Yrityksen sopimukset kuntoon – Contract Managerin tutkinto (2 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Yrityksen sopimukset kuntoon – Contract Managerin tutkinto (2 pv)

31.10.-01.11.2018, Radisson Blu Seaside Hotel, Helsinki Ruoholahdenranta 3, Helsinki 12 lokakuun, 2018 Sampo Korppoo

Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - ”Koulutuksen anti oli erittäin hyvä. Oli tarve tämmöiselle.” - ”Koulutus ohjasi sopivasti arvioimaan oman työnantajan sopimuskäytäntöjä.” - ”Kattava katsaus B2B-sopimuksiin sekä myyjän että ostajan kannalta, juristin näkökulmasta.”

Yrityksen sopimukset kuntoon – Contract Manager -koulutuksessa opit olennaiset asiat yritystoiminnan sopimuksista ja sopimusriskien hallinnasta.

Mitä saat?
    – Koulutus tarjoaa runsaasti tietoa kotimaisten ja kansainvälisten sopimusten ehdoista ja tulkintaperiaatteista.
    – Opit laatimaan hyviä sopimuksia ja valitsemaan oikeanlaisen strategian sopimusneuvotteluihin.
    – Valmennamme sinua hallitsemaan yrityksen tärkeimmät sopimusasiat.
    – Tavoitteena on näin auttaa yritystäsi menestymään hyvillä sopimusehdoilla ja välttämään sopimusriskejä.

Kaksipäiväisen koulutuksen ensimmäisenä päivänä käsitellään
    – sopimuksen syntyminen ja sopimusten tulkintaperiaatteet,
    – neuvottelustrategia,
    – aie- ja esisopimukset,
    – myynti- ja ostosopimukset sekä
    – IPR oikeuksien suojaaminen sopimuksissa.

Toisena päivänä ohjelmassa on
    – kansainvälisten sopimusten erityispiirteet,
    – sopimusriitojen ratkaisu ja
    – käytännön harjoitus erilaisista sopimustyypeistä.

Yrityksillä on usein puutteita sopimuskäytännöissä ja joskus yritys voi altistua jopa tiedostamatta merkittävillekin sopimusriskeille. Usein toimituksia ja yhteistyösuhteita hoidetaan suullisilla sopimuksilla, puutteellisilla kirjallisilla sopimuksilla tai sopimuksilla, jotka eivät ole harmoniassa sovellettavan lainsäädännön kanssa. Yrityksillä on yleensä tarvetta kehittää sopimuskäytäntöjä ja näin välttää liiketoimintaan liittyviä, usein merkittäviäkin sopimusriskejä.

Valmennus on käytännönläheinen ja se on tarkoitettu yritysten sopimusasioista vastaaville henkilöille kuten omistajayrittäjille, toimitusjohtajille, talousjohtajille ja myynti- ja ostotehtävissä toimiville henkilöille. Koulutus soveltuu sekä suurille että pienille yrityksille johdatuksena sopimusriskien hallintaan.

Tavoite
    Valmennuksen tavoitteena on opastaa yrityksiä noudattamaan parempia sopimuskäytäntöjä ja välttämään tyypillisimpiä sopimusasioihin liittyviä riskejä ja ongelmatilanteita.

Kouluttajat
    Kouluttajina toimivat asianajaja, KTM Petri Nevalainen ja asianajaja Jukka Tanhuanpää Asianajotoimisto Applex Oy:stä. He työskentelevät päivittäin yritysten sopimusasioiden parissa.

Palautetta aikaisempien koulutusten osallistujilta:
    – ”Sain paljon uusia ajatuksia, mitä tulee ottaa huomioon sopimuksissa. Kouluttajilla hyvä kokemus aiheesta ja riittävän laajalla perspektiivillä.”
    – ”Kattava katsaus B2B-sopimuksiin sekä myyjän että ostajan kannalta, juristin näkökulmasta.”
    – ”Koulutus ohjasi sopivasti arvioimaan oman työnantajan sopimuskäytäntöjä.”
    – ”Koulutuksen anti oli erittäin hyvä. Oli tarve tämmöiselle.”

1.päivä

09:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:30 Aloitus: ohjelman ja kouluttajien esittely

Sopimuksen syntyminen, sopimusriskien hallinta ja salassapitosopimus
    – Sopimuksen syntyminen ja laatiminen
    – Sopimuksen neuvotteluprosessi
    – Sopimusten tulkintaperiaatteet
    – Salassapitosopimukset osana neuvotteluprosessia
    – Miten sopimusriskejä hallitaan?

10:45 Tauko

11:00 Sopimuksen syntyminen, sopimusriskien hallinta ja salassapitosopimus
    – Sopimusten ehtoja:
    toimitusehdot, sopimussakko, vastuunrajoitusehdot, kilpailukielto- ja salassapitoehdot
    – Palvelumyynnin ja tavarakaupan erityispiirteet sopimuksissa

12:30 Lounas

13:15 Osto- ja myyntisopimukset ja yleiset sopimusehdot
    – Osto- ja myyntisopimukset
    – Yleiset osto- ja myyntiehdot

14:15 Kahvi

14:30 Aiesopimus ja esisopimus

15:00 IPR oikeuksien suojaaminen sopimuksissa
    – Immateriaalioikeudet sopimuksissa
    – Miten suojata tehokkaasti immateriaalioikeuksia sopimusehdoilla

16:00 Koulutuksen ensimmäinen päivä päättyy

2.päivä

09:00 Aamukahvi

09:30 Kansainväliset irtaimen kaupan sopimukset
    – Kansainvälisten sopimusten erityispiirteet
    – CISG – kansainvälinen kauppalaki ja sen soveltaminen
    – Sovellettava laki
    – Virhe- ja viivästysvastuut
    – Vastuunrajoitukset

10:45 Sopimusriitojen ratkaisu kotimaisissa ja kansainvälisissä sopimuksissa
    – Välimiesmenettely
    – Tuomioiden täytäntöönpano

11:30 Lounas

12:15 Käytännön case-harjoituksia
    – Perehdytään käytännön oikeustapauksiin ja tehdään case-harjoituksia, joissa sovelletaan koulutuksessa opittua

12:45 Konsultti- ja suunnittelusopimukset ja niihin liittyvät erityiskysymykset
    – Yleiset sopimusehdot KSE 2013
    – Virhe- ja viivästystilanteet
    – Konsultin vastuukysymyksiä ja oikeustapauksia

14:00 Koulutus päättyy

Radisson Blu Seaside Hotel, Ruoholahdenranta 3, 00180 Helsinki

31.10.-1.11.2018

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaat ja kahvit.

Alennushinta ryhmille:
    Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 957 euroa /hlö + alv 24 %.
    Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, sampo.korppoo@ratekoulutus.fi, p. 041 5106466.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.