Uusi tavaramerkkilaki (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Uusi tavaramerkkilaki (1 pv)

07.02.2019, Crowne Plaza Helsinki - Hesperia, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 6 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto

Tavaramerkkilaki uudistuu – mikä muuttuu? Miten uudistus vaikuttaa muuhun lainsäädäntöön? Entä yritysten käytäntöihin?

Hallitus antoi 18.10.2018 esityksen uudeksi tavaramerkkilaiksi, joka korvaisi voimassa olevan tavaramerkkilain ja yhteismerkkilain. Lailla pannaan täytäntöön Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi jäsenvaltioiden tavaramerkkilainsäädännön lähentämisestä. Samalla on tarkoitus hyväksyä tavaramerkkioikeudesta tehty Singaporen sopimus, joka on kansainvälisesti voimassa. Esityksessä ehdotetaan myös muun muassa muutettavaksi rikoslain teollisoikeusrikosta koskevaa pykälää sekä toiminimilain säännöksiä.

Tavoitteena on, että lait tulisivat voimaan vuoden 2019 alusta.

Tule koulutukseen perehtymään tuoreeltaan uudistuksen sisältöön ja sen käytännön vaikutuksiin!

Koulutuksessa käydään läpi seuraavia kysymyksiä:
– Uuden tavaramerkkilain sisältö ja tavoitteet
– Toiminimilakiin ja rikoslakiin ehdotetut muutokset
– Tavaroiden ja palvelujen luokituksen täsmentämismenettely ja sen vaikutukset
– Tavaramerkin graafisen esittämisen vaatimuksen poistaminen
– Pantin- ja lisenssinhaltijan oikeudet
– Tosiasiallinen käyttö

– IPR-asioihin erikoistuneille asianajajille, asiamiehille ja muille lakimiehille
– yrityksissä tavaramerkkiasioita käsitteleville asiantuntijoille

Kouluttajat
– Nina Santaharju
, hallitussihteeri, työ- ja elinkeinoministeriö
– Hanna-Maija Elo, asianajaja, varatuomari, osakas, tavaramerkkiasiamies, Asianajotoimisto Properta Asianajotoimisto Oy
– Pirjo Aro-Helander, toimistopäällikkö, Tavaramerkit ja mallit, Patentti- ja rekisterihallitus
– Riikka Tähtivuori, asiantuntija IPR, Elinkeinoelämän keskusliitto EK
– Panu Siitonen, asianajaja, osakas, Hannes Snellman Asianajotoimisto
– Kukka Tommila, asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Properta Asianajotoimisto Oy

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Tervetuloa koulutukseen! Puheenjohtajan avaussanat
Edilex Pron edustaja sekä seminaaripäivän puheenjohtaja Hanna-Maija Elo

9:15 Uuden tavaramerkkilain sisältö ja tavoitteet

Nina Santaharju, hallitussihteeri, työ- ja elinkeinoministeriö

10:00 Kommenttipuheenvuorot
Riikka Tähtivuori
, asiantuntija, Elinkeinoelämän keskusliitto EK
Panu Siitonen, asianajaja, osakas, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy

10:35 Tauko

10:50 Tavaroiden ja palvelujen luokituksen täsmentämismenettely ja sen vaikutukset
Pirjo Aro-Helander
, toimistopäällikkö, Tavaramerkit ja mallit, Patentti- ja rekisterihallitus

11:35 Lounas

12:35 Tavaramerkin graafisesta esittämisvaatimuksesta luopuminen ja tavaramerkin hallinnollinen menettämis- tai mitätöintimenettely
Hanna-Maija Elo
, asianajaja, varatuomari, osakas, tavaramerkkiasiamies, Properta Asianajotoimisto Oy

13:20 Pantin- ja lisenssinhaltijan oikeudet uudessa laissa
Panu Siitonen
, asianajaja, osakas, Hannes Snellman Asianajotoimisto

14:15 Kahvitauko

14:35 Tosiasiallinen käyttö uudessa tavaramerkkilaissa
Kukka Tommila
, asianajaja, osakas, tavaramerkkiasiamies, Asianajotoimisto Properta Asianajotoimisto Oy

15:20 Puheenjohtajan koonti ja loppukeskustelu

15:40 Koulutus päättyy

Royal at Crowne Plaza
Mannerheimintie 50
Helsinki

07.02.2019 klo 9.00 – 15:40

euroa /hlö + alv 24 %.

Webinaari: 690 euroa + alv. 24% /hlö, lisäosallistuja webinaariin samasta organisaatiota edullisesti 200 euroa + alv. 24% /hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.