Valmentava johtaminen (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Valmentava johtaminen (1 pv)

22.03.2023, Innopoli 3, Espoo + voit osallistua myös etänä Vaisalantie 4, Otaniemi, Espoo 15 maaliskuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Erittäin hyvin suunniteltu ja toteutettu kurssi!"

• "Koulutus oli erittäin antoisa. Kiitos vetäjille!"

• "Sisältö vastasi odotuksia. Sain paljon uusia ajatuksia hyödynnettäväksi päivittäisessä työssäni."

Opi valmentamaan tiimisi huipulle! Tässä valmennuksessa opit tärkeimmät tiedot ja taidot valmentavasta johtamisesta – siitä, mitä kaikkea valmentavalla johtamisella on mahdollista saavuttaa ja mitä se käytännössä tarkoittaa. Tiedät, mihin sinun tulee keskittyä, kun haluat varmistaa kaikkien tiimisi onnistumisen edellytysten olevan kunnossa.

Hyödyt osallistujalle
    – Opit hyödyntämään valmentavan johtamisen tekniikoita omassa työssäsi
    – Ymmärrät, minkälaisissa tilanteissa valmentava johtaminen toimii parhaiten ja mitä sillä tavoitellaan
    – Kokeilet valmentavaa otetta koulutuksen aikana erilaisin harjoituksin ja saat palautetta toiminnastasi
    – Kehität läsnäolon ja kuuntelun taitojasi
    – Osaat luoda kannustavan ja luottamuksellisen ilmapiirin työyhteisössäsi

Koulutus on tarkoitettu lähijohtajille ja johtoasemassa työskenteleville toimialasta riippumatta.

Kouluttaja
    Valmentaja Tommi Lindholm
    Tommi Lindholm, KTM, yritysvalmentaja.
    Tommi vastaa viimei­simmän tutki­mus­tiedon tuomi­sesta koulu­tuksiin. Tommia kiin­nostaa orga­ni­saa­tioihin ja orga­ni­soi­tu­miseen liit­tyvän teorian hyödyn­tä­minen linssinä orga­ni­saa­tioiden toiminnan ymmär­tä­mi­sessä ja käytän­tö­läh­töi­sessä kehit­tämisessä.

Tommi on vastannut jo kahdeksan vuoden ajan tutki­mus­joh­tajan, koulut­tajan ja tutkijan roolissa koulu­tusten koko­nais­val­tai­sesta toteut­ta­mi­sesta asiak­kaille. Lisäksi Tommi toteuttaa ja kehittää asiak­kaille erilaisia selvi­tyksiä ja osal­listuu kirjojen kirjoit­ta­miseen. Tommi on myös sertifioitu Workplace Big Five -persoo­nal­li­suus­pro­fiilin käytössä.

KTM Tommi Lindholm luki Vaasan Yliopis­tossa pääai­neenaan rahoi­tusta. Opis­ke­lujen aikana Tommi törmäsi käyt­täy­ty­mis­tie­teel­liseen rahoi­tuksen tutki­mukseen ja teki siitä Pro Gradu -tutkiel­mansa. Tätä kautta löytyi kiin­nostus ihmis­mieltä kohtaan. Tarve ymmärtää sen saloja viitoittaa Tommin polkua edelleen.

Erityisosaamisalueet
    – Johto­ryh­mä­työs­kentely
    – Asian­tun­ti­joiden johta­minen
    – Palkitseminen

08:30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamukahvi

09:00 Tilaisuuden avaus

09:15 Mitä valmentavalla johtamisella tavoitellaan?
    – Mitä sinä voit harjoittaa valmentavaa johtamista työssäsi?
    – Valmentavan johtamistyylin vahvuudet ja heikkoudet
    – Valmentavan johtamisen kulmakivet

10:15 Tauko

10:30 Palaute ja luottamus
    – Luottamuksen dynamiikka
    – Palautteen eri muodot
    – Vertaispalaute ja sen keinot
    – Palautekulttuurin kehittäminen

12:00 Lounas

13:00 Läsnäolo, kysyminen ja ajattelun haastaminen
    – Oletko läsnä tiimillesi?
    – Osaatko aidosti kuunnella?
    – Osaatko kysyä oikeita kysymyksiä?
    – Tekniikoita ja harjoituksia tiimin ajattelun haastamiseen

14:15 Tauko

14:30 Minä valmentavana johtajana
    – Valmentavana johtajana kehittyminen ja omien tavoitteiden selkeyttäminen
    – Harjoituksia ja ohjeita käytännön työskentelyyn oman tiimin kanssa
    – Yhteenveto ja vinkit jatkoon

15:30 Päivä päättyy

Innopoli 3, Otaniemi, Vaisalantie 4, 02130 Espoo
    – Voit osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautumislomakkeella, osallistutko lähi- vai etäkoulutukseen.

ke 22.3.2023

– sisältää koulutusmateriaalit, lounaan ja kahvitarjoilut päivän aikana.

Kysy ryhmäetuhintaa:
    toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.