Varaston ja terminaalin työnjohtajan koulutus (1 pv)
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Varaston ja terminaalin työnjohtajan koulutus (1 pv)

28.10.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 15 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

Toimitusketjun hallinta , Vuorovaikutus

Työnjohtajan roolit, vastuut ja velvollisuudet varastoprosessien tehokkaassa ja työturvallisessa toteuttamisessa

Ammattitaidolla tuloksiin
Työnjohtamisessa onnistuminen edellyttää varaston operatiivisten prosessien, laadun ja palvelutasojen hyvää tuntemista. Henkilöjohtamisessa työturvallisuus, työehtosopimukset, lait ja määräykset muodostavat laajan kokonaisuuden, jonka pohjalta toimintaympäristö rakentuu. Johtamis- ja vuorovaikutustaidot korostuvat tuottavuuden, työyhteisön kehittämisessä ja sidosryhmätyöskentelyssä. Työnjohtaminen vaatii nopeaa havainnointi- ja päätöksentekokykyä, reagointia arjen haasteissa.

Koulutuksessa opit
– varastojen ja terminaalien työnjohdon toimintaympäristön ja henkilöjohtamisen hallinnollisen kokonaisuuden
– työturvallisuuden käytännöt ja viranomaismääräykset sekä niiden vaikutukset työnjohtamisessa
– operatiivisen toiminnan tavoitteet ja niiden mittaamisen
– vuorovaikutustaitoja, joita tarvitaan niin työnjohtamisessa, tuloksellisuudessa kuin sidosryhmätyöskentelyssä
– erityisesti ongelmatilanteiden käsittelemistä ja niiden poistamista toiminnasta (toimintamalli)

Hyödyt
– Tiedät mitä sinulta odotetaan
– Prosessien ja laadunhallinnan perusteet
– Henkilöstön johtamisen perusteet
– Viranomaismääräyksien osaaminen
– Vuorovaikutustaitojen kehittyminen
– Tavoitteellisuus ja ongelmanratkaisutaidot
– Työturvallisen toimintaympäristön rakentaminen

Kenelle
Koulutus sopii varastojen ja terminaalien työnjohtajille, tiimien vetäjille ja asiakaspalvelutehtävissä toimiville

Ennakkotehtävä
Mitkä ovat työsi keskeiset haasteet? Saat ennakkotehtävän sähköpostiin ennen koulutusta.

Hannu Soininen on toimitusketjun, myynnin ja hankinnan asiantuntija
Hannu Soininen on toiminut 10 vuotta toimitusketjun konsulttina ja kouluttajana, oman yrityksen kautta. Hän toimii myös osakkaana agenttiteknologiaa hyödyntävässä Multi-Agent Technology Oy:ssä, palveluina esim. toimitusketjun rakenne-, suunnittelu- ja simulointityökaluja.
Hannu Soininen on hankkinut kokemuksensa toimimalla yli 30 vuotta toimitusketjun johto-, kehitys- ja asiantuntijatehtävissä hankinnan, tuotannon, varaston sekä myynnin kotimaan ja ulkomaan toiminnoissa.
Hän on myös näyttötutkintomestari (OPE-Rooli) ja on toiminut satojen näyttötilaisuuksien osaamisen arvioijana. Hän toimii mentorina ja fasilitaattorina henkilöiden ja yritysten ohjauksessa.
Hannun motto on: ”Käytäntö opettaa”.

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana.
Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

8.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus

9.00 Koulutus alkaa

Varaston ja terminaalin operatiivinen toimintaympäristö
– Kiinteistö, Layout, hyllyjärjestelmät, trukit, laitteet ja teknologiat (infrastruktuuri)
– Prosessien- ja laadunhallinta osana työnjohtamista
– Työnjohtamisen tavoitteet

10.30 Tauko

Työturvallisuus
– Viranomaismääräykset ja vakiintuneet toimintatavat
– Työntekeminen ja turvallisuus (esim. trukit ja laitteet)
– Käsiteltävät lähetykset, tavarat ja aineet (esim. vaaralliset aineet ja niiden merkintä)

11.30 – 12.15 Lounastauko

Henkilöstön johtaminen
– Henkilöstön mitoittaminen ja työajanseuranta
– Työehtosopimukset ja muu lainsäädäntö
– Työterveydenhuolto

14.00 Tauko

Vuorovaikutustaidot
– Tiimidynamiikan merkitys ja kehittäminen
– Hankalien tilanteiden ratkaiseminen
– Oman johtajuuden kehittäminen

16.00 Koulutus päättyy

Etäkoulutus toteutetaan Zoom-alustalla. Saat tarkemmat ohjeet sähköpostiin osallistumisinfossa ennen koulutusta.

torstai 28.10.2021

597 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää koulutusmateriaalin.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 557 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 497 euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.