Vientikaupan keskeiset asiakirjat (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Vientikaupan keskeiset asiakirjat (1 pv)

09.04.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 15 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Kansainvälinen liiketoiminta

(4)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Erittäin laaja sisältö vain yhdessä päivässä ja ajallaan. Hieno suoritus."

• "Erittäin hyvää asiaa ja tarpeeksi yksityiskohtaisesti kerrottuna! Selkeä esiintyjä."

• "Paljon informaatiota, mutta silti oli mukavan selkeä kokonaisuus."

Vientikaupan keskeiset asiakirjat -koulutuksessa käydään läpi vientiprosessin keskeisiä vaiheita ja tavaraviennissä tarvittavia asiakirjoja.

Koulutuksessa vastataan mm. seuraaviin kysymyksiin:
    • Tarvitseeko vietävä tuote vientilupaa ja millaisia pakotteita voi olla voimassa?
    • Onko vientikohdemaalla vapaakauppasopimus EU:n kanssa?
    • Millainen alkuperäselvitys vaaditaan tullietuuden saamiseksi?
    • Tuotekohtaiset todistusvaatimukset, mihin maihin vietäessä näitä vaaditaan?
    • Vaaditaanko asiakirjoille vahvistusta ja laillistusta?
    • Mistä saa lisätietoa vientikaupan maakohtaisista määräyksistä?

Hyödyt
    Tunnet koko vientiprosessin vaiheet tarjouspyynnöstä tavaratoimituksiin. Perehdyt viennin eri vaiheissa tarvittaviin asiakirjoihin ja saat vinkkejä niiden täyttämiseen.

Koulutus on suunnattu kaikille vientikaupan parissa työskenteleville henkilöille, niin alalle juuri tulleille kuin kokeneemmallekin henkilöstölle, jotka haluavat päivittää tietojaan vientikaupan uusimmista määräyksistä.

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
    Koulutukseen voi osallistua myös etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan.

Asiantuntija
    Vientiasiantuntija Jukka Säikkälä, Helsingin seudun kauppakamari. Jukka on kokenut kouluttaja tavaravientiin liittyvissä asiakirjavaatimuksissa ja ulkomaankaupan määräyksissä. Kokemusta alalta eri organisaatioissa on yli 25 vuoden ajalta. Kauppakamarilla Jukka vastaa myös uudesta Viennin maatieto -teoksesta.

8.30 Aamupalatarjoilu lähiosallistujille

8.55 Etäosallistujien yhteyden avaus

Vienti- ja tuontirajoitukset
    EU:n solmimat vapaakauppasopimukset
    Alkuperäsääntöjen perusperiaatteet ja etuuskohteluasiakirjat

10.30 tauko

Tullinimikkeistä
    Viennin asiakirjat ja erityisasiakirjat
    Tavaran ennakkotarkastus ja sertifiointi

12.00 lounastauko

Kauppakamarien myöntämät asiakirjat
    Asiakirjojen laillistaminen ja vahvistaminen
    Kuljetuksissa huomioitavaa

14.00 tauko

Brexitin tuomat muutokset asiakirjamääräyksiin Isoon-Britanniaan vietäessä
    Ajankohtaista vientimääräyksissä
    Access2Markets -tietokanta ja KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatieto -palvelu viejän apuna

Keskustelua

16.00 Tilaisuus päättyy

Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki tai etäkoulutus

9.4.2024, klo 9.00-16.00

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta kauppakamarin jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.