Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Vientikaupan keskeiset asiakirjat

Vientikaupan keskeiset asiakirjat -koulutuksessa käydään läpi vientiprosessin keskeisiä vaiheita ja tavaraviennissä tarvittavia asiakirjoja.

Koulutuksessa vastataan mm. seuraaviin kysymyksiin:
• Tarvitseeko vietävä tuote vientilupaa ja millaisia pakotteita voi olla voimassa?
• Onko vientikohdemaalla vapaakauppasopimus EU:n kanssa?
• Millainen alkuperäselvitys vaaditaan tullietuuden saamiseksi?
• Tuotekohtaiset todistusvaatimukset, mihin maihin vietäessä näitä vaaditaan?
• Vaaditaanko asiakirjoille vahvistusta ja laillistusta?
• Mistä saa lisätietoa vientikaupan maakohtaisista määräyksistä?

Koulutus on suunnattu kaikille vientikaupan parissa työskenteleville henkilöille, niin alalle juuri tulleille kuin kokeneemmallekin henkilöstölle, jotka haluavat päivittää tietojaan vientikaupan uusimmista määräyksistä.

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan.

Asiantuntija
Vientiasiantuntija Jukka Säikkälä, Helsingin seudun kauppakamari. Jukka on kokenut kouluttaja tavaravientiin liittyvissä asiakirjavaatimuksissa ja ulkomaankaupan määräyksissä.


OHJELMA

8.55 Etäosallistujien yhteyden avaus

09.00 Vienti- ja tuontirajoitukset
– EU:n solmimat vapaakauppasopimukset
– Alkuperäsääntöjen perusperiaatteet ja etuuskohteluasiakirjat

10.30 tauko

10.45 Tullinimikkeistä
– Viennin asiakirjat ja erityisasiakirjat
– Tavaran ennakkotarkastus ja sertifiointi

12.00 lounastauko

13.00 Kauppakamarien myöntämät asiakirjat
– Asiakirjojen laillistaminen ja vahvistaminen
– Kuljetuksissa huomioitavaa

14.00 tauko

14.15 Brexitin tuomat muutokset asiakirjamääräyksiin Isoon-Britanniaan vietäessä
– Ajankohtaista vientimääräyksissä
– Access2Markets -tietokanta ja KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatieto -palvelu viejän apuna
– Keskustelua

16.00 Tilaisuus päättyy

——————————

Koulutuspaikka:
Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki TAI etäkoulutus

Ajankohta:
4.4.2023

Jäsenetuhinta kauppakamarin jäsenille:
590 euroa
/hlö + alv 24 %.

Normaalihinta:
786 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

ILMOITTAUTUMINEN

(Toimi heti - paikkoja rajoitetusti!)


Kyllä, ilmoittaudun Vientikaupan keskeiset asiakirjat -koulutukseen 04.04.2023, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki
Hlö(ä)