Valmentava esimiestyö – johda valmentavalla otteella ja innosta tiimisi tuloksiin (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

27.10.2016, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 24 lokakuun, 2016 Sampo Korppoo

Projektinhallinta , Työhyvinvointi

Oletko miettinyt

Millainen esimies saa tiiminsä toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla?

Miten tsemppaaminen ja valmentava ote vaikuttavat porukan yhteishenkeen ja saavutettuun tulokseen?

Miten voisit muuttaa omaa toimintaasi valmentavampaan suuntaan?

Valmentavalla työotteella:

• Parempaa esimiestyötä
  • Toimivaa yhteistyötä innostuneen tiimin kanssa
  • Tuloksellisempaa toimintaa hyvinvoivassa työyhteisössä
  • Intoa omaan esimiestyöhön ja johtamiseen

Onko mahdollista saavuttaa parempia tuloksia sekä samalla lisätä työyhteisön draivia ja hyvinvointia? Onko mahdollista olla se mukavampi esimies tai johtaja ja saavuttaa huipputuloksia?

Kyllä. Valmentava työote antaa sinulle työkalut tähän.

Me tarvitsemme tavoitteita ja selkeitä päämääriä ohjaamaan toimintaamme. Yhdessä asetettujen tavoitteiden saavuttamiseen on helpompi sitoutua. Valmentajan ensimmäiset ydintaidot ovatkin tavoitteiden asettaminen ja ihmisten osallistaminen. Selkeä suunnitelma tavoitteiden saavuttamiseksi sekä etenemisen seuranta ovat olennaisia tekemisen moottoreita. Työskennellessämme tarvitsemme matkalla tukea, kannustusta, innostusta ja ohjausta. Valmentajan ydintaitoja ovatkin kuunteleminen, kysyminen ja palautteen anto.

Hyvä ja tuloksellinen valmentaja osaa toimia tilanteen vaatimalla tavalla erilaisissa rooleissa ohjaten, yhdessä tehden sekä mahdollistaen. Hän saa sekä yksilöistä, tiimistä että organisaatiosta parhaat puolet esille ja saavuttaa huipputuloksia.

Kenelle

Koulutuspäivä on suunnattu kaikille esimiehille, tiiminvetäjille, johtajille sekä projektipäälliköille jotka haluavat kehittää toimintaansa valmentavaa suuntaan. Koulutus soveltuu erinomaisesti myös henkilöstön kehittämistehtävissä toimiville henkilöille.

Tämän koulutuksen jälkeen

• Tiedät, mitä valmentava työote tarkoittaa ja mitä sillä voi saavuttaa
  • Sinulla on kyky muuttaa omaa toimintaasi valmentavaan suuntaan
  • Tiedät, mitä valmentajan ydintaidot ovat ja olet lähtenyt kehittämään niitä
  • Sinulla on käytössäsi pakillinen valmentajan työkaluja
  • Olet harjoitellut valmentavien työkalujen soveltamista käytännössä
  • Olet laatinut itsellesi valmennussuunnitelman
  • Olet saanut lisää intoa esimiehenä tai johtajana toimimiseen

Kouluttajatvalmentava-esimiestyo-anniina-avec

Koulutuspäivien valmentajina toimivat Anniina Hukari ja Riikka Rissanen.

Anniina on työotteeltaan innostava ja mukaansatempaava. Hän haastaa osallistujat positiivisesti kehittämään itseään valmentajan roolissa. Anniinalla on yli 15 vuoden kokemus ihmisten kouluttamisesta, valmentamisesta ja ohjaamisesta. Hän on tehnyt laaja-alaisesti yhteistyötä niin teollisuuden, oppilaitosten, järjestöjen kuin kuntaorganisaatioidenkin kanssa. Koulutukseltaan Anniina on diplomi-insinööri, jolla on myös pedagoginen opettajanpätevyys.

Riikka on kokenut kouluttaja, valmentaja ja HRD-osaaja, jolla on yli 16-vuoden kokemus valmentamisesta, mentoroinnista, opettamisesta, kouluttamisesta ja ohjaamisesta. Koulutukseltaan Riikka on kasvatustieteen maisteri ja yhteisötyönohjaaja. Riikan energinen ja sparraava työote antaa jokaiselle osallistujalle osallistujalle lisää virtaa oman esimiestyönsä kehittämiseen ja uusien työkalujen käyttöönottoon.

Taito Training – Taito on kyky tehdä asioita hyvin. Kehity ja kehitä kanssamme!

Toteutus

Koulutuksessa käytetään monipuolisia menetelmiä kouluttajavetoisista alustuksista erilaisiin harjoituksiin ja case-työskentelyyn. Tavoitteena on, että osallistujat saavat kokemuksia ja esimerkkejä, uusia ajatuksia, ideoita, työkaluja ja toimintamalleja suoraan hyödynnettäväksi omassa työssään.

8.30 Aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Askel 1. Valmentava työote

– Valmentavan esimiehen erilaiset roolit

– Valmentajana toimiminen

– Vaikuttaminen valmentajana

– Valmentaja haastajana, innostajana ja motivaattorina

– Valmentajana kehittyminen

Askel 2: Valmentajan ydintaidot

– Vahvuuksien huomaaminen ja hyödyntäminen

– Tavoitteiden asettaminen ja seuraaminen

– Osallistaminen

– Kuunteleminen

– Kysymyksillä vaikuttaminen ja johtaminen

– Palautteen antaminen

– Kannustaminen ja innostaminen

Askel 3: Valmentajan työkalut

– Yksilölle

– Tiimille

– Organisaatiolle

Askel 4: Työkalujen soveltaminen

– Harjoittelemme valmentajan työkalujen soveltamista käytännössä case- esimerkkien avulla.

Askel 5: Valmentajan työsuunnitelma

– Valmennussuunnitelman laatiminen omaan työhön

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: (HUOM. paikka vaihtunut!)

Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, Helsinki

Osallistumismaksu:
697
euroa (+ alv 24 %). Sisältää orientoivan ennakkotehtävän, materiaalit, työkalut, valmennussuunnitelmapohjan sekä tarjoilun (aamu- ja iltapäiväkahvin sekä lounaan).

Alennukset:
Kaksi tai useampi osallistuja samasta organisaatiosta 597 eur/hlö

Peruutusehdot

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.