Käyttöliittymäsuunnittelu ja käytettävyystestaus (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Käyttöliittymäsuunnittelu ja käytettävyystestaus (2 pv)

26.-27.10.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 13 syyskuun, 2020 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen

Koulutuksen jälkeen osaat UX-lähtöisen käyttöliittymän suunnitteluprosessin läpiviennin tehokkaasti ja hyvin käytännönläheisesti. Opit ajattelemaan palveluja käyttäjän kokemuksen kannalta, tekemään käyttöliittymäsuunnittelua ja keräämään palautetta käytettävyystestauksen kautta.

Kurssi sopii IT-alalla työskenteleville, kuten ohjelmistokehittäjille, aloitteleville designereille (UX, UI, graafinen suunnittelija), liiketoimintajohtajille, tuotepäälliköille, projektipäälliköille… Kaikille, jotka haluavat oppia käyttöliittymän suunnitteluprosessia käytettävyyden ja hyvän käyttäjäkokemuksen luomisen näkökulmasta.

Esitiedot
Koulutus ei vaadi esitietoja.

Tavoite
Opit mistä käyttäjäkokemus muodostuu sekä käyttäjälähtöisen suunnittelun periaatteet. Tavoitteena on luoda ymmärrys käyttöliittymäsuunnittelun vaiheista: asiakasymmärryksestä ja vaatimusmäärittelystä lähtien käyttöliittymäsuunnittelun (”rautalangat”) kautta prototyypin käyttäjätestaukseen asti.

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Mitä on ja ei ole käy­tet­tä­vyys?

Niel­se­nin 10 heu­ris­tiik­kaa

Mitä on käyt­tö­ko­ke­mus (UX)?

Käy­tet­tä­vyys vs. käyt­tö­ko­ke­mus

Käy­tet­tä­vyy­den psy­ko­lo­gi­aa

Käyt­tä­jä­läh­töi­sen suun­nit­te­lun pe­ri­aat­teet ja pro­ses­si

Rat­kai­su­ja tyy­pil­li­sil­le käy­tet­tä­vyy­son­gel­mien alueil­le:
– Luettavuus
– Layout
– Termistö
– Haku
– Lomakkeet
– Navigaatio
– Liikaa toiminnallisuuksia

Käy­tet­tä­vyys­tut­ki­mus: hyö­dyt ja syyt

Käy­tet­tä­vyys­tut­ki­muk­sen me­ne­tel­mät ja mit­ta­rit

Käy­tet­tä­vyys­tes­taus­pro­jek­tin 5 as­kel­ta käy­tän­nös­sä

Mo­bii­li­käy­tet­tä­vyys ja mo­bii­li­tes­taus

Ket­te­rä UX de­sign ja tes­taus

Käy­tet­tä­vyys­tes­tauk­sen har­joi­tus

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

Voit osallistua koulutukseen myös etänä.

26.-27.10.2020

1 550 euroa

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.