Web-sivuston analytiikka – Google Analytics (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Web-sivuston analytiikka – Google Analytics (2 pv)

14.-15.12.2017, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 11 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä

Koulutuksessa käydään läpi Web-analytiikan perusteet ja opitaan räätälöimään Google Analytics oman organisaation tarpeita palvelevaksi. Koulutuksen käynyt osaa hyödyntää Google Analyticsia web-sivuston käytön seurannassa ja liiketoimintaan kohdistuvien markkinointitoimenpiteiden onnistumisen seurannassa.

Google Analytics eli tuttavallisemmin GA, on yleisesti käytössä erilaisilla web-sivustoilla aina blogeista isojen yritysten sivustoihin asti. Eikä ihme, sen perusversio on ilmainen ja helppokäyttöinen ja tarjoaa suoraan perusasennuksen jälkeen jo mittavan määrän hyödyllistä informaatiota sivuston käytöstä ja tuloksellisuudesta. GA on helppo räätälöidä vielä paremmin palvelemaan organisaation web-sivuston tulosseurannan erilaisia tarpeita.

Tavoite
Kurssin osallistuja saa taidot Google Analytics käyttöönottoon ja sen hyödyntämiseen web-sivuston käytön seurannassa ja liiketoimintaan kohdistuvien markkinointitoimenpiteiden onnistumisen seurannassa. Ensimmäisenä päivänä keskitytään laadukkaan datan saamiseen ja toisena päivänä Analyticsin ja sen raporttien hyödyntämiseen. Ota Web-analytiikan perusteet haltuun ja opi räätälöimään GA oman organisaatiosi tarpeita palvelevaksi!

Kohderyhmä
Kurssi soveltuu kaikille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita ja/tai vastuussa web-sivuston käytön seurannasta sekä siihen kohdistuvien markkinointitoimenpiteiden tulosten seurannasta. Kurssista on hyötyä sekä tekniselle webmasterille että ei-tekniselle markkinointihenkilölle. Työnimikkeesi voi olla vaikkapa webmaster, markkinointipäällikkö, tuotepäällikkö jne.

Esitiedot
Internetin ja WWW:n peruskäytön osaaminen. Parhaan hyödyn kurssista saa, jos osallistujalla on jo käytössään tunnukset ja tili Analytics -palvelussa, näin harjoituksia voi tehdä omalla tilillä. HTML:n ja JavaScriptin lukutaidosta on hyötyä, mutta koodata ei tarvitse osata 😉

1. päivä

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi / tee

9.00 Päivän aiheet
– Web-analytiikka
– Johdanto – Web-analytiikka ja sen tarkkuus
– Analytics -datan syntymisprosessi
– Google Analytics käyttöönotto – tili ja sen asetukset
– Analytics -skriptin asennus ja konfigurointi
– GA käyttöliittymä perusasennuksen jälkeen
– Laadukkaan datan saamisen varmistaminen
– Onnistuneen asennuksen todentaminen
– Google -palveluiden integrointi GA:han
– Sivustohaun konfigurointi ja seuranta
– Suodattimet – mitä seurataan ja mitä ei
– Tapahtumat – sivulla tapahtuvien toimintojen seuranta
– Lataukset, lomakkeet, videot jne.
– Linkitysten seuranta
– Virhesivujen seuranta
– Tulostavoitteet
– Liiketoimintatavoitteet ja Analytics
– Tulostavoitteiden seurannan suunnittelu
– KPI – Key Performance Indicator
– Tulosten seuranta raporteissa

2. päivä

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi / tee

9.00 Päivän aiheet
– Web-analytiikka
– Markkinointikampanjat ja Analytics
– Online ja Offline -kampanjoiden seuranta
– Raporttien lukemisen perusteet
– Segmentointi
– Yleisimmät käytännön tehtävät
– Parhaat raportit ryhmittäin:
– Realtime – Reaaliaikainen
– Audience – Yleisö
– Acquisition – Hankinta
– Behaviour – Käyttäytyminen
– Conversions – Tulokset
– Hallintapaneelit
– Raporttien jakaminen ja automatisointi
– Muokatut omat raportit
– Hyvien ja huonojen sisältöjen tunnistaminen
– A/B testaaminen
– Hälytykset
– Muistiinpanot
– Google Tagmanager – helpompi tagien hallinta
– Google Tagmanager käyttöönotto ja käytön perusteet

Koulutuspaikka
Tieturi, Tammasaarenkatu 5, 00180 Helsinki

Aika
14.-15.12.2017. Koulutuspäivä alkaa klo 9.00 ja päättyy n. klo 16-16.30.

1 550 eur
(+ alv 24 %)

Aamukahvia ja suolaista on tarjolla kurssiaulassa klo 8.30 alkaen. Kurssihintaan sisältyy freeflow-lounas, joka tarjoillaan alakerran ravintolassa ja iltapäivästä kurssiaulasta löytyy kahvia ja teetä sekä hedelmiä tai pientä makeaa.

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.