Yrityksen sopimusriskien hallinta (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Yrityksen sopimusriskien hallinta (1 pv)

27.11.2019, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 13 marraskuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Taloushallinto ja verotus , Toiminnan kehittäminen

Yrityksen sopimusriskien hallinta
– Menesty yritystoiminnassa oikeanlaisilla sopimusehdoilla

Yrityksillä on usein puutteita sopimuskäytännöissä ja joskus yritys voi altistua jopa tiedostamatta merkittävillekin sopimusriskeille. Usein toimituksia ja yhteistyösuhteita hoidetaan suullisilla sopimuksilla tai puutteellisilla kirjallisilla sopimuksilla. Sopimukset eivät aina sisällä vastuunrajoituksia ja ne eivät ole harmoniassa sovellettavan lainsäädännön kanssa. Yrityksillä on usein tarvetta kehittää sopimuskäytäntöjä ja näin välttää liiketoimintaan liittyviä ja usein merkittäviäkin sopimusriskejä.

Tässä koulutuksessa
– opitaan olennaiset asiat yrityksen sopimuksista ja sopimusriskien hallinnasta
– perehdytään sopimuksen syntymiseen ja sopimuksen neuvotteluprosessiin
– annetaan vinkkejä sopimusneuvottelujen käymistä varten
– käydään läpi yritystoiminnan tärkeimmät sopimukset kuten myynti- ja ostosopimukset, jakelusopimukset, osakassopimukset sekä kansainvälisten kauppasopimukset
– opitaan käytännön case-esimerkkien avulla tunnistamaan ja välttämään yleisimmät sopimuksiin liittyvät ongelmatilanteet
– avustetaan osallistujia menestymään liiketoiminnassa hyvillä sopimuksilla

Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on opastaa yrityksiä noudattamaan parempia sopimuskäytäntöjä ja opastaa yritykset välttämään tyypillisimpiä sopimusasioihin liittyviä riskejä ja ongelmatilanteita.

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat tekemisessä yrityksen sopimusasioiden kanssa kuten toimitusjohtajat, talousjohtajat, myyntitehtävissä toimivat henkilöt ja muut yrityksen sopimusasioista vastaavat henkilöt. Koulutus soveltuu sekä suurille että pienille yrityksille johdatuksena sopimusriskien hallintaan.

Kouluttaja
Kouluttajana toimii asianajaja, KTM Petri Nevalainen Asianajotoimisto Applex Oy:stä. Hän työskentelee päivittäin yritysten sopimusasioiden parissa ja on avustanut satoja yrityksiä sopimusasioissa ja erimielisyyksien ratkaisussa noin kahdenkymmenen vuoden ajan.

09:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:30 Aloitus, päivän ohjelman esittely

Yrityksen sopimusriskien hallinta
– sopimuksen syntyminen ja neuvotteluprosessi
– yrityksen sopimusriskien top 5 – mikä voi mennä pieleen?
– sopimusten ehtoja: vastuunrajoitusehdot, viivästys- ja virhevastuuehdot, kilpailukielto- ja salassapitoehdot, sovellettava laki

10:15 Yleiset myynti- ja ostoehdot
– yleiset myynti- ja ostoehdot
– kansainvälisten toimitusten ja hankintojen erityispiirteet

10:45 Tauko

11.00 Jälleenmyynti- ja agenttisopimukset
– millaisen jakelukanavan valitsen?
– mitä huomioida jakelusopimuksissa?

11:30 Lounas

12:15 Osakassopimukset
– osakassopimusten olennaisimmat ehdot
– miten sitouttaa vähemmistöosakkaat ja varmistaa onnistunut exit?

13:00 Iltapäiväkahvi

13:15 IPR oikeuksien suojaaminen sopimuksissa
– immateriaalioikeudet sopimuksissa
– miten suojata tehokkaasti immateriaalioikeuksia sopimusehdoilla

Päätöskeskustelu

15:30 Koulutus päättyy

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

keskiviikko 27.11.2019

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.