Whistleblowing-webinaarisarja (3 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Whistleblowing-webinaarisarja (3 pv)

09.09.-11.11.2021, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 1 heinäkuun, 2021 Sampo Korppoo

Lakitieto

Kenellä on velvollisuus perustaa ilmoituskanava? Millainen kanavan tulee olla ja miten ilmoituksia tulisi työoikeuden ja henkilötietojen suojan näkökulmasta käsitellä? Miten mahdollisten jatkotoimenpiteiden suhteen kannattaa edetä?

Whistleblowing-webinaarisarjassa avataan EU:n direktiivin ja tulevan kansallisen lain tärkeimmät kohdat sekä syvennytään sääntelyn asettamiin velvoitteisiin ilmoituskanavan käyttöönoton, ilmoitusten käsittelyn sekä mahdollisten jatkotoimenpiteiden näkökulmasta.

Koulutuksessa käydään läpi konkreettisia ilmoituskanaviin liittyviä työ- ja rikosoikeudellisia ongelmakohtia sekä tietosuojalainsäädännön vaatimuksia. Koulutussarjan osallistujat saavat kattavan tietopaketin ilmoituskanavan osapuolten oikeuksista ja velvollisuuksista sekä työkaluja juridisten haasteiden selättämiseen.

Koulutuksen sisältöä täsmennetään elokuussa 2021 annettavan hallituksen esityksen mukaisesti. Lainsäädäntö tulee voimaan viimeistään 17.12.2021.

Koulutussarja soveltuu yksityisen ja julkisen sektorin asiantuntijoille, kuten asianajajille ja muille juristeille, compliance-ammattilaisille, organisaatioiden johdolle sekä henkilöstöhallinnossa ja sisäisessä tarkastuksessa työskenteleville.

Webinaarisarjan asiantuntevat kouluttajat:
Anne Vanhala, OTK, MBA, Bonfide Oy
Mika Kärkkäinen, asianajaja, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Suvi Knaapila, asianajaja, osakas, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Jukka Lång, asianajaja, osakas, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Heli Korkka-Knuts, tutkijatohtori, Helsingin yliopiston kestävyystieteen instituutti ja oikeustieteellinen tiedekunta

Webinaarisarja koostuu seuraavista osista:
Ilmoituskanavan käyttöönoton ABC: lakimuutokset, työoikeus ja tietosuoja 9.9.
Whistleblowing: ilmoitusten käsittely ja sisäinen tutkinta 6.10.
Whistleblowing: työ- ja rikosoikeudelliset seuraamukset 11.11.

Voit ilmoittautua edullisesti koko webinaarisarjaan tai valita sinua kiinnostavan yksittäisen webinaarin.

Koulutus järjestetään verkossa

09.09.-11.11.2021

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 450 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 360 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -15 % koodilla JULKINEN
Edilex-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla EDILEX
Credita-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla CREDITA
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % koodilla LAKIMIESLIITTO

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)