRL:n rakentamiseen liittyvät muutokset
Ari Ekroos, talousoikeuden professori, Aalto-yliopisto ja Kirsi Martinkauppi, hallitusneuvos, Rakennukset ja rakentaminen -yksikön päällikkö, ympäristöministeriö

15.10 Koonti

15.20 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

torstai 04.03.2021 klo 13.00-15.20

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa /hlö + alv 24 %.
6-10 osallistujaa: 150 euroa /hlö + alv 24 %.

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.