Yhteiskuntavastuun mittarit ja raportointi, ympäristölaskenta (2 pv)
Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Yhteiskuntavastuun mittarit ja raportointi, ympäristölaskenta (2 pv)

11.-12.06.2020, Helsinki Täsmentyy myöhemmin, Helsinki 17 maaliskuun, 2020 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen

Kun organisaation toimintaa halutaan kehittää – olipa kyse laadusta, ympäristösuorituskyvystä tai yritysturvallisuudesta – pitää toiminnan ydinprosesseille määritellä mittarit, tarkastella erilaisia syy- ja seuraussuhteita ja analysoida näitä tuloksia päätöksentekoa varten. Ympäristölaskentatoimi auttaa organisaatioita raportoimaan toimintaansa liittyvät ympäristökuormitukset sekä mahdollistaa toimintojen tarkastelun ympäristösuorituskyvyn näkökulmasta.

Koulutuksessa perehdytään ympäristölaskentatoimen yrityksille tarjoamiin mahdollisuuksiin. Siinä käydään läpi yritysvastuun mittareita, raportointia ja laskentaa.

Koulutus sopii organisaatioiden kehittämis-, asiantuntija- ja johtotehtävissä toimiville, joilla on vastuullaan ympäristö- ja laatuasioita. Se sopii myös henkilöstö- ja viestintäyksiköissä työskenteleville, jotka kehittävät liiketoiminnan vastuullisuutta ja edistävät sidosryhmäyhteistyötä.

Koulutus on osa Kilpailuetua vastuullisuudesta -kokonaisuutta
Ohjelma kehittää osallistujan laaja-alaista ymmärrystä liiketoiminnasta ja siihen liittyvistä vastuullisuusnäkökohdista. Se perehdyttää osallistujat vastuullisen liiketoiminnan olennaisiin käsitteisiin, malleihin ja toimintatapoihin.

Kouluttajat:
HTL Mikael Niskala, Senior Adviser, Mitopro Oy

HTL Mikael Niskala toimii Mitopro Oy:n Senior Managerina. Hän on ollut mukana luomassa kansainvälisiä raportointistandardeja ja niiden soveltamista yrityksissä.

Niskala on ollut käynnistämässä, kehittämässä ja johtamassa yritysvastuun asiantuntijapalveluliiketoimintaa Big4 -tilintarkastusyhteisöissä ja ympäristöalan teknologiayhtiöissä. Vuodesta 1996 lähtien Mikael Niskala on toiminut myös Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen laitoksella yritysvastuuraportoinnin tuntiopettajana.

11.06.2020
Ympäristölaskentatoimi ja yritysvastuutiedot johtamisen ja raportoinnin tukena
– Yritysvastuun mittarit ja ympäristölaskenta johtamisen ja raportoinnin tukena
– Ympäristö- ja yritysvastuutiedot tilinpäätösraportoinnissa
– Integroitu raportointi

12.6.2020
Ympäristö- ja yritysvastuuraportointi
– Yritysvastuun raportointi, GRI-ohjeista
– Olennaisuuden määrittely
– Non-financial statement

Helsinki

11.–12.06.2020

1 640 euroa

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu koulutukseen 28.05.2020 mennessä.