Vastuullinen työkäyttäytyminen (90 min)
Uusi webinaarikoulutus!
Ratekoulutus-WebAkatemia järjestää nyt koulutuksen:

Vastuullinen työkäyttäytyminen (90 min)

14.12.2021, Webinaari , Webinaari 21 lokakuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Työilmapiiri

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - "Kokemus huokuu. Vangitseva puhuja"

• - "Hyvä ulosanti, mukava kuunnella."

• - "Osasi asiansa erinnomaisesti ja tuntui tietävän mistä puhuu, kokemus paistoi puheesta."

• - "Mielenkiintoista asiaa, joka herättelee ajattelemaan työyhteisöjä ja työntekijöitä syvällisemmällä tasolla."

• - "Oli oikein avaava johtamisen eri osa-alueista ja mitä se johtaminen oikeasti on ja miten siitä saadaan tehokkaampaa, ja ennen kaikkea miten työyhteisöä pystytään kehittämään parempaan suuntaan."

Kuinka yksintyöskentelystä tulee myös toisistaan huolehtivaa joukkuepeliä

Lisää kyvykkyyttä vaikealta tuntuvaan yhteistyön parantamisen työpaikalla. Ja siihen, että todella ymmärrät, miten tärkeitä ihmisten ajatukset ovat.

Tuntuuko sinusta, että
    – työpaikalla taas joku pahoitti mielensä ja et oikein ymmärrä miksi?
    – asioita sovittiin jälleen kerran, eikä saatu muuta aikaan kuin selän takana puhumista?
    – säännöt ei ole samat kaikille ja jostain syystä se hiljaa hyväksytään?
    – jokainen tekee vain omaa juttuaan, vaikka niitä yhteisiäkin juttuja olisi huru mykke?
    – ihmiset vain kiukuttelevat samoista asioista, vaikka voisivat korjata ne sen sijaan?

Tässä webinaarissa opit taidot, joilla ihmiset kiinnostuvat työpaikan asioista ja yhteisistä tavoitteista aivan uudella tavalla!

Kenelle
    Työyhteisön jäsenille, työtä tekeville, tuotannolle, esimiehille, tiiminvetäjille, asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää vuorovaikutustaitojaan työn parantamiseksi ja yhteistyön lisäämiseksi työpaikalla ja sen ulkopuolella.

Hyödyt
    Saat vinkkejä, ohjeita ja käytännön keinoja vastuullisen työkäyttäytymisen saavuttamiseen.
    Työelämän esimerkkien kautta saat oivalluksia, jotka mahdollistavat paremman vuorovaikutuksen ja ilmapiirin, joka vaikuttaa sekä omaan että koko tiimin työhyvinvointiin.

Kouluttaja

Antti Nevalainen, valmentaja

Kouluttajana toimii valmentaja, toimitusjohtaja Antti Nevalainen, Valmento Oy.
    Antilla on jo 25 vuoden kokemus palveluliiketoiminnasta ja hän on valmentanut ihmisiä menestymään omassa myynti- ja johtamistyössään toistakymmentä vuotta. Taustalla on käytännön menestyksekästä kulttuurin luomista vuosikymmenien varrelta.

Kiitetty kouluttaja ja Menestyvä johtaja -kilpailussakin palkittu Antti kertoo: ”Kehittämälläni konseptilla olen saanut aikaiseksi upeita tuloksia taloudellisesti, kulttuurillisesti ja sosiaalisen pääoman muodossa.”

Osallistujien palautteita aiemmista koulutuksista:
    – ”Kokemus huokuu. Vangitseva puhuja”
    – ”Hyvä ulosanti, mukava kuunnella.”
    – ”Osasi asiansa erinnomaisesti ja tuntui tietävän mistä puhuu, kokemus paistoi puheesta.”
    – ”Mielenkiintoista asiaa, joka herättelee ajattelemaan työyhteisöjä ja työntekijöitä syvällisemmällä tasolla.”
    – ”Oli oikein avaava johtamisen eri osa-alueista ja mitä se johtaminen oikeasti on ja miten siitä saadaan tehokkaampaa, ja ennen kaikkea miten työyhteisöä pystytään kehittämään parempaan suuntaan.”

09:45 Yhteyksien tarkistus

10:00 Tervetuloa webinaariin!

Työpaikalla aikuisten ihmisten on käyttäydyttävä miten?

Mitä on vastuullisuus ja mitä se ei ole?
    – Miten myrkyn leviäminen työpaikalla estetään.
    – Mitä tapahtuu tuottavuudelle, kun myrkkyä ei poisteta?
    – Miksi ihmiset vaihtavat työpaikkaa?

Työsuhteen tehtävät paperilla ja kulttuuri käytännössä
    – Missä vastuullisuus piilee?
    – Oikeanlainen esimerkillisyys opitaan.
    – Joskus ihmiset tarvitsevat tukea, joskus mikään tuki ei riitä!

Onko ongelma ihminen vai asia?
    – Miksi ylipäätään alisuoriudutaan?
    – Mistä ne erivapaudet putkahtelevat?
    – Voiko erilaisuutta ymmärtää ja hyödyntää?

Hyvä ja sujuva vuorovaikutus käytännössä

Ihmisten käytökselle on aina syitä
    – Usein tämä on jotain henkilökohtaista.
    – Tarvitaan vain uusia ajatuksia.
    – Sanoilla on vaikutusta, tunteet ohjaavat voimakkaasti.

Valehtelua, vähättelyä, selittelyä, vai ihan oikea ongelma?
    – Miten saada toinen ottamaan sinut tosissaan?
    – Miten jumitilanteista pääsee eteenpäin?
    – Kun mikään ei tunnu toimivan.

Miten voit suojautua energiasyöpöiltä?
    – Miten voit valmistautua kohtaamisiin?
    – Onko kohtaamisen tavalla väliä?
    – Ihmisen täytyy pystyä luottamaan.

Miten tästä eteenpäin?
    – Miten työyhteisön yhteistyötaitoja rakennetaan?
    – Kysymyksiä, joilla varmistat vastuuttomuuden vähentymistä.

Aikaa kysymyksille

11:30 Webinaari päättyy

14.12.2021
    klo 10:00 – 11:30
    – voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

197 euroa / hlö + alv 24 %.
    – sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
    177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.