Venture capital -sijoittaminen ja sopimukset (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Venture capital -sijoittaminen ja sopimukset (1/2 pv)

10.04.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 4 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Millainen on venture capital -sijoittamisen toimintamalli ja millaisia sopimuksia sijoittamiseen liittyy?

Venture capital -sijoituksien määrä suomalaisiin startup-yrityksiin kasvoi koko 2010-luvun ajan, ja yhä useammat juristit ja muut ammattilaiset tekevät töitä venture capital -sijoitusten parissa. Samalla venture capital –sijoituksiin liittyvät sopimukset vaikuttavat yhä useamman suomalaisen startup-yrityksen toimintaan.

Tässä koulutuksessa perehdyt
– venture capital -sijoituksen vaiheisiin
– venture capital -rahaston rakenteeseen ja toimintaan
– sijoitus- ja osakassopimuksen sisältöön.

Tilaisuuden kouluttaja, osakas, OTM Jonathan Andersin, on avustanut lukuisia suomalaisia startup- ja kasvuyrityksiä sekä kotimaisia ja ulkomaisia venture capital -sijoittajia rahoituskierroksilla. Jonathan on myös valittu mukaan vuonna 2022 julkaistulle Venture Capital Journalin ”40 Rising Stars” -listalle ainoana juristina yli 170 ehdokkaan joukosta.

Jonathania on kiitelty kouluttajana selkeäsanaisuudesta, ja kolmen edellisen vastaavan koulutuksen palautekeskiarvo kouluttajalle oli 5/5!

Hyödyt:
Tehokkaassa aamupäivän koulutuksessa perehdyt
– venture capital -sijoituksen vaiheisiin
– venture capital -rahaston rakenteeseen ja toimintaan
– sijoitus- ja osakassopimuksen sisältöön.

Koulutus sopii toimialasta riippumatta kaikille, jotka haluavat lisätietoa venture capital -sijoittamisen perusteista ja etenkin siihen liittyvistä sopimuksista ja niiden yleisimmistä ehdoista. Koulutus sopii niin yrittäjille, pääoma- ja enkelisijoittajille kuin pääomasijoittamisen parissa työskenteleville asianajajille ja konsulteille.

Kouluttaja:
Jonathan Andersin
, Osakas, OTM, Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy
Jonathan on yritys- ja rahoitusjärjestelyihin erikoistunut juristi, joka työskentelee osakkaana asianajotoimisto DLA Piperin Helsingin toimistolla. Jonathanin painopistealueisiin kuuluvat erityisesti venture capital -sijoitukset, ja hän on avustanut lukuisia suomalaisia startup- ja kasvuyrityksiä sekä niin kotimaisia kuin ulkomaisia venture capital -sijoittajia rahoituskierroksilla.

Jonathan on myös toiminut kouluttajana ja puhujana useissa alan koulutuksissa ja tapahtumissa. Juristin tutkinnon suorittamisen lisäksi Jonathan on opiskellut rahoitusta Goethe-yliopistossa Frankfurt am Mainissa sekä Hankenilla Helsingissä.

08.30 Aamiaistarjoilu lähiosallistujile

08.55 Etäyhteyden avaus

Venture capital –rahaston rakeenne ja toiminta

Venture capital –sijoituksen prosessi

Sijoitussopimuksen sisältö ja pääkohdat

Osakassopimuksen sisältö ja pääkohdat

12.15 Tilaisuus päättyy

Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki tai etäkoulutus

10.4.2024, klo 9.00-12.15

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.