fbpx
Key Account Manager asiakassuhteen johtajana (2 pv)
Sitouta asiakkaat, saavuta tavoitteet ja stressaa vähemmän!
järjestää nyt koulutuksen:

Key Account Manager asiakassuhteen johtajana (2 pv)

1390 euroa /hlö + alv 24 %

1390 EUR

19.-20.10.2021, Scandic Aulanko, Hämeenlinna Aulangontie 93, Hämeenlinna 22 syyskuun, 2021 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti , Osto- ja hankintatoimi , Toiminnan kehittäminen

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • Mitä sain? - "Itsevarmuutta ja oikeaa tapaa kohdata ongelmat." - "Hyviä työkaluja." - "Monia vinkkejä ja erilaisia näkökulmia toimia töissä." - "Kansion täydeltä ajatuksia. Luen kansion ajatuksella läpi ja poimin itselle toimivimman kokonaisuuden. Jämäkkyyden tärkeys ilmeni caseja tehdessä." - "Hyviä neuvoja ihmistenkäsittelytaidoissa, älyllinen haastaminen."

    ”Tärkeimpien asiakkaiden sitouttaminen yhteistyöhön oman yritykseni ja juuri minun kanssani on yksi haastavimpia tehtäviä myyntityössäni.” (kokenut KAM)

    ”Taas asiakkaani tilasi kilpailijalta, vaikka olimme sopineet, että hän kääntyy aina minun puoleeni, kun tarvitsee jotain palvelua tai ratkaisua. Mitä ihmettä minä teen näiden kanssa?”
    (hieman kokemattomampi KAM)

    Myyntihenkilö huomaa, että hänen oma asiakaskuntansa ei sitoudu häneen ja asiakasmäärä supistuu vääjäämättä.
    – Vaikka hoitaa avainasiakasta hyvin, asiakkaan muut yksiköt eivät ryhdy yhteistyöhön. Tärkeät asiakkaat eivät oikein tahdo sitoutua ja vuosi vuodelta oman tavoitteen saavuttamisen kanssa on kova vääntäminen.

    Miten voi saada omat asiakkaat sitoutumaan paremmin kuin ennen?
    Voiko itse päästä vähemmällä stressillä ja paremmilla yöunilla?
    Kyllä voi!


    Tämä valmennus antaa Avainasiakaspäällikölle systematiikkaa, työkaluja ja valmiuksia
    – oman työn kehittämiseen
    – asiakassitoutumisen vahvistamiseen ja lujittamiseen
    – uudenlaisen puhdin löytämiseen omassa myyntityöskentelyssä.

    Kenelle?
    Valmennus soveltuu kaikille myyntihenkilöille, joilla on merkittävät asiakasvastuut ja tärkeistä asiakkaista vastaavan henkilön status.

    Kouluttaja Matti Valkama

    Valmentaja
    Valmentajana toimii yrittäjä, valmentaja Matti Valkama, Sentinio Oy.
    Hän on valmentanut myyjiä menestymään omassa myyntityössään jo 25 vuoden ajan. Taustalla on pitkä ura omasta myyntityöstä ja myynnin eri lähestymistavoista.

    Kommentteja aiempien koulutusten osallistujilta: mitä sain?
    • Itsevarmuutta ja oikeaa tapaa kohdata ongelmat.
    • Jotkut asiat näkee eri tavalla kuin ennen. Motivoimalla eteenpäin.
    • Hyviä työkaluja.
    • Monia vinkkejä ja erilaisia näkökulmia toimia töissä.
    • Kansion täydeltä ajatuksia. Luen kansion ajatuksella läpi ja poimin itselle toimivimman kokonaisuuden. Jämäkkyyden tärkeys ilmeni caseja tehdessä.
    • Hyviä neuvoja ihmistenkäsittelytaidoissa, älyllinen haastaminen.
    • Hyviä muistin virkistyksiä.




    OHJELMA

    1.päivä

    8.30 Ilmoittautuminen, aamukahvi ja aineiston jako

    9.00 Avainasiakastyöskentelyn rakenne
    – Miten toimia avainasiakasvastuullisena? Asiakkuuden johtaminen.
    – Asiakassuhteen kokonaisvaltainen hoitaminen

    10.30 Avainasiakkaan toimintaympäristön analysoiminen
    – Toimintaympäristön trendejä
    – Toimintaympäristön muutosten vaikutukset asiakassuhteeseen
    – Avainasiakkaan kuvaus
    – Mitä asiakas viestii meille / ympäristöönsä?

    11.30 Lounas

    12.30 Asiakkaan nykyinen ja potentiaalinen meidän palveluidemme käyttö
    – Palvelujemme käyttö
    – Kilpailutilanne ja sen ymmärtäminen
    – Kilpailija-analyysi

    14.15 Iltapäiväkahvi

    14.30 Työskentelyprosessien valinta ja määrittely
    – Asiakastiimi ja sen koostumus / roolien määrittely
    – Pelisäännöt tiimissä
    – Tiimin toiminta

    16.00 Avainasiakkaalle myymisessä huomioitavia asioita
    – Oman työn analysoiminen ja jäsentäminen
    – Liikevaihdon generoiminen
    – Asiakkaan sitouttaminen

    17.00 Ensimmäisen päivän yhteenveto

    2.päivä

    8.00 Aamukahvi

    8.30 Aloitus ja edellisen päivän asioiden kertaus

    9.00 Asiakkaan osto-organisaation arvioiminen
    – Tärkeimmät kontaktihenkilömme asiakkaassa
    – Ostajan eri roolit
    – Kontaktipintojen arvioiminen

    10.00 Asemamme asiakkaan organisaatiossa
    – Asemamme arvioiminen
    – Omat päätökset oman asiakkaan verkoston arvioinnin perusteella
    – Ammattimaisuus myyjän työssä
    – Kehityskeskustelu asiakkaan kanssa

    12.00 Lounas

    12.45 Avainmittareiden määritteleminen avainasiakasmyynnissä
    – Visio, strategiat ja tavoitteet
    – Mittaaminen, tavoitteet ja painopisteet

    14.00 Iltapäiväkahvi

    14.15 Toimintasuunnitelmani omassa asiakkaassani
    – Realistiset tavoitteet
    – Miten toteutan tavoitteeni?
    – Toteutumisen seuranta

    15.45 Loppuyhteenveto ja -keskustelu: mitä tämän jälkeen?

    16.30 Valmennus päättyy




    Covid-19 – tiedote
    Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutushotellien ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää. Tervetuloa koulutuksiin!


    Valmennuspaikka:
    Scandic Aulanko, Aulangontie 93, 13220 Hämeenlinna

    Ajankohta:
    ti-ke 19.-20.10.2021

    Hinta:
    1 390 euroa
    /hlö + alv 24%. Sisältää koulutusmateriaalit sekä lounaat ja kahvitarjoilut.

    Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi tai useampia osallistujia: 1 290 euroa /hlö + alv 24%.

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli varausta ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja