KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Leanin perusteet palveluissa (1 pv)

Avainasemassa jatkuvan parantamisen kulttuuri
Mitkä ovat palveluorganisaatioiden valmiudet ja haasteet sekä keinot, jotka parantavat siirtymistä kohti virtaviivaista palveluiden tuotantoa?

Leanin perusteet palveluissa -koulutuksessa keskitymme erityisesti
– leanin ja palvelukulttuurin toisiaan tukeviin seikkoihin,
– valmentavan johtajuuden ja kokeilukulttuurin avainvaikuttajiin sekä
– palvelupainotteisessa toiminnassa hyväksi koettuihin työkaluihin ja menetelmiin.


Kenelle
Esimiestehtävissä toimivat, johtamisjärjestelmävastaavat, prosessien omistajat, asiakaspalvelun kehittämisestä kiinnostuneet


Hyödyt
– Saat perehdytyksen palvelu- ja lean-kulttuurin toisiaan tukeviin piirteisiin
– Saat apuvälineitä leaniä tukevaan esimiesportaiden johtajuuteen
– Saat toimivaksi osoitettujen lean-työkalujen ja menetelmien perehdytyksen
– Saat ideoita itseohjautuvien tiimien osaamisen ja motivaation vahvistamiseen
– Saat aineiston osana työpohjia oman soveltamisen aloittamista varten


Ennakkotehtävä
Kuvaile lyhyesti tämänhetkiset haasteesi ja odotuksesi päivän koulutuksen teemoissa. Saat ennakkotehtävän sähköpostiisi osallistumisinfon yhteydessä ennen koulutusta.


Kouluttaja

Jussi Moisio, Lean-asiantuntija

Kouluttajana toimii DI Jussi Moisio, Quality for Results Oy.
Jussi Moisio on ollut Kiwa Inspecta Sertifiointi Oy:n sopimuspääarvioija n.30v, jona aikana noin 1500 auditointipäivää suomalaisissa organisaatioissa. 1998 alkaen kouluttaja ja konsultti johtamisjärjestelmissä, prosessijohtamisessa, lean-johtamisessa ja lean-menetelmissä: Qualitas Fennica Oy, Inspecta Koulutus Oy, Arter Oy, Haus Kehittämiskeskus, AlmaTalent, Professio Finland Oy, avoimet koulutukset ja toistasataa organisaatiokohtaista koulutusta.

Aikaisemmat palautteet:
– ”Puhuu ymmärrettävällä tavalla minulle uudesta aiheesta, pystyn jopa soveltamaan omassa yksikössäni”. – Lean-koulutukseen osallistuja 2021 keväällä.


OHJELMA

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi
9.00 Koulutus alkaa
11.30 – 12.30 Lounas
14.00 – 14.15 Kahvitauko
16.00 Koulutus päättyy

SISÄLTÖ

Lean-käsite lyhyesti
– mitä tarkoittaa käytännössä?

Leanin käyttöönoton menestystekijöitä

Palveluorganisaation lean-valmiuksia tukevia seikkoja

Lean-kulttuuria rakentavia johtajuuden kriittisiä tekijöitä

Kulttuurimuutosvalmiuden SWOT-tarkastelu

5S palvelutoiminnassa

Palvelutoiminnan hukkailmiöitä, aikavarkaita
– kuinka tarttua niihin

Arvovirtakuvaamisen esittely
– nykytila ja tulevaisuuden tila

Visuaalinen päivittäisjohtaminen

Fyysisen ja virtuaalisen Kanban-taulun käyttö palvelutehtävien hallinnassa

Leanissä jokainen on ongelmanratkaisija
– A3 ongelmanratkaisun vaiheet

Palveluprosessien lean-mittareita
Covid-19 – tiedote
Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutushotellien ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä, ja seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia. Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien osallistumisohjeessa. Tervetuloa koulutuksiin!


Koulutuspaikka:
Helsinki (täsm. myöh)
– Koulutus striimataan, mahdollisuus osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautuessasi osallistutko etänä vai lähikoulutukseen.

Ajankohta:
keskiviikko 3.11.2021

Hinta:
697 euroa
/hlö + alv 24 %. Sisältää luentomateriaalin. Striimaustallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 1 viikon ajan. Lähikoulutukseen sisältyy myös koulutuspäivän lounas ja kahvitarjoilut.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

 

Ilmoittautuminen sulkeutunut.

Koulutus on peruuntunut.


  • Olen kiinnostunut tästä kurssista.
    Lähetä minulle sähköpostia kun koulutus järjestetään uudelleen:
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.