Vakuuttava talousviestintä (1 pv)
Infor järjestää nyt koulutuksen:

Vakuuttava talousviestintä (1 pv)

19.04.2023, Helsinki ja etäosallistumismahdollisuus , 19 huhtikuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus , Viestintä

Miten pelkistää talouden lukemat ja näkymät kiinnostavaan ja puhuttelevaan muotoon? Miten välttää talousviestinnän sudenkuopat ja omaksua parhaat käytännöt? Toteutamme koulutuksemme hybridinä.

Talousviestintä on erottamaton osa kaikkien yritysten ja yhteisöjen toimintaa. Osallistu päivään, joka antaa yleiskuvan talousviestinnästä ulkoisen viestinnän ja talousraportoinnin, sisäisen viestinnän sekä sijoittajasuhteiden näkökulmasta!

Koulutus on tarkoitettu kaikille viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat oppia talous- ja sijoittajaviestinnän perusteet sekä saada uusia ideoita talousviestintään. Koulutus soveltuu hyvin myös viestinnästä kiinnostuneille taloushallinnon ammattilaisille.

Kouluttaja
Hannamari Heino
on kauppatieteiden ja kasvatustieteiden maisteri sekä väitöskirjatutkija aiheena strateginen johtaminen. Hannamari on talous- ja rahoitusjohtamisen sekä tulosvastuullisen johtamisen kokenut asiantuntija ja kouluttaja. Hänellä on erittäin monipuolinen johtajakokemus perheomisteisista yrityksistä pääomasijoittajaomisteisiin kasvuyrityksiin. Hannamarin johtotähtenä on yhdistää taloudellinen ajattelu numerotavoitteineen dynaamisen oppivan organisaation kehittämiseen.

Hannamari on kokenut kouluttaja aihealueenaan mm. liiketoiminnan johtaminen sekä talousjohtaminen. Hän on työskennellyt mm. talous- ja rahoitusjohtajana sekä tulosvastuullisena johtajana. Myös kiinteistöpuolella Hannamari on toiminut eri rooleissa jo yli 20 vuotta.

Lisäksi hän viimeistelee väitöskirjaa strategisesta johtamisesta keskittyen mm. hallitustyöskentelyyn, muutosjohtamiseen sekä johdon dynaamisiin kykyihin.

Palautteita aiemmista koulutuksista:
”Sai kiinnostumaan asiasta, eikä luennolla tullut väsy.”
”Erittäin hyvää perustietoa asiasta sekä hyviä vinkkejä talousviestintään.”

Koulutuksen sisällöt
Talousviestintä kertoo, miten organisaatio on onnistunut strategiansa toteutuksessa. Koulutuksessa syvennytään talousviestintään ulkoisten ja sisäisten sidosryhmien näkökulmasta. Päivä tarjoaa myös katsauksen sijoittajasuhteisiin ja sijoittajaviestinnän perusteisiin.

Vakuuttava talousviestintä

Mitä on talousviestintä ja miksi se on tärkeää?

Miksi pelkät numero- ja tunnuslukulistat eivät riitä?
Ketterä organisaatio:
– Strategiatyö osaksi koko organisaatiota
– Strategisen muutoksen johtaminen ja toteuttaminen yksilötasolla
– Dynaaminen päätöksenteko

Vakuuttavan talousviestinnän tyypilliset esteet ja sudenkuopat

– Organisaation sisällä
– Muut sidosryhmät

Talousviestinnän kehittäminen

Sisällöllinen kehittäminen
– Strateginen talousjohtaminen lähtökohtana
– Liiketoiminnan tuntemus
– Viestin räätälöinti eri kohderyhmille
– Ennakoiva tieto ja tiedon tulkinta
– Mittaaminen ja data-analytiikan hyödyntäminen (ja riskit)

Visuaalisuus ja kertomuksellisuus
– Viestinnän välineet ja kanavat
– Datan visualisointi, infografiikka
– Palvelumuotoilu, yhteiskehittely

Dialogisen organisaatiokulttuurin kehittäminen

Päivän teemaa käsitellään tietoiskujen, keskustelujen ja pienryhmissä työskentelyn kautta. Päivän kouluttajana toimii talous- ja rahoitusjohtamisen sekä tulosvastuullisen johtamisen asiantuntija Hannamari Heino.

Päivää täydentää ajankohtainen sijoittajaviestinnän case-puheenvuoro.

Casepuheenvuoroja ovat vuosina 2018–2022 pitäneet mm. viestintäjohtaja Anna Tuominen Marimekosta, sijoittajasuhde-, viestintä- ja markkinointijohtaja Joséphine Mickwitz Glaston Oyj Abp:sta sekä viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Päivi Antola Amer Sports Oyj:stä.

Töölönlahden koulutuskampus, Mannerheimintie 15, Helsinki.
Hybridikoulutus, voit itse valita osallistutko lähikoulutukseen Helsingissä vai etänä verkon välityksellä.

19.4.2023 klo 09.00 – 16.00

(+ alv. 24 %). Hinta sisältää koulutuksen, materiaalit sekä lounaan ja taukotarjoilut Helsingin lähipäivissä.

Kysy ryhmähintaa useammalle osallistujalle samasta organisaatiosta!

Ilmoittautumisen peruutusehdot
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.