Yritysvastuulainsäädännön muutokset ja vaikutukset pk-yrityksiin (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Yritysvastuulainsäädännön muutokset ja vaikutukset pk-yrityksiin (1/2 pv)

07.03.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 12 helmikuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto

Saat Ystävänpäiväedun valikoiduista koulutuksista, kun ilmoitat molemmat samalla kertaa samaan koulutukseen viimeistään 16.2.2024 alennuskoodilla YSTÄVÄ24

Yritysvastuuseen liittyvä lainsäädäntö ja vaatimukset muuttuvat nyt nopeasti ja merkittävästi.

Muun muassa EU:n uusi kestävyysraportointidirektiivi (CSRD) vaikuttaa yritysten toimintaan vuoden 2024 alusta alkaen. Uusia vaatimuksia yritysvastuullisuuteen tulee myös lukuisten kansainvälisten sitoumuksien kautta. Normien kiristyminen vaikuttaa myös pk-yrityskenttään.

Tämän aamupäivän mittaisen koulutuksen aikana käymme läpi yritysvastuullisuuteen liittyvää uutta lainsäädäntöä, käytäntöjä ja normeja sekä sitä, miten ne tulevat vaikuttamaan pk-yrityksiin ja niiden liiketoimintaympäristöön lähivuosien aikana.

Tilaisuudessa käsitellään muun muassa yritysvastuullisuuden lähtökohtia kuten OECD:n toimintaohjeita ja YK:n ohjaavia periaatteita. Käymme läpi EU:n uutta kestävyysraportointidirektiiviä (CSRD), EU-taksonomiaa ja tuloillaan olevaa yritysvastuulakia sekä toimitusketjun hallintaa ja viherpesuun liittyviä riskejä. Käsittelemme myös päästöjen kompensointia. Keskeisessä roolissa on varautua yritystoiminnan riskeihin ja ymmärtää johdon vastuut.

Tilaisuuden kouluttajina toimivat vastuullisuusasiantuntija Outi Toivanen-Visti ja lakimies Mika Lahtinen Helsingin seudun kauppakamarista.

Hyödyt:
Koulutuksessa käydään läpi yritysvastuullisuuteen liittyvää uutta lainsäädäntöä, käytäntöjä ja normeja sekä sitä, miten ne tulevat vaikuttamaan pk-yrityksiin ja niiden liiketoimintaympäristöön lähivuosien aikana.

– pk-yritysten johdolle ja avainhenkilöille toimialasta riippumatta
– ammattilaisille, joiden työtehtäviin kuuluu vastuullisuusasioita
– juristeille ja konsulteille, jotka ovat tekemisissä vastuullisuusasioiden kanssa

Kouluttajat:
Outi Toivanen-Visti
, Asianajaja, Asianajotoimisto Nordia Oy

Mika Lahtinen, lakimies, Helsingin seudun kauppakamari/Enterprise Europe Network

Palautetta aiemmista koulutuksista:
”Hyvää asiaa, erinomaiset luennoitsijat. Olisin mieluusti kuunnellut lisää. Kiitos!”

08.50 Yhteyden avaus

9.00 Yritysvastuullisuuden lähtökohdat 2023

10.00 Tauko

10.15 Yritysvastuullisuuteen liittyvän lainsäädännön muutokset ja vaikutukset yrityksiin

11.15 Tauko

11.30 Yritystoiminnan riskit ja johdon vastuu

12.30 Koulutus päättyy

Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki tai etäkoulutus

7.3.2024, klo 9.00-12.30

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.