fbpx
Jari Parantainen: Tuotepäällikön pelastuspakkaus (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Jari Parantainen: Tuotepäällikön pelastuspakkaus (1 pv)

597 euroa /hlö + alv 24 %

597 EUR

02.10.2018, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 5 kesäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Kehittäminen , Viestintä

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • - ”Täyttä asiaa. Sai hyviä näkökulmia ja hoksautuksia omaan työhön.” - ”Hyvin havainnollistava ja helposti omaksuttava tietopaketti!” - ”Loistavia käytännön esimerkkejä. Mahtavaa, saatiin kirja :-)” - ”Tuttuja asioita uusista näkökulmista. Ajatuksia herättävä päivä, huumorilla höystetty.” - ”Toteuta strategiaa työssäsi, ole itsekäs aikasi suhteen, mieti tuotteistamista luovemmin.” - ”Hyviä näkökulmia ja ideoita.”

    Olet varmaan jo huomannut, että tuotepäällikön työsi on usein koiran hommaa. Se sijoittuu jonnekin myynnin, markkinoinnin ja tuotekehityksen välimaastoon. Tuotepäällikölle jää tehtäväksi epämääräinen sälä, joka ei kelpaa muille.

    Tarvitset työhösi ohjenuoran. Tarvitset johtoajatuksen. Apu löytyy tuotteistamisesta.

    Tuotepäällikön työ muuttuu lähivuosina rajusti – eikä ikävä kyllä helpommaksi. Se johtuu siitä, että perinteinen B2B-myyntityö käy liian kalliiksi. Yhä useammat myyjän tehtävät on automatisoitava tavalla tai toisella.

    Yhdysvalloissa on nykyisin 18 miljoonaa myyjää. Gartnerin ennusteen perusteella heistä 14 miljoonaa saa kenkää vuoteen 2020 mennessä. Toisin sanottuna yksi neljästä saa säilyttää työpaikkansa. Se tarkoittaa rajuja uudistuksia myös Suomessa.

    Tärkein syyllinen on verkkokauppa. Toki se vaikuttaa ensin kuluttajakauppaan. Mutta pian myllerrys ulottuu myös B2B-myyjiin, -jälleenmyyjiin ja -loppuasiakkaisiin.

    Ehkä tuotteesi on tosiaan myytävä nenätysten maailman tappiin saakka. Mutta asiakkaasi oppivat vaatimaan yhä helpompia ostamisen keinoja.

    Koulutuksen tavoite
    Tuotepäällikkönä tärkein tehtäväsi on poistaa ostamisen esteitä. Tuotteitasi on voitava ostaa ja myydä helposti.

    Tuotepäällikön pelastuspakkaus -koulutuksessa saat vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
    – Miksi useimmat myyjät ansaitsevat potkut?
    – Kuinka tuotepäällikön työ muuttuu lähivuosina?
    – Miten poistat ostamisen esteitä käytännössä?
    – Mistä tunnistat hyvän tuotteistuksen?
    – Kuinka rakennat tehokkaan tuotteistusprosessin?
    – Miten saat sanomasi erottumaan tuhansien kilpailevien viestien joukosta?

    Lisäksi kuulet tuoreita käytännön esimerkkejä suomalaisista onnistuneista B2B-tuotteistuksista.


    Kouluttajanasi Jari Parantainen
    – Suomen kokenein tuotteistaja
    – Yli 200 tuotteistusprojektia vuodesta 2002
    – Suosittu, suorapuheinen esiintyjä
    – Puoli tusinaa bisneskirjaa, aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja myynnin psykologia
    – Tuhat vedettyä koulutusta
    – Tukuttain tarinoita ja käytännön kokemuksia




    Lue kollegojesi sensuroimattomia palautteita tästä koulutuksesta:
    Huhtikuu 2016: ”Oli vain käytäntöä?”
    Kesäkuu 2016: ”Kaikkea olisi voinut käsitellä enemmän.”
    Huhtikuu 2017: ”Kerrankin vuorovaikutteinen päivä ilman pienryhmätöitä”
    Marraskuu 2017: ”Täytyy osata sanoa ei”

    Takuu: Ei laulua, ei leikkiä
    Tällä kurssilla et joudu vääntämään väkinäisiä ryhmätöitä tai pariharjoituksia.
    Vältät myös tylsät esittäytymiskierrokset ja nolot rentoutusharjoitukset.



    OHJELMA

    09:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

    09:30 Mistä johtoajatus tuotepäällikön työhösi?
    – Mikä on tuotepäällikön tärkein yksittäinen taito?
    – Mikä on lopulta ainoa sana, jonka avulla saat rotia kaoottisiin päiviisi?
    – Tuotepäällikön kaikki työt kuuluvat tuotehallinnan neljään päävaiheeseen – mitkä ne ovat?

    10:15 Miksi tuotepäällikkö usein päättää yrityksen todellisen strategian?
    – Mitä strategia ei tarkoita?
    – Miten tuotestrategia eroaa yrityksen strategiasta?
    – Mistä tunnistat aidosti toimivan strategian?
    – Millainen on yksinkertaisin mahdollinen strategiaprosessi?

    11:00 Tauko

    11:15 Kuuntele asiakasta – mutta älä usko häntä!
    – Kaikki hokevat, että asiakasta olisi kuunneltava. Miksi se on erittäin vaarallinen idea?
    – Mikä on tehokkain tapa varmistaa, että oikeat ideat etenevät tuotteeseen saakka?
    – Miten sovellat ketteriä menetelmiä tuotteistustöissäsi?

    11:45 Näin tuotteistat käytännössä, osa I
    – Mitä tuotteistaminen tarkoittaa? Mitä hyödyt siitä?
    – Miten rakennat tuotteellesi tai palvelullesi epäreilun kilpailuedun?
    – Mitkä ovat hyvän tuotteistuksen viisi perusosaa?

    12:30 Lounas

    13:30 Näin tuotteistat käytännössä, osa II
    – Mikä on paras mahdollinen sisäänheittotuote?
    – Miten arvioit käytännössä tuotteistuksesi tilanteen?
    – Millainen tuotteistusprosessi toimii myös käytännössä?

    15:00 Kahvitauko

    15:15 Kuinka monistat ja jakelet viestisi?
    – Miksi sisäinen markkinointi on niin tärkeää?
    – Miten monistat myyntipuhetta tavallista tehokkaammin?
    – Kuinka hyödynnät psykologisia vipuja?

    16:30 Päivä päättyy



    Koulutuspaikka:
    Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

    Ajankohta:
    tiistai 2.10.2018

    Hinta:
    597 euroa
    /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

    Alennushinta ryhmille:
    Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 557 euroa /hlö + alv 24 %.
    Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, sampo.korppoo@ratekoulutus.fi, p. 041 5106466

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja