Konfliktien ratkaiseminen työyhteisössä (webinaari)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Konfliktien ratkaiseminen työyhteisössä (webinaari)

30.11.2016, Webinaari , Webinaari 18 lokakuun, 2016 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Työhyvinvointi

Työyhteisön rakentavat ja tuhoavat konfliktit

Erilaiset ajatukset ja intressit ovat olennainen osa jokaisen työyhteisön toimintaa ja todellisuutta. Asiantuntijaorganisaatiossa on tärkeää että suunnitteluvaiheessa uskalletaan tuoda esiin hyvinkin erilaisia ajatuksia. Olennaista on pystyä yhdistämään erilaiset ajatukset ja intressit sellaiseksi ratkaisuksi, johon jokainen työyhteisön jäsen voi sitoutua. Konfliktien ratkaisemisen taito onkin keskeinen osa jokaisen esimiehen, mutta myös työntekijän työelämätaitoja.

Kaikki konfliktit eivät kuitenkaan ole organisaation kannalta rakentavia ja hyödyllisiä. Onkin tärkeää kyetä erottamaan toimintaa kehittävät konfliktit, työyhteisöä tuhoavista, pelkästään henkilökohtaisiin valtapyrkimyksiin pohjautuvista konflikteista.

Kenelle

Webinaarimme on tarkoitettu kaikille työyhteisöjen avainhenkilöille, jotka joutuvat työssään ratkaisemaan erilaisia ristiriitoja ja konflikteja.

Hyödyt osallistujille

Kyky ratkaista erilaisia konflikteja on tärkeä työelämätaito niin johdon, esimiesten kuin asiantuntijoidenkin ammatissa. Konfliktien rakentava ratkaiseminen edellyttää erilaisten ristiriitojen ja niiden taustojen ymmärtämistä, sekä hyviä yhteistyö ja vuorovaikutustaitoja. Konfliktien rakentavaan ratkaisemiseen tarvitaan kykyä arvostaa muita henkilöitä ja heidän ajatuksiaan, mutta samalla kykyä puolustaa myös omia kantojaan jämäkästi.

Webinaarikoulutuksen käytyäsi:

• Osaat tunnistaa erilaiset työelämän konfliktitilanteet ja niiden ratkaisemisen mahdollisuudet,
  • Tiedostat mitkä ovat rakentavia ja mitkä tuhoavia konflikteja
  • Opit rakentamaan konfliktinratkaisumallin erilaisiin konfliktitilanteisiin?
  • Saat ideoita oman työyhteisösi konfliktien ratkaisuun
  • Pystyt arvioimaan omia konfliktinkäsittelytaitojasi, ja tunnistamaan vahvuutesi ja kehittämiskohteesi ristiriitojen ratkaisijana.

Kouluttajatjari-salminen

Rakel Marin ja Jari Salminen, J-Impact Oy

KTT Jari Salminen, valmentaja ja toimitusjohtaja. Jarilla on yli 25 vuoden kokemus erilaisista johtamistehtävistä. Toiminut muiden tehtävien ohessa yrityskonsulttina vuodesta 1986, ja väitellyt tohtoriksi Turun Kauppakorkeakoulusta vuonna 2000 aiheena muutosjohtaminen ja johtamisviestintä. Jarin osaamisalueet: Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta, johtaminen ja esimiestyö, johtamisviestintä, tiimityö, työhyvinvointi, tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta sekä muut ihmisten johtamiseen liittyvärakel-marint teemat.

KM Rakel Marin, yrityskouluttaja. Rakel on taustaltaan koulutusalan ammattilainen. Hänelle on kertynyt kokemusta haastavista työkaluprojekteista, sisäisten prosessien kehittämisestä, liiketoiminnan kehitysprojekteista sekä koulutusten organisoimisesta. Rakel on toiminut kansainvälisissä yrityksissä IT- konsultoinnin sekä teollisuuden toimialoilla. Rakel on suorittanut projektijohtamisen perustason PRINCE2 Foundation sekä IT palvelujohtamisen perustason ITIL Foundation sertifikaatit. Kasvatustieteen ohella Rakel on opiskellut myös henkilöstöjohtamista ja psykologiaa.

Webinaarin sisältö:

• Työelämän ristiriitatilanteet ja niiden yleisimmät syyt
  • Rakentavat konfliktit ja tuhoavat ristiriidat
  • Toimivia tapoja konfliktien ratkaisemiseen
  • Omien konfliktinkäsittelytaitojen kehittäminen

Aikaa kysymyksille

Mikä on webinaari?

Webinaari on internetissä toteutettu tapahtuma, johon sekä esiintyjät että osallistujat liittyvät omalta tietokoneeltaan paikasta riippumatta. Pääset mukaan webinaariin klikkaamalla henkilökohtaista osallistumislinkkiä, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen webinaarin alkamisajankohtaa. Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Voit osallistua webinaariin myös tabletilla tai älypuhelimella.

Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin osallistumista koskeviin kysymyksiisi.

Webinaarikoulutuksen hyödyt

Voit osallistua asuinpaikkakunnastasi riippumatta kätevästi internetin kautta tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella.

• Ei matkustamista ja siihen liittyviä kustannuksia
  • Ei ylimääräistä ajankäyttöä
  • Ei riskiä tilaisuuden sisällön menemisestä ohi esteen sattuessa
  • Mahdollisuus kerrata koulutuksen sisältöä verkkotallenteelta jälkikäteen

Aika ja paikka:

30.11.2016 klo 13.00 – 14.30

oma tietokone, tabletti tai älypuhelin

Webinaarikoulutuksen hinta:

157 € (+ alv 24 %) / hlö pitää sisällään live-verkkotapahtuman lisäksi webinaaritallenteen ja koulutusmateriaalin

Täydellinen videotallenne  – kertaa koulutusta niin monta kertaa kuin haluat

Koulutuksen jälkeen osallistuja saa käyttöönsä webinaaritaltioinnin sekä lisäksi koulutusaineiston pdf-muodossa. Tallenne on katseltavassa henkilökohtaisen linkin kautta. Käyttöoikeus on voimassa 6 kk ja se toimitetaan sinulle sähköpostitse noin kolmen arkipäivän sisällä koulutuksen toteutuksesta. Sinun ei siis tarvitse katsoa kaikkia webinaareja samantien, jos olet estynyt.

Eventiumin webinaarikoulutukset toteutetaan Citrix GoToWebinar –järjestelmällä.

Webinaari vapauttaa – katsele ja kuuntele töistä, kotoa, mökiltä, vaikkapa laiturin nokasta, sinä päätät – tallenteen voit seurata reissun päällä myös ajasta ja paikasta riippumatta.

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.