Asiakaslähtöinen johtaminen – Asiakasnäkökulman vahvistaminen oman organisaation toiminnassa (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

16.05.2016, Hotel Haven, Helsinki Unioninkatu 17, Helsinki 27 huhtikuun, 2016 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Laadunvarmistus

”Asiakas on aina oikeassa”
”Asiakaslähtöisyys on tärkein arvomme”
”Kaikki toimintamme tähtää erinomaisen asiakaspalvelun tuottamiseen”

Kuulostaako tutulta?
Juhlapuheista huolimatta monien organisaatioiden toimintaa ohjaavat myös monet muut tekijät ja asiakkaat jäävät päivittäisessä toiminnassa usein liian vähälle huomiolle. ”Ei kuulu mulle!” on edelleen hämmästyttävän yleinen lause siiloutuneessa organisaatiossa. Asiakasnäkökulman unohtuminen ja osa-optimointi aiheuttavat paljon tarpeettomia kustannuksia. Monet organisaatiot hyötyisivätkin merkittävästi asiakasnäkökulman vahvistamisesta. Mitä aito asiakaslähtöisyys tarkoittaa? Miten vuoropuhelua asiakkaan kanssa voidaan kehittää ja systematisoida? Miten koko organisaatio saadaan sitoutettua erinomaisen asiakaspalvelun tuottamiseen?
Tuotteet ja palvelut on usein helppoa kopioida teknisesti, mutta erinomaisen asiakaspalvelun kopioiminen on erittäin vaikeaa. Tämän vuoksi parhaiten menestyvät organisaatiot ovat jo kauan kiinnittäneet erityistä huomiota palveluprosessin kehittämiseen ja palvelua tuottavan henkilöstön johtamisen kehittämiseen.
Tulemme myös paikan päälle toteuttamaan yrityskohtaisia koulutuksia!

Kenelle
Valmennus on tarkoitettu kaikille johtajille, esimiehille ja asiantuntijoille, joiden tehtävänä on asiakaspalvelun kehittäminen. Koulutus sopii erinomaisesti myös myynnin ammattilaisille, sillä ilman hyvää asiakaspalvelua, asiakassuhteen jatkuvuudelle ei ole edellytyksiä.

Hyöty osanottajalle
Valmennuksessa käymme kokeneen valmentajan johdolla läpi asiakaslähtöisen johtamisen periaatteet ja käsittelemme toimivaksi koettuja tapoja oman organisaation asiakaslähtöisyyden vahvistamiseen.

Koulutuspäivän jälkeen:
• Osaat arvioida oman organisaatiosi asiakaslähtöisyyden nykytilan
• Tiedostat asiakaslähtöisen toimintatavan merkityksen kilpailukyvyn näkökulmasta
• Osaat tunnistaa omien asiakassegmenttiesi erityispiirteet ja palvelutarpeet
• Osaat kiteyttää asiakaslupauksenne ja hyödyntää sitä organisaation johtamisessa
• Tunnistat tärkeimmät tekijät, jotka estävät erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamista
• Saat ideoita asiakastutkimusten kehittämiseen ja hyödyntämiseen
• Saat uusia ideoita asiakkaiden kanssa käytävän vuoropuhelun syventämiseen
• Osaat innostaa omaa organisaatiotasi erinomaisen asiakaspalvelun tuottamiseen

Koulutus sisältää runsaasti käytännön esimerkkejä ja harjoituksia, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään. Pienryhmä -valmennuksessamme osanottajat voivat syvällisesti pohtia oman vastuualueensa haasteita inspiroivassa ilmapiirissä yhdessä muiden osallistujien kanssa.

Valmentaja
Vastuuvalmentaja KTT Jari Salminen on toiminut erilaisissa johto- ja esimiestehtävissä yli 30 vuotta. Hän on johtanut useita myynti- ja asiakaspalveluorganisaatioita, sekä toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta. Jari on kouluttanut yli 4 500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa. Jari tekee jatkuvasti tutkimustyötä ja on osallistunut 12 johtamisen kehittämistä koskevan kirjan kirjoittamiseen sekä kirjoittanut lukuisia artikkeleita ammattilehtiin.

Osallistujat ovat kommentoineet valmennustamme muun muassa seuraavasti:

Valmennus lunasti lupaukset. Valmentajan ote oli konkreettinen ja ongelmia ratkaiseva. Ryhmäkeskusteluissa pääsin pohtimaan monia vaikeita asioita samassa tilanteessa olevien kollegojen kanssa. Suosittelen.”
”Hyvä kokonaispaketti.. Monipuolinen ja innostava koulutus.”
”Valmennuksen edetessä kävi selväksi, että valmentajalla on pitkä käytännön kokemus esimiestyöstä. Sain paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita oman esimiestyöni kehittämiseksi.”
”Mielenkiinto säilyi alusta loppuun! Laadukas! Ammattitaitoista! Rahalle vastinetta!”
”Ehdottoman tärkeää tietoa/vinkkejä, jos haluaa menestyä johtamistyössä.”

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Tilaisuuden avaus

09.15 Oman organisaation asiakaslähtöisyyden arvioiminen

09.45 Oman asiakaskunnan erityispiirteiden määrittäminen
• Miksi asiakasnäkökulman vahvistaminen kannattaa?
• Ketkä ovat asiakkaitani?
• Asiakasodotusten täsmentäminen
• Asiakkaiden uudet odotukset
• Asiakkaiden kuuntelu ja asiakastutkimukset
• Asiakaspalautteen käsittely ja oppiminen

10.30 Tauko

10.45 Asiakaslupauksen kiteyttäminen
• Oman asiakaslupauksen kiteyttäminen
• Miten lupaus ohjaa markkinointia ja viestintää?
• Mitä asiakkaat kokevat ja kertovat?
• Hiljaiset viestit ja symbolit

12.00 Lounas

13.00 Miten asiakaslupaus lunastetaan päivittäisessä toiminnassa?
• Tunteeko henkilöstö asiakaslupaukset?
• Onko asiakaspalveluasenne kunnossa?
• Palveluprosessien arviointi
• Palveluketjut ja sisäisen palvelun laatu
• Erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamisen esteet

14.15 Tauko

14.30 Asiakasnäkökulman vahvistaminen oman organisaation toiminnassa
• Miten asiakkuudet huomioidaan strategiassa ja johtamisessa?
• Asiakaspalveluasenteen vahvistaminen
• Palvelulupauksen implementointi toimiviksi käytännöiksi
• Palvelulupauksen toteutumisen varmistaminen

15.30 Loppukeskustelu

16.00 Tilaisuus päättyy

Hotel Haven, Unioninkatu 17, Helsinki

Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, sekä lounaan ja kahvitarjoilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta sampo.korppoo@ratekoulutus.fi

Peruutusehdot
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti. Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.