Leanin perusteet palveluissa (1 pv)
Uusi valmennus!
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Leanin perusteet palveluissa (1 pv)

03.11.2021, Helsinki + livestriimi , Helsinki 27 syyskuun, 2021 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Tiimityö , Toiminnan kehittäminen

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Puhuu ymmärrettävällä tavalla minulle uudesta aiheesta, pystyn jopa soveltamaan omassa yksikössäni". - Lean-koulutukseen osallistuja 2021 keväällä

Avainasemassa jatkuvan parantamisen kulttuuri

Mitkä ovat palveluorganisaatioiden valmiudet ja haasteet sekä keinot, jotka parantavat siirtymistä kohti virtaviivaista palveluiden tuotantoa?

Leanin perusteet palveluissa -koulutuksessa keskitymme erityisesti
    – leanin ja palvelukulttuurin toisiaan tukeviin seikkoihin,
    – valmentavan johtajuuden ja kokeilukulttuurin avainvaikuttajiin sekä
    – palvelupainotteisessa toiminnassa hyväksi koettuihin työkaluihin ja menetelmiin.

Kenelle
    Esimiestehtävissä toimivat, johtamisjärjestelmävastaavat, prosessien omistajat, asiakaspalvelun kehittämisestä kiinnostuneet

Hyödyt
    – Saat perehdytyksen palvelu- ja lean-kulttuurin toisiaan tukeviin piirteisiin
    – Saat apuvälineitä leaniä tukevaan esimiesportaiden johtajuuteen
    – Saat toimivaksi osoitettujen lean-työkalujen ja menetelmien perehdytyksen
    – Saat ideoita itseohjautuvien tiimien osaamisen ja motivaation vahvistamiseen
    – Saat aineiston osana työpohjia oman soveltamisen aloittamista varten

Ennakkotehtävä
    Kuvaile lyhyesti tämänhetkiset haasteesi ja odotuksesi päivän koulutuksen teemoissa. Saat ennakkotehtävän sähköpostiisi osallistumisinfon yhteydessä ennen koulutusta.

Kouluttaja

Jussi Moisio, Lean-asiantuntija

Kouluttajana toimii DI Jussi Moisio, Quality for Results Oy.
    Jussi Moisio on ollut Kiwa Inspecta Sertifiointi Oy:n sopimuspääarvioija n.30v, jona aikana noin 1500 auditointipäivää suomalaisissa organisaatioissa. 1998 alkaen kouluttaja ja konsultti johtamisjärjestelmissä, prosessijohtamisessa, lean-johtamisessa ja lean-menetelmissä: Qualitas Fennica Oy, Inspecta Koulutus Oy, Arter Oy, Haus Kehittämiskeskus, AlmaTalent, Professio Finland Oy, avoimet koulutukset ja toistasataa organisaatiokohtaista koulutusta.

Aikaisemmat palautteet:
    – ”Puhuu ymmärrettävällä tavalla minulle uudesta aiheesta, pystyn jopa soveltamaan omassa yksikössäni”. – Lean-koulutukseen osallistuja 2021 keväällä.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi
    9.00 Koulutus alkaa
    11.30 – 12.30 Lounas
    14.00 – 14.15 Kahvitauko
    16.00 Koulutus päättyy

SISÄLTÖ

Lean-käsite lyhyesti
    – mitä tarkoittaa käytännössä?

Leanin käyttöönoton menestystekijöitä

Palveluorganisaation lean-valmiuksia tukevia seikkoja

Lean-kulttuuria rakentavia johtajuuden kriittisiä tekijöitä

Kulttuurimuutosvalmiuden SWOT-tarkastelu

5S palvelutoiminnassa

Palvelutoiminnan hukkailmiöitä, aikavarkaita
    – kuinka tarttua niihin

Arvovirtakuvaamisen esittely
    – nykytila ja tulevaisuuden tila

Visuaalinen päivittäisjohtaminen

Fyysisen ja virtuaalisen Kanban-taulun käyttö palvelutehtävien hallinnassa

Leanissä jokainen on ongelmanratkaisija
    – A3 ongelmanratkaisun vaiheet

Palveluprosessien lean-mittareita

Covid-19 – tiedote
    Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutushotellien ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä, ja seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia. Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien osallistumisohjeessa. Tervetuloa koulutuksiin!

Helsinki (täsm. myöh)
    – Koulutus striimataan, mahdollisuus osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautuessasi osallistutko etänä vai lähikoulutukseen.

keskiviikko 3.11.2021

/hlö + alv 24 %. Sisältää luentomateriaalin. Striimaustallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 1 viikon ajan. Lähikoulutukseen sisältyy myös koulutuspäivän lounas ja kahvitarjoilut.

Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %
    kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.