XML-kieli (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

XML-kieli (2 pv)

20.-21.03.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 11 maaliskuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksessa käydään läpi XML -tekniikan perusteita ja sen tarjoamia mahdollisuuksia. Koulutuksen käynyt tuntee XML:n sekä sen liitännäistekniikat ja omaa kattavan yleiskuvan näiden tarjoamista mahdollisuuksista.

Kieli on yleisimmin käytetty rakenteellinen kuvauskieli, jonka avulla voidaan jäsentää tai jakaa tietoa.

Kieli (eXtensible Mark-up Language) on parhaimmillaan dokumenttien alustariippumattomassa tietosisällön kuvaamisessa. Se tarjoaa tekniikan dokumenttien rakenteen määrittelyyn sekä dokumenttien ulkoasun hallitaan erillisien tyylisivutekniikoiden avulla. Kieltä käytetään nykyään laajalti ja monimuotoisesti, yritystenvälisistä tiedonsiirroista, laskutuksesta ja SOA-projekteista, BPM- ja ESB-tuotteista ja XSLT-muunnoksista web-hallintaan ja AJAX:iin asti. World Wide Web Consortium (W3C) pitää yllä sen standardia.

Tavoite
Kurssin jälkeen osallistuja tuntee XML:n sekä sen liitännäistekniikat ja hän omaa kattavan yleiskuvan näiden tarjoamista mahdollisuuksista. Kurssilla opitaan tekniikan tausta ja käyttötapojen lisäksi XSLT-transformaatiokielen sekä CSS– tyylisivumääritysten perusteet ja tutustutaan DTD- ja Schema-määritysten tekemiseen dokumentin rakenteen kuvaamisessa. Kurssin aikana tutustutaan myös käytössä oleviin työkaluihin sekä tekniikoita käytännössä hyödyntäviin järjestelmiin.

Kohderyhmä
Kurssi sopii kaikille, jotka haluavat saada näkemyksen tekniikan tarjoamista mahdollisuuksista.

Esitiedot
Kurssi ei edellytä ohjelmointitaitoja, mutta yleistietämys Web standardeista helpottaa asiasisältöjen omaksumista.

1. päivä

08.45 Ilmoittautuminen ja kahvi