Leanin perusteet palveluissa (1 pv)
697 euroa /hlö + alv 24 %
03.11.2021, Helsinki + livestriimi
697 euroa /hlö + alv 24 %
03.11.2021, Helsinki + livestriimi
Mitkä ovat palveluorganisaatioiden valmiudet ja haasteet sekä keinot, jotka parantavat siirtymistä kohti virtaviivaista palveluiden tuotantoa?
Leanin perusteet palveluissa -koulutuksessa keskitymme erityisesti
– leanin ja palvelukulttuurin toisiaan tukeviin seikkoihin,
– valmentavan johtajuuden ja kokeilukulttuurin avainvaikuttajiin sekä
– palvelupainotteisessa toiminnassa hyväksi koettuihin työkaluihin ja menetelmiin.
Kenelle
Esimiestehtävissä toimivat, johtamisjärjestelmävastaavat, prosessien omistajat, asiakaspalvelun kehittämisestä kiinnostuneet
Hyödyt
– Saat perehdytyksen palvelu- ja lean-kulttuurin toisiaan tukeviin piirteisiin
– Saat apuvälineitä leaniä tukevaan esimiesportaiden johtajuuteen
– Saat toimivaksi osoitettujen lean-työkalujen ja menetelmien perehdytyksen
– Saat ideoita itseohjautuvien tiimien osaamisen ja motivaation vahvistamiseen
– Saat aineiston osana työpohjia oman soveltamisen aloittamista varten
Ennakkotehtävä
Kuvaile lyhyesti tämänhetkiset haasteesi ja odotuksesi päivän koulutuksen teemoissa. Saat ennakkotehtävän sähköpostiisi osallistumisinfon yhteydessä ennen koulutusta.
Kouluttajana toimii DI Jussi Moisio, Quality for Results Oy.
Jussi Moisio on ollut Kiwa Inspecta Sertifiointi Oy:n sopimuspääarvioija n.30v, jona aikana noin 1500 auditointipäivää suomalaisissa organisaatioissa. 1998 alkaen kouluttaja ja konsultti johtamisjärjestelmissä, prosessijohtamisessa, lean-johtamisessa ja lean-menetelmissä: Qualitas Fennica Oy, Inspecta Koulutus Oy, Arter Oy, Haus Kehittämiskeskus, AlmaTalent, Professio Finland Oy, avoimet koulutukset ja toistasataa organisaatiokohtaista koulutusta.
Aikaisemmat palautteet:
– ”Puhuu ymmärrettävällä tavalla minulle uudesta aiheesta, pystyn jopa soveltamaan omassa yksikössäni”. – Lean-koulutukseen osallistuja 2021 keväällä.
8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi
9.00 Koulutus alkaa
11.30 – 12.30 Lounas
14.00 – 14.15 Kahvitauko
16.00 Koulutus päättyy
SISÄLTÖ
Lean-käsite lyhyesti
– mitä tarkoittaa käytännössä?
Leanin käyttöönoton menestystekijöitä
Palveluorganisaation lean-valmiuksia tukevia seikkoja
Lean-kulttuuria rakentavia johtajuuden kriittisiä tekijöitä
Kulttuurimuutosvalmiuden SWOT-tarkastelu
5S palvelutoiminnassa
Palvelutoiminnan hukkailmiöitä, aikavarkaita
– kuinka tarttua niihin
Arvovirtakuvaamisen esittely
– nykytila ja tulevaisuuden tila
Visuaalinen päivittäisjohtaminen
Fyysisen ja virtuaalisen Kanban-taulun käyttö palvelutehtävien hallinnassa
Leanissä jokainen on ongelmanratkaisija
– A3 ongelmanratkaisun vaiheet
Covid-19 – tiedote
Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutushotellien ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä, ja seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia. Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien osallistumisohjeessa. Tervetuloa koulutuksiin!
Koulutuspaikka:
Helsinki (täsm. myöh)
– Koulutus striimataan, mahdollisuus osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautuessasi osallistutko etänä vai lähikoulutukseen.
Ajankohta:
keskiviikko 3.11.2021
Hinta:
697 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää luentomateriaalin. Striimaustallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 1 viikon ajan. Lähikoulutukseen sisältyy myös koulutuspäivän lounas ja kahvitarjoilut.
Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.
Leanin perusteet palveluissa (1 pv)
697 euroa /hlö + alv 24 %
03.11.2021, Helsinki + livestriimi