Ymmärrä työyhteisön dynamiikkaa (3 h)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Ymmärrä työyhteisön dynamiikkaa (3 h)

10.10.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 12 kesäkuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Tiimityö , Toiminnan kehittäminen

Jokainen johtaja ja esihenkilö törmää työelämässä tilanteisiin, joissa ammatilliset, aikuiset ja fiksut ihmiset tuntuvat käyttäytyvän ihmeellisellä tavalla. Tai jossa koko työyhteisö näyttäisi jollain tavoin ajautuvan pois kurssiltaan. Tai jossa samat ongelmat työyhteisössä tuntuvat kerta toisensa jälkeen toistuvan. Mitä näissä tilanteissa pohjimmiltaan tapahtuu? Mistä työyhteisön dynamiikka rakentuu? Millaiset tekijät vaikuttavat siihen, miksi järkevät ihmiset käyttäytyvät joskus epärationaalisen tuntuisella tavalla?

Työyhteisön dynamiikka koulutuksessa käsittelemme työyhteisön dynamiikan syntyä ja muodostumista, ryhmäilmiöitä, työpaikan taannuttavia voimia ja ryhmän muodostumisen vaiheita. Pohdimme hyvää johtajuutta erilaisten ryhmädynaamisten ilmiöiden keskellä ja ryhmän eri kehitysvaiheissa.

Tavoite
Tavoitteena on lisätä ymmärrystäsi ryhmädynaamisista ilmiöistä ja johtajuuden peruskysymyksistä. Koulutuksen jälkeen osaat vastata työyhteisön dynamiikan väärentymiin ja kykenet lukemaan tilanteita paremmin.

Koulutus on suunnattu kaikille esihenkilöille ja johtajille, jotka kaipaavat työkaluja esihenkilötyön työkalupakkiinsa.

Vaativuustaso
Taso 3:
Kapeat ja syventävät aihealueet, jonkin verran erityiskysymyksiä.

9:00 Koulutus alkaa
12:00 Koulutus päättyy

Koulutuksen sisältö:

Ymmärrä työyhteisön dynamiikkaa
– Työyhteisön dynamiikka
– Ryhmädynamiikka ja ryhmädynaamiset ilmiöt
– Jännitteet työssä
– Työyhteisöjen taannuttavat voimat
– Johtajaan kohdistetut epärealistiset toiveet
– Ryhmän kehitysvaiheet ja niissä johtaminen
– Johtaminen prosessina
– Johtajan työhyvinvointi dynamiikan paineessa

Etäkoulutus

10.10.2023, klo 9-12

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.