Yritysvastuun merkitys strategiassa ja johtamisessa (2 h)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Yritysvastuun merkitys strategiassa ja johtamisessa (2 h)

11.10.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 31 elokuun, 2022 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

Vastuullisesti toimivat yritykset ovat kannattavampia kuin muut yritykset – Yrityksen vastuullinen toiminta osaksi kilpailustrategiaa!

Yrityksen vastuullisen toiminnan pitäisi olla kiinteä yrityksen strategian kehittämistä ja uusien kilpailuetujen hakemista. ESG (Environment, Society, Governance) ei kuitenkaan tarjoa parhaita työkaluja yritysvaikutusten mittaamiseen eikä niiden kehityksen todentamiseen.

Vastuullisuuskeskustelu keskittyy liiaksi yrityksen sisäisen toiminnan arviointiin (jalanjälkiin), kun huomio pitäisi siirtää yrityksen tuotteiden ja palveluiden ulkoisiin vaikutuksiin (kädenjäljet).

Yritysvastuun merkitys strategiassa ja johtamisessa -koulutuksessa saat neuvoja ja vinkkejä, millaisia nykyisin käytössä olevia mittareita parempia menetelmiä vaikutusten todentamiseen tarvitaan.

Kenelle
Organisaatioiden ylin johto, keskijohto, esihenkilöt ja HR-henkilöstö sekä muut yritysvastuusta kiinnostuneet henkilöt.

Hyödyt
– Saat käsityksen, millaisia nykyisin käytössä olevia mittareita parempia menetelmiä vaikutusten todentamiseen tarvitaan.
– Olet oppinut nettovaikutusmenetelmän perusteet ja tutustut menetelmän käyttöön yritysvaikutusten kehittämisessä.
– Pääset pohtimaan strategian kehittämistä yritysvaikutusten avulla sekä miten johtaminen ja kulttuuri liittyvät vastuullisuuteen?

Bonushyöty osallistujille – Koulutuksen opit arkeen!
Koulutuksen jälkeen osallistujille lähetetään opas “5 askelta, joilla tuoda vastuullisuus osaksi strategiatyötä ja johtamista”, jonka avulla koulutuksen opit saa vietyä käytäntöön.
Tervetuloa koulutukseen!

Kouluttaja Jorma Turunen, kouluttaja Yritysvastuun merkitys strategiassa ja johtamisessa -koulutuksessa
Koulutuksen toteuttaa vastuullisuuden syväosaaja, työelämäprofessori Jorma Turunen. Hän on tuotantotalouden tekniikan tohtori, joka teki väitöskirjansa yrityksen taloudellisen menestyksen ja vastuullisen toiminnan välisestä suhteesta.
Aikaisemmin hän on toiminut mm. Teknologiateollisuus ryn, Finpro ryn, Stonesoft Oyj:n ja PCA Infocom Finance Oyn toimitusjohtajana, Comptel Oyj:n myynti ja markkinointijohtana, johtotehtävissä Telecom Finland Oy:ssä sekä yli 30 teknologiayrityksen hallituksen jäsenenä tai puheenjohtajana.
Tällä hetkellä hän toimii 7 kasvuyrityksen hallituksen jäsenenä, joista yhdessä puheenjohtajana. Jorma toteuttaa Puhetta Yritysvaikutuksista Podcastia, jossa hän monipuolisesti keskustelee vieraiden kanssa vastuullisesta yritystoiminnasta.

Palautteita aiemmista koulutuksista:
– ”Oli hyvä, että Jorma korostaa kädenjälkien merkitystä. Niistä puhutaan aivan liian vähän”
– ”On helppo olla samaa mieltä siitä, että vastuullisuus lähteen omistajan arvoista”Yritysvastuun merkitys strategiassa ja johtamisessa

Koulutus toteutetaan yhteistyössä PeopleUP Oy:n kanssa, joka on hyvinvoinnin, suorituskyvyn, johtamisen ja positiivisen psykologian valmennus, coaching ja kehittämisyhteisö.

Syyskauden koulutuksia yhteistyössä PeopleUp Oyn kanssa:

Johtamisella huippumenestystä – positiivinen psykologia työvälineenä (2 h) 29.09.2022 Etäkoulutus

Itsemyötätunto työelämässä – hyvinvoinnin ja suorituskyvyn perusta (90 min) 13.12.2022 Etäkoulutus

Aikataulu

8.45 Yhteyksien tarkistus
9.00 Koulutus alkaa
Tauko sopivassa välissä
11.00 Koulutus päättyy

• Yrityksen kannattavuuden ja vastuullisuuden välinen suhde
• Miksi vastuullisen toiminnan pitäisi olla osa yrityksen strategiaa?
• Nykymittareiden puutteet
• Nettovaikutusmenetelmän esittely ja käyttö yritysvaikutusten kehittämiseen
• Miten yrityksen vastuullisuustarina, johtaminen ja kulttuuri liittyvät kokonaisuuteen?

Tämä etäkoulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme yhden tauon koulutuksen aikana. Voit kysyä ja kommentoida koulutuksen aikana. Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Vuorovaikutteinen etävalmennus

11.10. 2022 klo 9.00 – 11.00

Osallistumismaksu:
297 euroa / hlö (+ alv 24%). Valmennukseen sisältyy sähköinen koulutusmateriaali sekä tallenne, joka on koulutuksen jälkeen kahden viikon ajan osallistujien katsottavissa.

Ryhmäetuhinnat:
samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 257 euroa / hlö (+ alv 24%),
kolme tai useampia osallistujaa: 197 euroa/ hlö (+ alv 24%).

Bonus!

Myös tiimi- sekä yritys- ja organisaatiokohtaisena, pyydä tarjous!

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.