Verkkokaupan tietosuoja ja tietoturva kuntoon (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Verkkokaupan tietosuoja ja tietoturva kuntoon (1 pv)

06.09.2017, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 17 heinäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Tiivistelmä:
Toukokuussa 2018 voimaan astuva EU:n uusi tietosuoja-asetus tuo lisävaatimuksia myös verkkokaupoille. Varautuminen tuleviin muutoksiin on syytä aloittaa nyt, sillä jokaisen verkkokauppaakin käyvän yrityksen henkilötietojen käsittelyn on oltava tietosuoja-asetuksen mukaista 25. toukokuuta 2018 alkaen.

Miten jokaisen verkkokauppaa pyörittävän on syytä varautua tuleviin muutoksiin ja mitä on vähintään tehtävä, jotta saa kauppansa vastaamaan uusia vaatimuksia?

Koulutuksessa saat käytännönläheisiä vinkkejä siihen, miten tehostaa oman kaupan tietosuojaa ja tietoturvaa niin, että ne vastaavat uuden lain vaatimuksia.

Koulutus sopii kaikille verkkokauppaa (B-to-C, B-to-B) käyvien yritysten edustajille toimialasta riippumatta.

Saat käytännönläheisiä vinkkejä, miten tehostaa oman kaupan tietosuojaa ja tietoturvaa niin, että ne vastaavat uuden tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.

Tervetuloa varautumaan tulevaan!

Asiantuntijoina:

Senior Advisor Jyrki Kiialainen, Fordione Oy Partner Matti Timonen, Fordione Oy

Ohjelma:

8.45 Ilmoittautuminen, aineistonjako ja kahvitarjoilu

9.00 Nykytilan kartoitus – miltä näyttää oman kaupan tietosuoja tällä hetkellä?
– Tietojärjestelmiin kohdistuvat vaatimukset
– Tietosuojaan liittyvää käsitteistöä ja periaatteita
– Rekisterinpitäjän vastuut ja velvoitteet
– Rekisteröityjen oikeudet
– Osoitus- ja dokumentointivelvollisuus

10.30 Brunssitauko

10.45 Henkilötietojen luovutus ulkoisille sidosryhmille ja tähän liittyvät sopimukset
– Henkilötietojen käsittely ja käsittelyn ulkoistus
– Asetuksen vaikutus sopimussuhteisiin
– Tiedon elinkaarenhallinnan tietosuojariskit

12.00 EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimukset tietoturvallisuudelle
– Neljä askelta tietosuoja-asioiden haltuun ottamiseksi Verkkokaupassa
– Tietosuoja on pidettävä johdon agendalla
– Tunnistettava toiminnasta lähtevät tarpeet ja henkilötietojen elinkaari organisaatiossa
– Selvitettävä asetuksen vaatimusten toteutuminen sekä tietosuojan ja tietoturvan nykytila organisaatiossa.
– Rakennettava tietosuojan kehitysohjelma ja varmistettava menestymisen edellytykset

13.00 Tilaisuus päättyy
Tilaisuuden asiantuntijoina toimivat Matti Timonen ja Jyrki Kiialainen Fordione Oy:stä.

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
06.09.2017

Jäsenetuhinta 320 eur
+ alv
Normaalihinta 420 eur + alv
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.