Vuosilomalain muutokset ja tulorekisteri-ilmoitukset (2 h)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Vuosilomalain muutokset ja tulorekisteri-ilmoitukset (2 h)

20.03.2019, Webinaari , Webinaari 22 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto , Työilmapiiri

Miten vuosiloma kertyy vaihtelevan työajan sopimuksissa? Miten lomapalkka lasketaan, kun työaikamuoto vaihtuu? Miten tulorekisteri-ilmoitukset käytännössä tehdään? Käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa saat tiukan tietopaketin vuosilomalain muutoksista, lain soveltamisessa ilmenneistä käytännön ongelmakohdista sekä tulorekisteri-ilmoituksien tekemisestä. Huippuasiantuntijat vastaavat mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin, joita voit esittää jo ennen tilaisuutta.

Vuosilomalaki on pakottavaa oikeutta, mutta sen soveltamisessa on monia ongelmakohtia, joiden ratkaiseminen on käytännössä välttämätöntä. Vuosilomalakia myös uudistetaan vastaamaan Euroopan unionin tuomioistuimen ratkaisukäytäntöä. Muutokset tulevat voimaan huhtikuussa 2019.

Tässä koulutuksessa saat konkreettisia välineitä vuosilomalain soveltamiseen ja tulorekisteri-ilmoitusten tekemiseen. Voit osallistua webinaariin helposti omalla tietokoneellasi. Webinaarin chattitoiminnolla voit esittää asiantuntijoille mieltäsi askarruttavia kysymyksiä. Kouluttajina toimivat tiukkoihin työoikeuskysymyksiin tottuneet Nikolas Elomaa ja Salla Pyymäki. Elomaa toimii johtajana Työeläkevakuuttajat TELA:ssa ja Pyymäki asianajajana Asianajotoimisto Roihussa.

Koulutus on tarkoitettu kaikille henkilöstöhallinnon asiantuntijoille, esimiehille sekä lakimiehille. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:
• Henkilöstöpäälliköille
• HR-asiantuntijoille
• Palkanlaskijoille, taloushallinnolle
• Henkilöstölakimiehille
• Työnantaja- ja työntekijäjärjestöjen asiantuntijoille ja lakimiehille
• Työoikeusjuristeille

Kouluttajat:
Nikolas Elomaa
OTK, Johtaja, Työeläkevakuuttajat TELA
Nikolas Elomaa on toiminut myös pitkään työoikeuden kouluttajana, työlainsäädännön valmistelijana ja työehtosopimusten neuvottelijana.

Salla Pyymäki AA, FM, Asianajotoimisto Roihu Oy
Asianajaja Salla Pyymäki on erikoistunut työ- ja virkasuhdeoikeuteen. Hän toimii neuvonantajana monipuolisissa työ- ja virkasuhdeoikeudellisissa kysymyksissä muun muassa työ- ja virkasuhteen päättämistilanteissa, yhteistoimintaneuvotteluissa ja erilaisissa yritysjärjestelyissä. Hän konsultoi myös julkisten organisaatioiden muutosprosesseissa, ja hänellä on kokemusta kunnallisesta hallintomenettelystä. Salla Pyymäki avustaa työnantajia erilaisissa työyhteisöjen ongelmatilanteissa esimerkiksi kiusaamisväitteiden selvittämisprosesseissa. Hän toimii asiamiehenä erilaisissa riitaprosesseissa yleisessä tuomioistuimessa, hallintotuomioistuimessa ja välimiesmenettelyssä. Salla Pyymäki kouluttaa paljon eri alojen esimiehiä työ- ja virkasuhdeoikeudellisista aiheista. Hänellä on myös pedagoginen koulutus.

12:30 Webinaariympäristö aukeaa

13:00 Tervetuloa webinaariin!

13:05 Ajankohtaista vuosilomasta

– vuosilomalain muutokset

Vuosilomalain soveltamisen ongelmakohtia

– loman ansainta ja vaihteleva työaika
– lomapalkan laskenta, kun työaikamuoto vaihtuu
– lomakorvaus työsuhteen aikana ja päättyessä
– vuosiloman sijoittaminen
– loman siirtäminen
– lomarahan vaihtaminen vapaaksi
– työsuhteen päättyminen ja vuosiloma

14:15 Tulorekisteri-ilmoitukset

– Miten tiedot vuosilomapalkasta ja lomakorvauksesta annetaan tulorekisteriin?
– Miten lomaetuuksien muutokset ilmoitetaan tulorekisteriin?
– Miten rahana korvatut luontoisedut ilmoitetaan tulorekisteriin?

14:45 Loppukeskustelu ja yhteenveto

15:00 Koulutus päättyy

Toteutetaan vain verkossa

keskiviikko 20.03.2018 klo 13.00 – 15.00

/hlö + alv 24 %, lisäosallistujat samasta organisaatiota 99 euroa /hlö + alv 24 %.

Julkisen sektorin, Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton etuhinta -20 %.

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ: 06.03.2019