XML-kieli (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

XML-kieli (2 pv)

29.-30.08.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 2 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksessa käymme läpi XML-tekniikan perusteita ja sen tarjoamia mahdollisuuksia. Koulutuksen jälkeen tunnet XML:n sekä sen liitännäistekniikat, ja sinulla on kattava yleiskuva niiden tarjoamista mahdollisuuksista.

XML-kieli (eXtensible Mark-up Language) on yleisimmin käytetty rakenteellinen kuvauskieli, jonka avulla voidaan jäsentää tai jakaa tietoa. Se on parhaimmillaan dokumenttien alustariippumattomassa tietosisällön kuvaamisessa. XML tarjoaa tekniikan dokumenttien rakenteen määrittelyyn sekä dokumenttien ulkoasun hallitaan erillisien tyylisivutekniikoiden avulla. XML-kieltä käytetään nykyään laajalti ja monimuotoisesti yritystenvälisistä tiedonsiirroista, laskutuksesta ja SOA-projekteista, BPM- ja ESB-tuotteista ja XSLT-muunnoksista web-hallintaan ja AJAX:iin asti. World Wide Web Consortium (W3C) pitää yllä XML:n standardia.

Kurssilla opit XML-tekniikan taustan ja käyttötapojen lisäksi XSLT-transformaatiokielen sekä CSS–tyylisivumääritysten perusteet. Lisäksi tutustut DTD- ja Schema-määritysten tekemiseen XML-dokumentin rakenteen kuvaamisessa. Kurssin aikana tutustut myös käytössä oleviin työkaluihin sekä XML-tekniikoita käytännössä hyödyntäviin järjestelmiin.

Kurssi sopii kaikille, jotka haluavat saada näkemyksen tekniikan tarjoamista mahdollisuuksista.

Esitiedot
Kurssi ei edellytä ohjelmointitaitoja, mutta yleistietämys Web standardeista helpottaa asiasisältöjen omaksumista.

Koulutuspäivät alkavat klo 9.00 ja päättyvät n. klo 16-16.30. Aamukahvia on tarjolla klo 8.30 alkaen.

1. päivä

XML-kielen tausta

– XML ja sen erilaiset käyttökohteet

Työkalut

XML:n ohjelmointirajapinnat

– DOM, Document Object Model
– SAX, Simple Api for XML
– XML:n käsittely selaimessa ja web-palvelimilla

Käyttö ja tulevaisuus

– XML ja tietokannat
– XML tallennusformaattina
– Tietojärjestelmäintegraatio ja XML

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

29.–30.08.2019

1 550 euroa

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.