Whistleblowing-direktiivin vaatimukset ja johdon vastuu (3 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Whistleblowing-direktiivin vaatimukset ja johdon vastuu (3 h)

26.05.2021, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 5 toukokuun, 2021 Sampo Korppoo

Lakitieto

Joulukuusta 2021 alkaen EU:n whistleblowing-direktiivi tuo uusia vaatimuksia yrityksille ja julkisen sektorin organisaatioille. Organisaatioiden on otettava käyttöön epäiltyjen väärinkäytösten ilmoitus- eli whistleblowing-kanava. Lisäksi direktiivi edellyttää selkeitä toimintatapoja, joilla suojellaan väärinkäytöksistä ilmoittavia työntekijöitä.

Tule kuulemaan mitkä ovat sääntelyn vaatimukset, miten väärinkäytöksiä tulisi selvittää ja mitkä ovat johdon vastuut.

Koulutus on tarkoitettu yrityksen johdolle ja esimiehille. Lisäksi koulutus on hyödyllinen henkilöille, jotka etsivät perustietoa väärinkäytösten hallintaan ja käsittelyyn liittyvistä asioista.

Asiantuntijat:
johtava asiantuntija Ville Kajala, Keskuskauppakamari
Managing Director Miikka Karimo, EXSE Oy
Director Tytti Saarinen, Forensic Risk Alliance

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

9.00 Whistleblowing-direktiivin sisältö ja uudet vaatimukset

johtava asiantuntija Ville Kajala, Keskuskauppakamari

9.50 Tauko

10.00 Väärinkäytösten hallintamalli

Managing Director Miikka Karimo, EXSE Oy

10.50 Tauko

11.00 Johdon vastuukysymykset

Director Tytti Saarinen, FRA

12.00 Koulutus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

26.05.2021

Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:

Etäosallistujien ryhmäetu:
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.