Vaikuta viestinnälläsi, HR asiantuntija (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Vaikuta viestinnälläsi, HR asiantuntija (1 pv)

07.11.2019, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 24 lokakuun, 2019 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Vuorovaikutus

HR-asiantuntijan työhön kuuluu paljon viestintää ja vaikuttamista organisaation sisällä. Kuinka saada oma viesti perille esimiehille ja koko organisaatiolle? Miten innostaa koko henkilöstö yhteisten arvojen rakentamiseen ja todeksi elämiseen? Kuinka kristallisoida organisaation strategiset suuntaviivat kaikille ja pyrkiä varmistamaan, että tiimeissä aletaan kehittää toimintaa niiden mukaisesti? Miten saada esimiehet hyödyntämään HR:n tarjoamia työkaluja ja noudattamaan pelisääntöjä yhdessä sovitulla tavalla?

HR viestii tyypillisesti monissa eri kanavissa. Henkilöstöinfoissa ja esimieskoulutuksissa tarvitaan esiintymistaitoja ja kykyä muotoilla viesti vaikuttavaan muotoon. Erilaiset ohjeistukset ja viestit ovat arkipäivää: Kuinka muotoilla teksti siten, että se luetaan ja ymmärretään ja että ohjeiden mukaisesti aletaan myös toimia? Organisaatioissa on tänä päivänä usein käytössä hyvin monentyyppisiä viestinnän kanavia, joiden vahvuudet, heikkoudet ja ominaisuudet kannattaa ottaa huomioon viestin muotoilussa.

Parhaimmillaan HR toimii organisaatiossa vahvana vaikuttajana ja arvojen kirkastajana. Henkilöstöhallinnon asiantuntijoilla on merkittävä tehtävä myös esimiesten kohtaamistaitojen kehittäjinä – jotta esimiehet uskaltavat kohdata tiimiläisensä yksilöinä entistä rohkeammin.

Tämä koulutus tarjoaa työkaluja seuraavien kysymysten ratkaisemiseen:

– Mitkä ovat vaikuttavan viestinnän kulmakivet?
– Miten kehittää omaa ilmaisua?
– Miten hyödyntää tarinankerronnan elementtejä ja tehokeinoja vaikuttavan viestin rakentamisessa?
– Miten oman viestin saa perille esimiehille ja koko organisaatiolle?
– Miten muotoilla ohjeistukset tehokkaasti?
– Miten motivoida ja innostaa organisaatio kehittymään haluttuun suuntaan?
– Miten tukea yksilöiden ja koko organisaation itseohjautuvuutta?

Koulutus koostuu vuorovaikutteisista luennoista ja harjoituksista. Koulutuksen sisältö ja harjoitukset muovautuvat osallistujille ajankohtaisten kysymysten mukaan.

Koulutus on suunnattu erityisesti HR-johdolle ja muille HR-asiantuntijoille. Siitä hyötyvät myös esimerkiksi viestintätehtävissä toimivat, jotka haluavat kehittää omia sisäisen viestinnän taitojaan ja organisaationsa muiden asiantuntijoiden viestintätaitoja.

Kouluttajat:
Päivi Yli-Kokko
Soheila Mikkonen, Learning Experience Producer, Edita Publishing Oy
Kaisa Tuuliainen, henkilöstöjohtaja, Are Oy

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako, aamukahvi

9:00 Tervetuloa!

9:10 ”Hyvinvoivia ihmisiä ja kiinteistöjä” – HR työyhteisöviestinnän rakentajana
Kaisa Tuuliainen, henkilöstöjohtaja, Are Oy

10:00 Mitkä ovat vaikuttavan viestinnän kulmakivet?

– Miten kehittää omaa suullista ja kirjallista ilmaisua?
– Miten muotoilla ohjeistukset tehokkaasti?
– Monikanavaisuus vaikuttavassa sisäisessä viestinnässä
Päivi Yli-Kokko, FM, vuorovaikutusvalmentaja ja kehittämiskonsultti, Tmi Vuorovaikutusvalmennus Päivi Yli-Kokko

10:30 Tauko

10:40 Koulutus jatkuu

12:00 Lounas

13:00 Tarinan kaari kantaa viestiä

– Mikä on hyvä tarina?
– Tarinan kaari ja tarinallisuuden elementit vaikuttavan viestin rakentamisessa
– Tarinat ja tunteet, mielikuvat, samastuminen ja pitkäaikainen muisti
– Tone of voice/äänensävy
Soheila Mikkonen, Learning Experience Producer, Edita Publishing Oy

14:15 Kahvitauko

14:35 Vuorovaikutteisia harjoituksia
Ohjaajina Päivi Yli-Kokko ja Soheila Mikkonen

15:45 Yhteenveto

16:00 Koulutus päättyy

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki

Tähän valmennukseen ei ole mahdollista etäosallistua webinaarin kautta.

torstai 07.11.2019

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.