Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Asiakkuuksien johtaminen 2020  – rakenna ja kirkasta toimintamallit, joilla johdat yrityksesi asiakkuuksia!

Asiakkuuksien johtaminen on strateginen tapa johtaa yrityksen yhtä tärkeintä pääomaa eli asiakkaita.

Systemaattisella asiakkuuksien johtamisella vaikutetaan liikevaihtoon ja kannattavuuteen, kohdistetaan resurssit tehokkaasti ja tarjotaan asiakkaille parasta asiakaskokemusta. Siksi tarvitaan toimintamallit, jolla yritys hallitsee ja johtaa asiakkuuksiaan.


Mitä saat koulutuksesta?

  • Saat työkalut ja konkreettisia keinoja asiakasjohtamisen toimintamallin rakentamiseen omaan yritykseen
  • Saat keinoja, esimerkkejä ja uusia ideoita, joilla vaikutat yrityksen liikevaihdon ja kasvutavoitteiden saavuttamiseen
  • Tunnistat oman yrityksen asiakkuuksien johtamisen kehitystarpeet
  • Laadit askelmerkit oman yrityksen asiakkuuksien johtamiseen
  • Kouluttaja Juha Porkka tarjoaa ilmaisen seurantasparrauksen halutessasi

Kenelle

Yritysjohto, myynti- ja asiakasjohto, asiakkuuksista, myynnistä tai markkinoinnista vastaavat esimiehet tai asiantuntija.


Juha PorkkaKouluttaja

Juha Porkka, MBA, Certified Extended DISC Trainer, on johtamisen ja myynnin asiantuntija. Juhalla on lähes kahdenkymmenen vuoden kokemus valmentamisesta ja muutosprosessien läpiviemisestä pk-yrityksistä pörssiyrityksiin.

Juha on kirjoittanut kirjan Asiakkuuksien ja myynnin johtaminen ja hän työskentelee perustamassaan Business Performance Finland Oy:ssä, joka auttaa yrityksiä ja yksilöitä saavuttamaan tavoitteensa.

Aiheen hallinta ja asiantuntevuus: ka 5,0/5,0

Kouluttajataidot ja opetustyyli: ka 5,0/5,0


Ennakkotehtävä

Valmistautumisena tilaisuuteen lähetetään ennakkotehtävät ja luettavaksi Asiakkuuksien ja myynnin johtamisen e-kirja, joka sisältyy koulutukseen.


Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Asiakkuuksien johtamisen tavoitteet

  • Liikevaihto ja asiakaspääoma
  • Markkinan muutosten vaikutus ostokäyttäytymiseen
  • Miksi asiakkuuksia tulee johtaa strategisesti?
  • Asiakkuuksien johtamisen avainalueet ja -tavoite

Asiakaspääoman kehittäminen

  • Mistä yrityksen asiakaspääoma on sellainen kuin se on juuri nyt?
  • Keskeiset kysymykset asiakkuuksien johtamisessa
  • Markkinan arvo ja kasvumahdollisuudet
  • Oman yrityksen asiakkuuksien nykytila ja kehityskohteet

11.30 – 12.15 Lounas

Asiakkuuksien segmentointi ja asiakasluokittelu

  • Asiakkuuksien rakentuminen ja erilaiset asiakkaat
  • Tuotteet ja palvelut segmentoinnissa
  • Mitä huomioida segmentoinnissa ja asiakasluokittelussa, jotta resurssit ja toimenpiteet kohdistetaan oikein?
  • Segmentoinnin ja asiakasluokittelun ”reseptit”

Asiakashoitomallit

  • Arvontuotto ja asiakasviestin merkitys asiakkuuksien johtamisessa
  • Asiakashoitomallin tavoitteet, sisältö ja kuvaustapa
  • Asiakassalkun johtaminen ja CRM

Asiakaspääoman aktiivinen ja suunnitelmallinen kehittäminen

  • Budjetointi, tavoitteet ja mittarit
  • Asiakasstrategian muodostaminen
  • Johtamismalli asiakkuuksien johtamiseen

14.00 Kahvi

  • Asiakkuuksien johtamisen suunnitelma omaan organisaatioon
  • Sparraus oman yrityksen tilanteesta ja seuraavista toimenpiteistä
  • Kysymyksiä ja keskustelua
  • Tilaisuuden yhteenveto

15.00 Valmennus päättyy


Koulutuspaikka: Radisson Blu Seaside Hotel, Ruoholahdenranta 3, Helsinki

Ajankohta: 21.1.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Bonus: Asiakkuuksien ja myynnin johtamisen e-kirja.

Early bird -etu! Ilmoittaudu 6.1.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  Saat WebAkatemian lahjalinkin sähköpostiisi ennen koulutusta.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.