Jari Parantainen: Alennusmyynti kielletty (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Jari Parantainen: Alennusmyynti kielletty (1/2 pv)

10.12.2018, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 5 lokakuun, 2018 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Myynti

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• ”Kokeneenakin alan työntekijänä näköalani kasvoi ja löysin taas lisää vipuja millä kyseenalaistaa omia päätöksiä uudestaan ja ehkä nousta seuraavalle levelille! Kiitos.”

• ”Hauska tapaus, jaksaisin kuunnella pitempäänkin. Ja mikä parasta, asiat jää mieleen!"

• ”Ylitti odotukseni. En ollut ennen häntä kuullut. Selkeä esitys, hyviä vastauksia esitettyihin kysymyksiin.”

Opi laskuttamaan palvelustasi juuri se hinta, jonka ansaitsetkin. Se on reilua kaikkien kannalta.

Asiakkaat valittavat, että tuotteesi ovat liian kalliita. Myyjäsi joutuvat pelaamaan alennuksilla jatkuvasti. Häviät tarjouskilpailun toisensa jälkeen. Hintaasi tiivistyy lukematon joukko mielikuvia, hyötyjä, haittoja, arvoa ja kustannuksia. Kuitenkin useimmat asiantuntijat jättävät suurimman osan niistä täysin huomiotta, kun he pohtivat palvelujensa hintoja.

Kuulostaako tutulta?

Lääke löytyy tästä koulutuksesta, jossa saat vastauksia kysymyksiin:
    • Mikä on yleisin – ja surkein – hinnoittelumenetelmä?
    • Miten haarukoit palvelun tai tuotteen hinnan?
    • Kuinka korotat hintaasi niin, ettei asiakas suutu?
    • Miten pääset eroon tulosta nakertavista alennuksista?
    • Kuinka asiakkaat valehtelevat myyjillesi joka päivä?
    • Miten muutat tuotteesi hyödyt rahaksi?

Koulutuspäivän jälkeen:
    • osaat haarukoida palvelullesi oikean hinnan
    • vältät hinnoitteluun liittyvät sudenkuopat
    • maksimoit kate-eurot.

Päivän ohjelmaan sisältyy useita käytännöllisiä esimerkkejä.

Asiantuntija: Tuotteistaja Jari Parantainen, Noste Oy, Jari on Suomen kokenein tuotteistaja, hänellä on kokemusta yli 200 tuotteistusprojektista ja hänellä on takana tuhat vedettyä koulutusta. Lisäksi hän kirjoittaa Pölli tästä -blogia.

Ohjelma:

11.30 ilmoittautuminen ja lounas

Miksi hintasi on pielessä?

• Miksi kuhmolainen hinnoittelu on niin vaarallista?
    • Kuinka fiksutkin ihmiset käyttävät todella tyhmiä hinnoitteluperusteita?
    • Mikä on yleisin syy siihen, että asiakas ei saa tuhlattua kaikkia rahojaan?

13:30 Tauko

Kuinka haarukoit palvelullesi oikean hinnan?
    • Mistä johtuu, että asiakkaasi ei oikeastaan osta mitään? Mitä hän tekee sen sijaan?
    • Miten on mahdollista, että olet luovuttanut omat hinnoittelupäätöksesi kilpailijan hoidettavaksi?
    • Miksi suuri osa tarjouspyynnöistä kannattaisi heittää saman tien roskiin?

14:50 Tauko

Käytännön vinkkejä hinnoittelijoille
    • Miksi hinnasta valittava asiakas on hyvä uutinen?
    • Millainen on ainoa järkevä alennuspolitiikka?
    • Mikä on kätevin tapa nostaa hintojasi?

16:00 Koulutus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila
    Kalevankatu 12
    Helsinki

Aika:
    10.12.2018 klo 11:30 – 16:00

Jäsenetuhinta 385 eur + alv
    Normaalihinta 485 eur + alv

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
    Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.