Uusi yhteistoimintalaki käytännönläheisesti (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Uusi yhteistoimintalaki käytännönläheisesti (1/2 pv)

30.08.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 5 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto

Uusi yhteistoimintalaki on tullut voimaan 1.1.2022.

Uudella yhteistoimintalailla pyritään parantamaan työpaikkojen yhteistoimintaa. Keskeisin muutos on se, että työnantajan on jatkossa käytävä säännöllistä vuoropuhelua henkilöstön edustajan kanssa, ja nykyinen henkilöstö- ja koulutussuunnitelma korvataan työyhteisön kehittämissuunnitelmalla. Myös työvoiman vähentämisneuvotteluihin on tullut pieniä muutoksia.

Asiantuntijana: Lakimies Kirsi Parnila, Helsingin seudun kauppakamari

Osallistujien palautetta:

• Sisältö oli napakka ja selkeästi esitetty. Tauotus toimi myös hyvin. Kirsi Parnila on erinomainen kouluttaja. Kiitos!
• Asia ajankohtainen ja tärkeä. Luennoitsija kertoi asiat erittäin ymmärrettävästi.
• Erittäin hyvä tietopaketti asiasta.

KOULUTUS ETÄNÄ!

Koulutukseen osallistuminen etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

8.50 Etäyhteyden avaaminen

9.00 Jatkuva vuoropuhelu ja tietojen antaminen

• Kenen kanssa
• Mistä asioista
• Kuinka usein
• Mitä tietoja annetaan ja kuinka usein

Työyhteisön kehittämissuunnitelma
• Suunnitelmaan kirjattavat asiat
• Muuta huomioitavaa

Muutosneuvottelut
• Henkilöstövaikutuksista neuvotteleminen
• Työvoiman vähentämisestä neuvotteleminen

Seuraamukset ja voimaantulo
• Hyvitys

Lakimies Kirsi Parnila, Helsingin seudun kauppakamari

12.00 Tilaisuus päättyy

Koulutus toteutetaan etänä

31.8.2022

Jäsenetuhinta 420 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 560 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan lähes kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.