
Asiantuntijan myyntivalmennus (1 pv)
790 euroa /hlö + alv 24 %
02.04.2019, Hotel Haven, Helsinki
Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti , Toiminnan kehittäminen
790 euroa /hlö + alv 24 %
02.04.2019, Hotel Haven, Helsinki
Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti , Toiminnan kehittäminen
Koulutuksessa pohdimme syvällisesti asiantuntijatyön ja myynnin yhteyttä sekä käymme systemaattisesti läpi asiantuntijapalveluiden myynnin eri vaiheet.
Pienryhmävalmennuksemme antaa runsaasti tilaa keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle. Syvennämme oppimista erilaisten tehtävien avulla, mutta emme tee kömpelöitä näytelmäharjoituksia (myyjä ja asiakas).
Hyödyt osallistujalle
Koulutuksen jälkeen:
– Ymmärrät myyntitaitojen merkityksen oman asiantuntijatyösi kannalta
– Tunnet palveluiden myyntiprosessin vaiheet
– Tunnistat omat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi asiakkaiden näkökulmasta
– Ymmärrät asiakaslähtöisen toimintatavan ja arvomyynnin periaatteet
– Saat asiantuntijapalveluillesi entistä enemmän tyytyväisiä asiakkaita.
Kenelle?
Koulutus on suunniteltu kaikille asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää omia myyntitaitojaan.
Kouluttaja
Yrityskouluttaja Maisa Durchman
Viime vuosituhannella papiksi opiskelleella Maisalla on 15 vuoden kokemus konsultointi- ja valmennustyöstä. Asiakaspalvelun-, myynnin sekä näiden johtamista Maisa on valmentanut lukuisilla eri toimialoilla. Muutamia mainittavaksi pankki- ja vakuutusalat, päivittäistavarakauppa ja ketjuliiketoiminta. Kokemusta myös julkisen sektorin ja teollisuuden kehittämishankkeista. Viimeisten vuosien ajan kokemusta on karttunut erityisesti apteekkiliiketoimintojen ja lääketeollisuuden kehityshankkeista.
– Maisa on DISC -valmentaja sekä ICF sertifioitu coach, joten sparraava ote näkyy myös valmennuksissa. Maisan valmennuksissa pääsee tekemään töitä tosissaan, vaikkei koskaan liian vakavissaan!
– Erityisosaamisalueet:
Myynti- ja palveluhenkilöstön kehittäminen • Puhelimessa tehtävän myyntityön tehostaminen • Haastavat asiakastilanteet • Myynnin- ja palvelun johtaminen • Valmentava johtaminen • Motivointi ja motivaation johtaminen • Ihmisten ja tekemisen johtaminen • Tehokas ajankäyttö ja tavoitteellisuus
Osallistujat ovat kommentoineet valmennustamme mm. seuraavasti:
– ”Joudun asiantuntijatyössäni tekemään myös myyntityötä. Tämä valmennus antaa erinomaiset välineet oman asiantuntija-identiteetin tarkasteluun myös myyntityön näkökulmasta.”
– ”Vaikka toimin asiantuntijana, kuuluu työhöni myös paljon myyntityötä ja asiakaspalvelua. Koulutus oli juuri sellainen, jota tarvitsen uudessa tilanteessani. Koulutus rauhoitti oloani ja auttoi ymmärtämään myyntityön sisältöä ja merkitystä koko organisaation kannalta.”
– ”Valmentajalla on selvästikin pitkä käytännön kokemus myyntityöstä. Sain todella paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita omaan työhöni tuotepäällikkönä.”
– ”Kiitos mielenkiintoisesta ja hyvin järjestetystä koulutuksesta, saatu sisältö antaa hyviä eväitä omaan myyntityöhön.”
OHJELMA
8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:00 Tilaisuuden avaus
Myynnin merkitys asiantuntijatyössä
– Asiakkaiden tarpeiden ja oman osaamisen yhdistäminen
– Asiantuntijapalveluiden myymisen taito
– Myyntiprosessi ja asiakkaan ostoprosessi
9:45 Onko tuote kunnossa?
– Mistä oma osaaminen koostuu?
– Substanssi- ja työelämätaidot
– Asiantuntijuus ostajan kannalta
– Oman asiantuntemuksen päivittäminen
Harjoitus: Omien myyntitaitojen arviointitehtävä
10:30 Tauko
10:45 Mitä ajattelen itsestäni ja myyntityöstä?
– Oman identiteetin tarkastelua
– Mikä myyntityössä epäilyttää?
– Myyntityöhön kohdistuvat yleisimmät väärinkäsitykset
– Ammattimaisen myyntityön todellinen sisältö ja merkitys
– Oman mukavuusalueen rajojen ylittäminen
Harjoitus: Oma asenne myyntityötä kohtaan
11:30 Tuote- ja palvelumyynnistä arvomyyntiin
– Tuotemyynti, ratkaisumyynti vai arvomyynti?
– Asiakkaan toiminnan ymmärtäminen
– Asiakasdialogi
– Mitä arvomyynti edellyttää asiantuntijalta?
Harjoitus: Oman myyntiprosessin pohdintaa
12:00 Lounas
13:00 Onnistuneen myyntityön vaiheet
– Oman asiakaskunnan analysointi
– Palvelulupauksen määrittely
– Asiakkaiden löytäminen
– Asiakkaan kohtaaminen
– Aktiivinen kuuntelu ja asiakkaan tarpeiden kartoitus
Harjoitus: Aktiivinen kuuntelu
14:15 Kahvi
14:30 Onnistuneen myyntityön vaiheet jatkuu
– Arvoa tuottavan palveluratkaisun laatiminen
– Ratkaisun esittäminen ja argumentointi
– Vastaväitteiden käsittely
– Hinnan myyminen
– Kaupan päättäminen
– Kertakaupasta pysyväksi asiakassuhteeksi
– Erinomaisen asiakaspalvelun johtaminen
15:30 Yhteenveto
16:00 Valmennuspäivä päättyy
Koulutuspaikka:
Hotel Haven, Unioninkatu 17, 00130 Helsinki
Ajankohta:
tiistai 2.4.2019
Hinta:
790 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvitarjoilun.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Asiantuntijan myyntivalmennus (1 pv)
790 euroa /hlö + alv 24 %
02.04.2019, Hotel Haven, Helsinki