Uudistuvat perhevapaat (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Uudistuvat perhevapaat (1/2 pv)

07.04.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 29 maaliskuun, 2022 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

Mitkä ovat työnantajan ja työntekijän oikeudet ja velvollisuudet perhevapaisiin liittyen? Mikä muuttuu 1.8.2022 voimaantulevan perhevapaauudistuksen myötä?

Perhevapaauudistus on tulossa voimaan 1.8.2022 ja uusia säännöksiä sovelletaan pääsääntöisesti silloin, kun lapsen laskettu syntymäaika on 4.9.2022 tai sen jälkeen. Äitiysvapaa ja isyysvapaa poistuvat, ja tilalle tulevat raskausvapaa sekä kiintiöt vanhempainvapaaseen. Lisäksi työsopimuslakiin tulee uusi omaishoitovapaa.

Käytännönläheisessä koulutuksessa käsitellään laajasti erilaisia perhevapaita ja niihin liittyviä työoikeudellisia kysymyksiä.

Ohjelmassa mm.:
Oikeus perhevapaisiin
Palkanmaksuvelvollisuus ja työsuhde-etuudet
Työsuhdeturva

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntijana: Lakimies Kati Mattinen, Helsingin seudun kauppakamari

7.4.2022

Jäsenetuhinta 420 euroa + alv 24% / hlö
Normaalihinta 620 euroa + alv 24% / hlö

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä Muut tiedot -kenttään: ”OSALLISTUN ETÄNÄ”

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan lähes kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.