fbpx
Palvelumuotoilun ABC (1 pv)
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Palvelumuotoilun ABC (1 pv)

EUR

08.06.2017, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 8 kesäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Kehittäminen

Palvelumuotoilulla pyritään aina tuottamaan asiakkaille arvoa ja palvelun tuottajalle kilpailuetua. Sitä voidaan hyödyntää olemassa olevan palvelun parantamiseen, uuden kehittämiseen tai jopa aivan uuden liiketoimintamallin luomiseen.

Palvelumuotoilun ABC -koulutuksessa pääset tutustumaan palvelumuotoilun maailmaan ja sen periaatteisiin sekä opit hyödyntämään erilaisia palvelumuotoilun työkaluja omassa työssäsi. Koulutuksessa opit myös asettamaan asiakkaan kehittämisen keskiöön sekä miettimään, millaista arvoa ja millaisen kokemuksen palvelusi tuottaa käyttäjälle.

Koulutuksessa käsitellään
– palvelumuotoilun taustoja ja periaatteita
– palvelumuotoilun prosessi vaihe vaiheelta
– erilaisia palvelumuotoilun työkaluja, kuten empatiakarttaa, story boardia ja palvelupolun rakentamista käytännössä kokeillen
– kuinka palveluita kehitetään kokeilujen kautta

Kenelle
Koulutus sopii kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille. Erityisen hyvin se sopii esimiehille sekä henkilöille, joiden työhön kuuluu palveluiden kehittämistä tai asiakastyötä.

Kouluttaja
Strateginen muotoilija Irina Kujanpää tekee julkisella alalla asiantuntijatyötä, ja auttaa yrityksiä ja organisaatioita saavuttamaan itseään suurempia tavoitteita. Teollisena muotoilijana uransa aloittanut ja sittemmin palvelumuotoiluun ja strategiseen kehittämiseen keskittynyt Irina uskoo, että muotoilun ajattelumallien ja työkalujen avulla kuka tahansa pystyy löytämään työhönsä uusia näkökulmia.


OHJELMA 8.6.2017

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Johdatus palvelumuotoilun maailmaan ja mahdollisuuksiin
– Mistä palvelumuotoilussa on kyse
– Palvelumuotoilun historiaa
– Palvelun muotoilu kokemuksena
– Miten palvelumuotoilu eroaa muusta palveluiden kehittämisestä
– Mihin palvelumuotoilua voidaan käyttää ja mitä hyötyä siitä on
– Esimerkkejä muotoilluista palveluista

10.00 Tauko

10.15 Palvelumuotoilun periaatteita ja käytäntöjä
– Asiakaslähtöisyys
– Arvon ja merkityksen luominen
– Oikean ongelman löytäminen
– Seikkailu ja serendipiteetti
– Tulevaisuusnäkökulma ja gapit
– Prototypointi
– Skaalaaminen

Prosessin vaiheet
– Palvelumuotoilun prosessikuvauksia
– Prosessin eteneminen vaihe vaiheelta

11.45 Lounas

12.30 Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut käytännössä
– Oman tai annetun palveluidean kehittäminen palvelumuotoilun prosessin ja työkalujen avulla
– Työkaluina mm. empatia- ja sidosryhmäkartat, lotus blossom, palvelupolku ja service blueprint

14.00 Kahvi

14.15 Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut käytännössä (jatkuu)

Kokeilukulttuuri osana palvelumuotoilua
– Jatkuvan parantamisen malli palvelumuotoilussa

16.00 Koulutus päättyy

———

Koulutuspaikka:
Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Hinta:
597,00 /hlö (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Alennushinta ryhmille:
samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 497,00 /hlö (+ alv 24 %).

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja