Vuosilomalain muutokset ja käytännön ongelmakohdat (1/2 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Vuosilomalain muutokset ja käytännön ongelmakohdat (1/2 pv)

27.11.2018, Webinaari , Webinaari 12 lokakuun, 2018 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Miten vuosiloma kertyy vaihtelevan työajan sopimuksissa? Miten lomapalkka lasketaan, kun työaikamuoto vaihtuu? Entä mihin vuosiloma tulee sijoittaa? Käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa saat tiukan tietopaketin vuosilomalain muutoksista ja lain soveltamisessa ilmenneistä käytännön ongelmakohdista. Huippuasiantuntijat vastaavat mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin.
Vuosilomalaki on pakottavaa oikeutta, mutta sen soveltamisessa on monia ongelmakohtia, joiden ratkaiseminen on käytännössä välttämätöntä. Vuosilomalakia myös uudistetaan vastaamaan Euroopan unionin tuomioistuimen ratkaisukäytäntöä. Muutokset tulevat eduskuntakäsittelyyn syksyllä 2018.

Tässä koulutuksessa saat konkreettisia välineitä vuosilomalain soveltamiseksi. Voit osallistua webinaariin helposti omalla tietokoneellasi. Webinaarin chattitoiminnolla voit esittää asiantuntijoille mieltäsi askarruttavia kysymyksiä. Kouluttajina toimivat tiukkoihin työoikeuskysymyksiin tottuneet Nikolas Elomaa ja Salla Pyymäki. Elomaa toimii johtajana Työeläkevakuuttajat TELA:ssa ja Pyymäki asianajajana Asianajotoimisto Roihussa.

Koulutus on tarkoitettu kaikille henkilöstöhallinnon asiantuntijoille, esimiehille sekä lakimiehille. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:
• Henkilöstöpäälliköille
• Esimiehille
• HR-asiantuntijoille
• Palkanlaskijoille
• Henkilöstölakimiehille
• Työnantaja- ja työntekijäjärjestöjen asiantuntijoille ja lakimiehille
• Työoikeusjuristeille

Kouluttajat
AA, FM Salla Pyymäki, Asianajotoimisto Roihu Oy
Asianajaja Salla Pyymäki on erikoistunut työ- ja virkasuhdeoikeuteen. Hän toimii neuvonantajana monipuolisissa työ- ja virkasuhdeoikeudellisissa kysymyksissä muun muassa työ- ja virkasuhteen päättämistilanteissa, yhteistoimintaneuvotteluissa ja erilaisissa yritysjärjestelyissä. Hän konsultoi myös julkisten organisaatioiden muutosprosesseissa, ja hänellä on kokemusta kunnallisesta hallintomenettelystä. Salla Pyymäki avustaa työnantajia erilaisissa työyhteisöjen ongelmatilanteissa esimerkiksi kiusaamisväitteiden selvittämisprosesseissa. Hän toimii asiamiehenä erilaisissa riitaprosesseissa yleisessä tuomioistuimessa, hallintotuomioistuimessa ja välimiesmenettelyssä. Salla Pyymäki kouluttaa paljon eri alojen esimiehiä työ- ja virkasuhdeoikeudellisista aiheista. Hänellä on myös pedagoginen koulutus.

Johtaja, OTK Nikolas Elomaa, Työeläkevakuuttajat TELA
OTK Nikolas Elomaa on Työeläkevakuuttajat TELA:n johtaja. Nikolas Elomaa on toiminut myös pitkään työoikeuden kouluttajana, työlainsäädännön valmistelijana ja työehtosopimusten neuvottelijana.

8:30 Webinaariympäristö aukeaa

9:00 Tervetuloa webinaariin!

9:05 Ajankohtaista vuosilomasta
• vuosilomalain muutokset

Vuosilomalain soveltamisen ongelmakohtia
• loman ansainta ja vaihteleva työaika
• lomapalkan laskenta, kun työaikamuoto vaihtuu
• lomakorvaus työsuhteen aikana ja päättyessä
• vuosiloman sijoittaminen
• loman siirtäminen
• lomarahan vaihtaminen vapaaksi
• työsuhteen päättyminen ja vuosiloma

10:45 Loppukeskustelu ja yhteenveto

11:00 Koulutus päättyy

Toteutetaan vain verkossa

27.11.2018 9:00-11:00

euroa /hlö + alv 24 %.

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.