Yrityksen omistajanvaihdokset – yhtiöoikeus, sopimukset ja verotus (2 h)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Yrityksen omistajanvaihdokset – yhtiöoikeus, sopimukset ja verotus (2 h)

21.05.2019, Webinaari , Webinaari 13 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto , Toiminnan kehittäminen

Kuinka veroseuraamukset määräytyvät yrityskaupassa? Millä tekniikalla yhtiö myydään? Miten kaupasta saa varoja oman taskuun? Kuka on oikea verovelvollinen osake- tai liiketoimintakaupassa? Miten huojennussäännökset menevät?

Jokaisessa yrityksessä on hyvä tietää, miten erilaiset omistajavaihdostilanteet kannattaa hoitaa. Oikeilla toimintatavoilla voi saada merkittäviä euromääräisiä hyötyjä, kun esimerkiksi verotus hoidetaan oikein. Tässä tiiviissä webinaarissa saat hyvän yleiskatsauksen erilaisista näkökulmista, jotka tulee ottaa huomioon omistajanvaihdostilanteissa. Koulutuksessa käydään läpi niin verotuksen, yhtiöoikeuden kuin sopimustenkin tärkeimpiä lähtökohtia.

Tiukkoihin tilanteisiin tottuneet, kokeneet huippuasiantuntijamme käyvät läpi omistajavaihdostilanteiden tärkeimpiä ydinkysymyksiä ja antavat konkreettisia vinkkejä tilanteiden menestyksekkääseen hoitamiseen.

Voit osallistua webinaariin helposti omalla tietokoneellasi. Webinaarin chattitoiminnolla voit esittää kouluttajalle mieltäsi askarruttavia kysymyksiä. Voit lähettää kysymyksiä ennakkoon tai milloin tahansa koulutuksen aikana.

– omistajayrittäjät
– toimitusjohtajat
– talouspäälliköt
– asianajajat ja muut lakimiehet
– tilintarkastajat, kirjanpitäjät ja muut taloushallinnon ammattilaiset

Kouluttajat:
AA, VT, osakas Olli Iirola, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Olli Iirola on erityisesti osakeyhtiöihin, asunto-osakeyhtiöihin ja yrityskauppoihin erikoistunut asianajaja. Ollin erikoisosaamiseen kuuluvat myös vaativat rahoitus- ja rakennejärjestelyt sekä pääomasijoittaminen. Hänellä on kokemusta useiden yhtiöiden hallitustyöskentelystä ja yhtiökokouksen puheenjohtajana toimimisesta. Lisäksi hän on toiminut välimiehenä useissa yhtiö- ja sopimusoikeudellisissa riita-asioissa. Ollilla on ollut lukuisia luottamustehtäviä erilaisissa yhteisöissä ja säätiöissä. Olli on pitänyt lukuisia koulutuksia, luentoja ja seminaariesityksiä erityisesti yhtiöoikeuden alalta. Olli on yksi arvostetun Osakeyhtiö-kirjan kirjoittajista.

AA, VT, KTM, osakas Torsti Lakari, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Torsti Lakari on erityisesti verotukseen ja yhtiöoikeuteen erikoistunut asianajaja. Hän on ollut mukana lukuisten yritysten omistajanvaihdoksissa sekä suunnittelemassa ja toteuttamassa erilaisia rakennejärjestelyitä. Juridisen ja kaupallisen koulutuksen sekä työssä kertyneen kokemuksen myötä hänen osaamisensa on suureksi hyödyksi selvitettäessä erilaisiin yritystoiminnan ja perhevarallisuuden järjestelyihin liittyviä verotuksellisia ja muita riskejä ja mahdollisuuksia.

08:45 Webinaariympäristö aukeaa

09:00 Tervetuloa webinaariin!

09:05 Kaupan rakenne
– osakekauppa
– liiketoimintakauppa
– omien osakkeiden hankinta
– yhtiörakenteen muokkaaminen ennen tai jälkeen yrityskaupan tai sen yhteydessä

09:45 Verokysymykset
– oikea verovelvollinen osakekaupassa tai liiketoimintakaupassa
– veron määrän laskeminen ja siihen vaikuttavat seikat
– omien osakkeiden hankinta ja verotus
– verotus yritysjärjestelyiden yhteydessä

10:30 Sukupolvenvaihdosluovutukset
– kauppaan liittyvät verotuksen huojennussäännökset
– lahjaan ja perintöön liittyvät huojennussäännökset

11:00 Webinaari päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina

tiistai 21.05.2019 09:00-11:00

/hlö + alv 24 %, lisäosallistujat samasta organisaatiota 99 euroa /hlö + alv 24 %.

Julkisen sektorin, Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton etuhinta -20 %.

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)